Sykemeldt?

Mammaigjenkanskje

Betatt av forumet
Septemberhjertene 2018
Hei.

Er det noen er som er sykemeldt? Eventuelt hvorfor?

Jeg er sjukt kvalm, og veldig dårlig i magen. Pluss at jeg er fryktelig sliten om dagen. Jeg har to ekstrahjelp jobber i butikker, og jeg klarer rett og slett ikke å være på jobb i mange timer av gangen! Jeg skal ringe legen i morgen, men jeg er redd hun ikke vil sykemelde meg. Jeg er ikke så kvalm at jeg spyr, men jeg flyt på do konstant fordi jeg er dårlig i magen. Kroppen min tåler dårlig disse hormonene, og jeg reagerer på samme måte på hormonell prevensjon, så det kan jeg aldri bruke igjen... Jeg er bare så oppgitt og lei meg for at jeg ikke klarer å komme meg gjennom en arbeidsdag, og det er helt grusomt å føle seg så dårlig!!!
 
Jeg er 50% sykemeldt pga at jeg er så sliten. Legen min nølte ikke engang med å skrive ut sykemelding.
Tror nok at om du forklarer legen så skriver hun nok ut sykemelding.
 
Jeg dro til legen pga veldig kvalm og mye migrene. Spurte ikke om sykmelding, men hun ga meg en 100% i tre uker. Og hun er ikke lett og få det av, men skal sies at jeg var hos henne mye før jeg fikk mitt første barn pga migrene. Har veldig dårlig samvittighet med tanke på jobben, men vet at jeg hadde ligget rett ut med migrene hvis jeg hadde jobbet fullt. Håper at når kvalmen går over så skal jeg klare å jobbe, så får jeg bare slite med en ting og ikke fler. Men har 4 ukers praksis på skole nå, og bare 1 dag jeg kan være borte.. Kjenner at jeg gruer meg veldig til det. Fortsatt to uker til så håper jeg føler meg bedre til da.

Så lenge du føler at du ikke klarer å komme deg gjennom arbeidsdagen burde du nok få sykmelding. Kvalmen går jo som regel over hos de fleste og da kan du komme tilbake til jobb. Kjedelig å slite seg ut nå, da kan du jo risikere å bli mer sykmeldt lengre ut i svangerskapet også :(
 
Jeg er også kjempesliten og kvalm, men kommer meg igjennom arbeidsdagen på et vis. Håper energien kommer tilbake, utmattende når det står på.
 
Jeg er sykmeldt gr truende abort etter en MA og en SA. Jeg har i tillegg en tung fysisk jobb som krever mye av meg. Så er foreløpig sykmeldt, men vet ikke hvordan det blir når sykmeldingen min går ut om to uker. er 7+0 i dag.
 
Jeg er sykemeldt pga 2 tidligere spontanaborter[emoji53] sykemeldingen min går ut i morgen men jeg håper han forlenger den[emoji4]
 
Jeg fikk sykemelding når jeg gikk gravid med nr 2. Jeg kastet ikke opp, men var så kvalm at jeg hadde vanskelig for å spise og gikk ned i vekt.
Denne gangen er jeg bare litt kvalm nå og da, og er i jobb:)
 
Jeg er ikke sykemeld, men hadde jeg ikke hatt mulighet til å jobbe ganske fleksibelt hadde jeg nok ikke hatt noe valg.
 
Jeg er sykemeldt 100%. Dette fordi jeg har mistet tre stk etterhverandre. Fungerer rett å slett ikke psykisk pga det. Har i tillegg fått så vondt i ryggen at jeg ikke klarer noen ting, er liggende rett å slett. Må ha hjelp til alt.
 
Back
Topp