Sykemelding..

F

Frk.Celin

Guest
Ble sykemeldt en uke fra mandag i 100% pga mye kynnere, deretter 50%.
Arbeidsgiver skal jo betale de første 2 ukene, så denne uken betaler de jo. Men
hvordan er det med neste uke når jeg er 50% sykemeldt? Arbeidsgiver som betaler
da og, eller nav??

Og hvis jeg feks klarer å jobbe 2 uker i 50%, før jeg deretter må tilbake til 100%.
Må arbeidsgiver igjen da betale de 2 første ukene, eller tar NAV over med engang?[8|]
 
arbetgiver betaler de første 16 dager uansett hvor mange 100% du har og sen tar nav over uansett hvor mange 100% du er sykemeldt du har. 
 
ORIGINAL: Lille Luringen

arbetgiver betaler de første 16 dager uansett hvor mange 100% du har og sen tar nav over uansett hvor mange 100% du er sykemeldt du har. 


SÅ arbeidsgiver betaler de 16 første dagene nå??

Og hvis jeg blir 100% sykemeldt igjen, etter å ha jobbet noen uker, så må arbeidsgiver igjen betale de 16 første dagene?

Har jeg skjønt det riktig da?! [8|][8D][:)]
 
ORIGINAL: Frk.Celin

ORIGINAL: Lille Luringen

arbetgiver betaler de første 16 dager uansett hvor mange 100% du har og sen tar nav over uansett hvor mange 100% du er sykemeldt du har. 


SÅ arbeidsgiver betaler de 16 første dagene nå??

Og hvis jeg blir 100% sykemeldt igjen, etter å ha jobbet noen uker, så må arbeidsgiver igjen betale de 16 første dagene?

Har jeg skjønt det riktig da?! [8|][8D][:)]


men hvis du er sykemeldt i mellomtiden 50% så blir de nav.. sin oppgave at betale når du går over på 100%.. men hvis du jobber 100% igjen før du blir sykemeldt så blir de arbetsgiver som må betale...
 
Hvis du har en uke 100%..deretter 2 uker 50% så går du aldri "ut" av systemet.. 50% betaler jo arbeidsgiver 50% og nav resten...så hvis du blir 100% igjen etterpå da så er det nav som fortsetter å betale..
Og det er du som må søke nav om at arbeidsgiver skal få igjen pengene..siden du er gravid så kan de få igjen pengene fra dag 1.. og dette gjelder hele svangerskapet..uansett hvor mange ganger du er sykemeldt;)
Ettersom jeg skjønte det på hu dama sist;) hehe...
 
ORIGINAL: Maja24

Hvis du har en uke 100%..deretter 2 uker 50% så går du aldri "ut" av systemet.. 50% betaler jo arbeidsgiver 50% og nav resten...så hvis du blir 100% igjen etterpå da så er det nav som fortsetter å betale..
Og det er du som må søke nav om at arbeidsgiver skal få igjen pengene..siden du er gravid så kan de få igjen pengene fra dag 1.. og dette gjelder hele svangerskapet..uansett hvor mange ganger du er sykemeldt;)
Ettersom jeg skjønte det på hu dama sist;) hehe...


er de VI som må søke for at arbetsgiver ska få igjen pengene??[8|][&:] trudde de va sjefen sin oppgave[&:]
 
Nope er visst vi;) jeg har søkt en gang allerede så det var vi som var søkere som sku skrive under...
 
ORIGINAL: Maja24

Nope er visst vi;) jeg har søkt en gang allerede så det var vi som var søkere som sku skrive under...


men hoppsan.. har du noen link til de sjema vi ska fylle ut? Og vet du om jeg kan sende inn de nå til trass for at jeg va sykemeldt i mars som arbetsgiver ska betale..?
 
tror du fint kan sende de inn nå... du må få de gjennom arbeidsgiver eller eventuelt regnskapsføreren til jobben.. for det må skrives inn jobb info med org nr osv osv;) så er på en måte begge som ordne men du som må skrive under å "søke" liksom.. gidder ikke arbeidsgiver gjøre det så får ikke de no penger igjen:P synd for dem...hahah:p neida...
 
Hmm.. Her jeg jobber var det personalkontoret som ordnet det, har ikke måttet skrive under på noen ting.. Har ikke vært sykemeldt enda da, vet ikke om det har noe å si. Men fikk ihvertfall beskjed i januar om at de hadde ordnet med nav slik at om jeg ble borte så skulle nav dekke det. Så er kanskje forskjellig hvordan det gjøres..? [8|]
 
Tror det er veldig forskjellig fra sted til sted, jeg har ikke måtte søke om noen ting for at jobben skal få pengene fra nav, arb.giver har ordnet det. Hos oss er det også sånn at jobben betaler lønn til meg, men så får jobben tilbake de pengene fra nav i etterkant..
 
Jeg kan ikke helt skjønne at det skal være arbeidstakers ansvar å sørge for at arbeidsgiver får refundert utgifter til sykepenger??? Det er da i arbeidsgiver interresse å fikse dette selv? Har aldri gjort dette i noen av mine jobber... Høres snålt ut..
 
Back
Topp