Sykdom og medisin

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Mye sykdom i husstanden ? Hvilke og brukes det medisiner mot disse ?:)
 
Mye sykdom i husstanden ? Hvilke og brukes det medisiner mot disse ?:)

Har ikke hatt så mye, *bank.i.bordet* mest forkjølelse med feber, snue, hoste. Lille har brukt Paracet/nurofen mot feber og vondter. Ikke hatt behov for babynesespray denne omgangen, men brukt d før. Jeg har brukt nesespray og Paracet.
 
Vi har ikke hatt annet enn litt forkjølelse og andre lignende virus *bank i bordet*, og derfor knapt brukt så mye som paracet.
 
Refluks på yngste. Han får nexium to ganger om dagen og en del sykehus besøk. Blitt operert to ganger og hatt uvi en gang. Så en del medisiner på han. Eldste har bare vanlige sykdommer men må ha hostesaft på resept for å bli kvitt hosten innimellom.
 
For å være helt ærlig så er jeg allergisk mot feber etter en tur med ambulanse, blålys og veldig lite barn med feberkramper som ikke ga seg, så her her blir det fort paracett dersom feberen kommer over 39 uavhengig av almentilstanden. Tidligere dersom almentilstanden er dårlig
 
Her er det noet med Nr 2 som klager på vont i magen og slipper massa luft lukter råten fisk :wtf:.
Sier og Hon vill spy men det kommer ikkje noet.
Eller så har minste haft noen virus før 3-4 uker siden bara Paracet. Hoppas vi slipper før i fjor og før fjor var vi sjuke hela tiden
 
Bruker astmamedisiner på meg og fireåringen som begge har astma. Ellers Paracet og nesespray når det trengs. Har lest at det ikke er noen grunn til å la barnet ha høy feber, bare å gi Paracet. Søvn er viktigst.
 
Med fare for å jinxe det hele, så har vi vært friske til nå! Jeg vsr litt sår i halsen for et par dager siden, men det virker som det har gått over *bankibordet*
 
Ganske så friske her i det siste også(farlig å nevne ja;)) frøkna er stort sett snørrete konstant , men blir med det. Ellers er det fast astmamedisin på storebror. Også movicol. Jeg har cøliaki , men har jo ikke medisin sånn. Mat er min medisin i såfall da:pså hender jeg er uheldig og får i meg noe, men veeeeeldig sjelden . Da finner man meg på do i såfall :p:hilarious:
 
Pr nå er alle friske

Det betyr at eldste tar allergipille og astmamedisin. Smøres muligens med kortison og i alle fall fet krem på hendene og sover med hansker.

Mellomste bare smøres med fet krem og hansker. Muligens litt mild kortison siden hun er på svømmekurs (klor) i dag, vi får se. Ja, også en pose movicol junior da.

Yngste er akkurat ferdig med medisin mot øyebetennelse men må smøres med en god krem, canoderm tenker jeg, på store deler av kroppen kjente jeg tidligere i dag.
 
Har heldigvis bare vært forkjølelse, feber og omgangssyke for det meste, og har ved høy feber brukt Paracet.
 
Pr nå er alle friske

Det betyr at eldste tar allergipille og astmamedisin. Smøres muligens med kortison og i alle fall fet krem på hendene og sover med hansker.

Mellomste bare smøres med fet krem og hansker. Muligens litt mild kortison siden hun er på svømmekurs (klor) i dag, vi får se. Ja, også en pose movicol junior da.

Yngste er akkurat ferdig med medisin mot øyebetennelse men må smøres med en god krem, canoderm tenker jeg, på store deler av kroppen kjente jeg tidligere i dag.

Ble bare fet krem på begge to.

Ja, også tar jo mannen sin medisin mot høyt blodtrykk da.

Men jeg er medisinfri i hverdagen :)
 
Mye sykdom i husstanden ? Hvilke og brukes det medisiner mot disse ?:)
Jeg har astma og allergi, og går selvsagt på medisiner mot dette. Ektemannen min har også allergi, og tar medisiner mot det. Kjæresten min sliter med vond rygg og depresjon, og tar medisiner mot dette. Alle bruker medisiner kun i henhold til legenes anbefalinger.
 
Vi er jo forkjølet og har magesyken med jevne mellomrom, som alle andre, men med mindre vi er skikkelig syke og/eller har infeksjoner som MÅ ha antibiotika, tar vi ikke det, og vi prøver å begrense alt av andre "over-disken-medisiner" også. :)

Jeg har fibromyalgi og en trafikkskade, og bruker smertestillende for det en gang i blant.
Ellers går det et par allergitabletter om allergien er ille om sommeren, men ikke noe ellers, heldigvis. :)
 
Friske. *bankibordet*

Om vi ser bort i fra meg. Har fibromyalgi og migrene. Går daglig på smertestillende og ymse annet av medisiner.
 
Vel vi har nesten et lite apotek hjemme som vi bruker av til ulike ting, reseptbelagt brukes som avtalt med lege og i henhold til anbefaler av bruk.

Ellers bruker vi medisiner etter anbefalinger, slik som Paracetamol eller ibuprofen først ved feber over 39,5, dårlig allmenntilstand eller smerter (men ikke magesmerter!).

Når vi voksne blir forkjølet bruker vi Otrivin menthol, bafucin eller strepsils (bor i Sverige) også om det har kommet noe nytt i sortimentet på jobb (begge jobber på samme apotek) så prøves det ut når det tilsier at vi kan.

Men vi er ofte friske eller ikke såååå forkjølet, vi voksne ihvertfall.
Barna er oftere syke, forkjølet. Da får minste ventoline pga mulig forkjølelseastma (de vil ikke gi diagnose enda) og eldste har ofte god effekt av bisolvon
 
Mye sykdom i husstanden ? Hvilke og brukes det medisiner mot disse ?:)

Jeg har alvorlig endometriose å står fast på morfin.
Legen har sagt at dette skal gå fint men er fremdeles skeptisk for å kansje føde en unge med abstinenser.
Har termin 8 august 2018.
Fant ut jeg var gravid 19 desember..
 
Back
Topp