Syk-bli hjemme fra jobb?

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Begynte å føle meg dårlig på søndag med hoste og var sliten.
I går hadde jeg vondt i halsen,hoste og bihulesmerter+veldig sliten. Tvingte meg selv å være på jobb.

I natt har jeg ikke sovet. Orker ikke å prate eller svelge. Tatt tabletter og Cosylan. Formen er elendig, så tviler jeg er bra til i morgen :(

Skal etter planen på jobb i morgen fra 8-17 og hele helgen.

Hadde dere gått til legen i dag eller tvunget dere på jobb?

Har mine tvil på at jeg kommer til å orke hele dagen. Men var borte i forrige måned pga omgangssyke og lungebetennelse i desember :(
Så jeg vil ikke være mer borte nå :(
 
Er du syk så er du syk.
Ikke mulighet for egenmelding?
 
Jeg hadde blitt hjemme.
Er man såpass syk og ikke lytter til kroppen kan det fort ta enda lengre tid å bli frisk.

Og jeg hadde blitt sur om jeg (og resten av min familie) hadde blitt smittet av sykdom fordi noen ikke holder seg hjemme når de er syke [emoji6]

Men siden du nesten ikke kam svelge, ville jeg tatt en tur til legen, kan høres ut som streptokokker. Og da skal du iallefall holde deg hjemme.
 
Jeg hadde blitt hjemme.
Er man såpass syk og ikke lytter til kroppen kan det fort ta enda lengre tid å bli frisk.

Og jeg hadde blitt sur om jeg (og resten av min familie) hadde blitt smittet av sykdom fordi noen ikke holder seg hjemme når de er syke [emoji6]

Men siden du nesten ikke kam svelge, ville jeg tatt en tur til legen, kan høres ut som streptokokker. Og da skal du iallefall holde deg hjemme.
Streptokokker er det ikke, bare rødt og hovent :(

Jobber kun med en person og hun sa i går at det ikke var ikke så stress ...
 
Syk kropp skal heles :) God bedring!
 
Streptokokker er det ikke, bare rødt og hovent :(

Jobber kun med en person og hun sa i går at det ikke var ikke så stress ...
Kan være streptokokker likevel. Jeg hadde iallfall det i fjor uten at det var tydelig puss i halsen. [emoji4]

Jeg bare vet at når det er vanskelig å svelge, er iallefall sjansen stor for at det kan være streptokokker. Har hatt nok av det oppigjennom... Og var det samme med eldstemann og samboer i fjor og.

Frøkna her fikk positiv streptest i fjor uten å ha vært syk omtrent. Testen var positiv halvannen uke etter at hun hadde hatt feber i to dager og hatt sår hals en dag... Så det kan være det likevel tenker jeg da [emoji6]

Hvordan er det med deg?
 
Kan være streptokokker likevel. Jeg hadde iallfall det i fjor uten at det var tydelig puss i halsen. [emoji4]

Jeg bare vet at når det er vanskelig å svelge, er iallefall sjansen stor for at det kan være streptokokker. Har hatt nok av det oppigjennom... Og var det samme med eldstemann og samboer i fjor og.

Frøkna her fikk positiv streptest i fjor uten å ha vært syk omtrent. Testen var positiv halvannen uke etter at hun hadde hatt feber i to dager og hatt sår hals en dag... Så det kan være det likevel tenker jeg da [emoji6]

Hvordan er det med deg?
Takk som spør :)
Ble legevakten. Ikke strepto, men halsbetennelse :( Og mye seigt slim, så jeg har kjøpt slimløsende nå. Håper det hjelper :)

Var forresten virus og mange som sier at de tror de har fått lungebetennelse også er det en influensa-typ som går :( Ikke vet jeg...
 
Takk som spør :)
Ble legevakten. Ikke strepto, men halsbetennelse :( Og mye seigt slim, så jeg har kjøpt slimløsende nå. Håper det hjelper :)

Var forresten virus og mange som sier at de tror de har fått lungebetennelse også er det en influensa-typ som går :( Ikke vet jeg...
Så bra du har sjekket [emoji4] Håper du blir fort frisk [emoji4]

Ja er mye som går nå. Vi har hatt sykdom i hus i snart 2 uker. Begynte med eldstemann på 8 år søndag for halvannen uke siden. Bronkitt på han, så han slet veldig med pusten. Fikk ventoline (flaks vi hadde i hus fra før, så hadde brukt det 3 runder før vi har hos legen) Men tror også han må ha hatt noe influensa, for er ikke vanlig med 39-40 i temp ved bronkitt....

Et par dager etter han (tirsdagen) hentet jeg ei i bhg med 38.7 i temp da vi kom hjem. Hun har tydelig hatt influensa, 40.1 i temp på det meste, og begynte å klage på ørene i helga. Og ble forkjøla. Først i går, ei uke etter det begynte har hun vært feberfri.

Jeg var veldig forkjøla forrige uke, så var glad jeg var 3 dager hjemme med ungene [emoji13]

Nå er samboer potte tett og forkjøla. Er vinterferie her nå da, så ungene har vært hjemme i snart 2 uker [emoji13]
Men da rekker de å komme seg ordentlig før det er bhg og skole igjen
 
Så bra du har sjekket [emoji4] Håper du blir fort frisk [emoji4]

Ja er mye som går nå. Vi har hatt sykdom i hus i snart 2 uker. Begynte med eldstemann på 8 år søndag for halvannen uke siden. Bronkitt på han, så han slet veldig med pusten. Fikk ventoline (flaks vi hadde i hus fra før, så hadde brukt det 3 runder før vi har hos legen) Men tror også han må ha hatt noe influensa, for er ikke vanlig med 39-40 i temp ved bronkitt....

Et par dager etter han (tirsdagen) hentet jeg ei i bhg med 38.7 i temp da vi kom hjem. Hun har tydelig hatt influensa, 40.1 i temp på det meste, og begynte å klage på ørene i helga. Og ble forkjøla. Først i går, ei uke etter det begynte har hun vært feberfri.

Jeg var veldig forkjøla forrige uke, så var glad jeg var 3 dager hjemme med ungene [emoji13]

Nå er samboer potte tett og forkjøla. Er vinterferie her nå da, så ungene har vært hjemme i snart 2 uker [emoji13]
Men da rekker de å komme seg ordentlig før det er bhg og skole igjen
Skikkelig ille for dere da :( Håper dere alle er i slaget igjen :)
Man blir så sliten av å være dårlig i mange dager :(

Beste medisinen er å sove :) Hjelper mye..
slimet har begynt å løsne litt nå, så håper alt driten bare kommer ut :D
 
Bli hjemme og bli frisk! Ingen takker deg for at du sliter deg gjennom en arbeidshelg syk.
Det er hardt å være på jobb når en er syk.
 
Bli hjemme og bli frisk! Ingen takker deg for at du sliter deg gjennom en arbeidshelg syk.
Det er hardt å være på jobb når en er syk.
Det er veldig sant... Våknet 10.30 eller 13 timers søvn og sovet 3 ganger på dagen og :(
Må nok ringe legen å be om sykemelding for helgen :(

Verste er å være syk på jobb ja :(
 
Skikkelig ille for dere da :( Håper dere alle er i slaget igjen :)
Man blir så sliten av å være dårlig i mange dager :(

Beste medisinen er å sove :) Hjelper mye..
slimet har begynt å løsne litt nå, så håper alt driten bare kommer ut :D
Ja begynner å komme seg nå. Vi hoster og harker litt, ellers går det ganske greit nå.

Håper du får sovet det av deg fort [emoji4]
 
Det er veldig sant... Våknet 10.30 eller 13 timers søvn og sovet 3 ganger på dagen og :(
Må nok ringe legen å be om sykemelding for helgen :(

Verste er å være syk på jobb ja :(
Å være syk hjemme er helt annerledes enn å være syk på jobb..
å være syk på jobb er knalltøft for der må du prestere i tillegg.
Lytt på kroppen og bli frisk.
Men skjønner samvittigheten din.. men ikke tenk på det. Hver sin gang å bli syk. Ikke noe du kan for
 
Begynte å føle meg dårlig på søndag med hoste og var sliten.
I går hadde jeg vondt i halsen,hoste og bihulesmerter+veldig sliten. Tvingte meg selv å være på jobb.

I natt har jeg ikke sovet. Orker ikke å prate eller svelge. Tatt tabletter og Cosylan. Formen er elendig, så tviler jeg er bra til i morgen :(

Skal etter planen på jobb i morgen fra 8-17 og hele helgen.

Hadde dere gått til legen i dag eller tvunget dere på jobb?

Har mine tvil på at jeg kommer til å orke hele dagen. Men var borte i forrige måned pga omgangssyke og lungebetennelse i desember :(
Så jeg vil ikke være mer borte nå :(

Bruk egenmelding om du har.

Om du er syk skal du ikke på jobb.
Man blir ikke frisk av å unnlate seg hvile.
...og ikke minst må man respektere kollegene sine ved å ikke spre smitte.

Føl på det og ta valget ut fra allmenntilstand
 
Back
Topp