Sydentur i høstferien, trenger tips!

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg, mamma og søsteren min har snakket om å reise på jentetur til Syden i høst og ønsker jo så klart å reise en plass som er garantert varmt i høstferien(oktober). Det er kun høstferien som er mulig for oss å reise siden de to går på skole da og det har blitt veldig strengt med fravær osv. på skole nå. Så da må vi reise i høstferien hvis vi skal. Vi ønsker som sagt å reise til en plass som det fortsatt er varmt på den tiden. Vi har snakket litt om Rhodos, Kreta og Kypros, men er usikker på hvordan det er der i oktober med tanke på temperaturen. Så jeg trenger litt forslag til en plass i Syden vi kan reise i høstferien.

Noen som har reist til Syden i høstferie/oktober før?

Hvor anbefaler dere å reise på den tiden?
Hvordan er temperaturen og været der da?
 
Dro til Kypros sent i oktober for noen år tilbake. Fint vær hele uken, 25-30 grader og varmt i vannet. Reiser definitiv der igjen på den tiden, men man kan jo være uheldig. Kom hjem til den første snødagen [emoji23]

Ellers ville jeg kanskje vurdert Kanariøyene.
 
Dro til Kypros sent i oktober for noen år tilbake. Fint vær hele uken, 25-30 grader og varmt i vannet. Reiser definitiv der igjen på den tiden, men man kan jo være uheldig. Kom hjem til den første snødagen [emoji23]

Ellers ville jeg kanskje vurdert Kanariøyene.
Skal absolutt vurdere Kypros og Kanariøyene. Takk for tips [emoji5]️
 
Gran Canaria er perfekt i oktober, har vært der flere ganger på den tiden. Har aldri regnet de gangene jeg har vært der, og det har vært varmt og godt både på dag og kveldstid:)
 
Gran Canaria er perfekt i oktober, har vært der flere ganger på den tiden. Har aldri regnet de gangene jeg har vært der, og det har vært varmt og godt både på dag og kveldstid:)
Så bra, skal vurdere det [emoji5]️
Husker du hva temperaturen var der på den tiden?
 
Jeg har vært i Spania på den tiden (utenfor Alicante). Da var det fint vær! Ikke for varmt (som det fort er om someren) men deilig sommervarmt! Kanskje rundt en 25 grader. Men jeg tror det kommer veldig an på flaks når man reiser til syden på den tiden. Men noen plasser er jo selvfølgelig varmere enn andre!
 
Jeg har vært i Spania på den tiden (utenfor Alicante). Da var det fint vær! Ikke for varmt (som det fort er om someren) men deilig sommervarmt! Kanskje rundt en 25 grader. Men jeg tror det kommer veldig an på flaks når man reiser til syden på den tiden. Men noen plasser er jo selvfølgelig varmere enn andre!
Ja det er jo en risiko med tanke på været og temperatur når man reiser etter sesongen. Jeg ville jo helst reist til rhodos i starten av september, men da er det kun mamma som kan reise siden søsteren min har begynt på skole da og mamma begynner nok ikke før uti september en gang. Men vi får se. Kanskje vi bare venter ett par år. [emoji5]️
 
Vi var på Tenerife tidlig i november for noen år siden og var veldig fornøyde!

Gode 25 grader på dagen og masse sol :)
 
Hvis jeg skulle valgt en av Kanariøyene, så er det Tenerife, evnt gran Canaria :) Lanzarote er også fint, eneste er at da jeg har vært der to ganger så opplevde jeg at det blåste betydelig mer der :) kusinen min lå på stranda pakket inn i håndkle fordi hun frøs :p
 
Så bra, skal vurdere det [emoji5]️
Husker du hva temperaturen var der på den tiden?
Gud, så treg jeg er å svare [emoji23] faktisk opp mot 30 grader på dagtid om jeg ikke husker helt feil, og helt greit på kvelden også :)
 
Back
Topp