Sweetheart

Sweetheart87

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Tenkte jeg skulle prøve å skrive opp ting som skjer i løpet av svangerskapet. Er min første så syns jo det her er veldig spennende. :) Vi hadde egentlig ingen planer om å fortelle noen om graviditeten helt ennå men desverre så hadde en kompis av gubben finni ut at vi skulle ha barn, så da måtte vi fortelle det. Foreldrene hans ble veldig glade, kanskje litt vel glade. Hehe. :p har ikke fortalt det til min pappa ennå men skal gjøre det neste gang jeg er hos han eller etter vi vet hva vi får. Så begynner jeg snart å være dagmamma for han skjønne lille gutten jeg er tante til så skje mye spennende her om dagen. Gleder neg masse til å kjenne spark og til å få vite om vi får en gutt eller en jente. Sitter med en liten følelse av at det kanskje er en jente, men det kan jo godt hende at jeg tar feil der. :)
 
Var en tur nede i byen i stad også var vi innom hennes. Klarte ikke å vente lenger så kjøpte de søte sokkene og 2 bodyer :) måtte bare. Men er over 14 uker nå, og vært på ul 2 ganger og sett en sprell levende liten krabat så da tenkte jeg at jeg måtte få lov å kjøpe noe. ♡
 

Vedlegg

  • 1424193931340.jpg
    1424193931340.jpg
    36,2 KB · Visninger: 33
I dag har jeg en sikkelig dårlig dag. :/ satt på legevakta til halv 1 i natt pga skulderen. Viser seg at jeg har fått en sikkelig senebetennelse. Klarer knapt nok å holde telefonen. Skulle prøve å ta 3stk 1g paracet i løpet av dagen de nærmeste dagene og ble det ikke bedre måtte jeg ringe igjen så de kunne sette en kortisonsprøyte i skuldra. Jippi. Først og fremst har keg sprøyteskrekk og for det andre så har jeg fortsatt like vondt. Plusset er at ligamentsmertene ikke merkes i det hele tatt fordi skuldra gjør mer vondt. Haha. :)
 
Kjenner at det blir tidlig natta på meg i dag. Begynt som dagmamna for han jeg er tante til for å ha noe å gjøre på dagen. Herregud så sliten og trøtt jeg er. Har vel kanskje vært litt tyngre å ha han i dag enn til vanlig pga senebetennelsen. Å løfte han ut av senga, lekegrinda og ned fra stellebordet er ikke spesielt enkelt med kun 1 arm. Også feil arm i tillegg. Ringte legen for å få time der så jeg kunne få henvisning til fysikalsk for å få satt en kortisonsprøyte i skuldra men neida. Måtte da ha venta i 20 dager. Det går ikke. Så må bli en tur ned på legevakta igjen og få de til å sette sprøyta i skuldra isteden. Det er jo spennende med tanke på min sprøyteskrekk. Første gang jeg kan si jeg "gleder" meg til noe sånt. Lol.
 
Trøtt og sliten i dag gitt, også tror jeg at jeg begynner å bli forkjølet igjen. Kjenner jeg begynne å bli sikkelig sår i halsen, det trykker i huet og jeg er tett i nesa :/ kjempe festlig. Var hos jordmor tidligere i uka. Alt stod bra til med lille kålormen i magen.
 
Vært et par dager med lite aktivitet på meg her inne. Var på ultralyd igjen i går. :) alt så bra ut, og han sa det så ut som om jeg hadde ei lita prinsesse i magen. Er jo ikke sikker før oul, men skal vel på 3-D ul før jeg får oul så det her blir spennende . Ikke fått innkallingen til oul ennå, men den ble jo sendt først i forrige uke. :eek: jordmor hadde glemt å sende den. Sånt skjer.
 
Dårlig med oppdateringer på meg om dagen, men alt er bra. Skal på oul 24.3, det er jo tirsdag i neste uke. Jordmor dagen etter og 3d ul hos han jeg har vært hos de andre gangene jeg har hatt uka etter det. Blir veldig mye oppfølging de neste ukene. Ikke fordi det er noe galt men fordi den ordinære ble så tett oppi mine andre a taler. :) gleder meg til oul pg muligheten til å få bekreftet eller avkreftet at det er ei jente. Ble jo sagt jente i uke 16 så spent på å se om det er samme svaret jeg får på timen til uka...
 
Oul på sykehuset var ikke en bra opplevelse. Tror jeg kunne gått av benken og reist hjem uten ar hu la merke til det. Hu hadde med seg en jordmor som holdt på å utdanne seg til ul-jordmor, så der var det kun opplæring som var fokuset. Ultralyden på mandag gikk veldig bra, men en litt vrang unge som ikke ville vise ansiktet sitt. Forøvrig så sa han jeg har vært hos hele tiden fortsatt at jan ikke kunne se antydning til at det var en gutt.
 
Back
Topp