Svenskehandel

Snart jentemamma

Andre møte med forumet
Handle vogn i Sverige! Hvor drar man? Er det billigere? Hørt at man bør dra inn på en butikk i Strømstad, fremfor den som er på Nordbyen? Har du noen andre tips til butikker med babyklær/utstyr som er verdt en kikk?
 
Er det noe som ikke lønner seg å kjøpe i Sverige?:)
 
Apotekvarer er billigere i Sverige - vi kjøpte nesesuger, saltvann, kremer, Paracet osv på apoteket når vi er der.
Klær er som her. Er så mye salg i Norge, så ikke noe særlig forkjell. Babymat er billigere når man etterhvert trenger det .
 
Må si at jeg ble skuffa da jeg, som flere her, tenkte å kjøpe vogn i Sverige. I Norge koster emmaljunga 11-12k? I Sverige ble den samme vogna på 9990 svenske kroner. Syns ikje det ble noe billigere for min del som å kjør e 50-60 mil for å komme til en babyshop i EU. Da kommer jeg opp i samme pris. Me overnatting og drivstoff og mAt[emoji27] så da blei det ei flott brukt vogn til under halve peisen. Og me masse tilbehør[emoji7][emoji7][emoji106][emoji1377][emoji122] ser ny ut!!
 
Vi endte opp med å kjøpe i Sverige, men det var IKKE planlagt altså. Skulle egentlig bare innom for å prøvetrille noen av vognene jeg hadde sett meg ut, også hadde de et godt tilbud på den vogna vi likte best pga utgående farge. Etter hva jeg kunne se var det generelt ikke så mye å spare på å kjøpe over grensa (med mindre det er Emmaljunga, som nevnt). Det som lønner seg er vel som regel å kjøpe på nett, de fleste vogner kan man gjøre et godt kjøp på om man følger med på salg/tilbud og tar seg litt god tid - de fleste vognene jeg hadde sett på var rimeligere å bestille på nett enn å kjøpe i Sverige :)
 
Kjøpte Emmaljunga Mondial på Kattis Babyshop i 2011. Det var 7000 svenske den gangen, så omtrent halv pris av den norske prisen på min lokale butikk. Nå har jo Emmaljunga veiledende priser, og det skal være vanskelig å prise seg under denne for noen, men i Sverige fikk vi med fotpose, stellebag, bilstoladapter, quadrolift og regntrekk uten tillegg i prisen. Alt dette var ekstra i Norge. Jeg ser på at NXT90f så er det ikke så mye forskjell i pris akkurat. Stokkestoler osv husker jeg var like dyrt på Nordbyen i Sverige, som i Norge. Nå har jo Norge i etterkant fått butikker som Mimmis, Lekmer og Babybanden, samt mange flere sikkert som er ganske rimelige og sender kostnadfritt, som stadig har tilbud osv, så da vil jeg tro at det lønner seg.
Den svenske babybutikken på Svinesund (Happyland) er borte.
 
Back
Topp