Svare på invitasjon

Jeg tror dette til tider. Ser det spesielt på invitasjoner på Facebook.
Sant! Inviterte fire par på sushi en helg og laget en Facebook invitasjon ettersom alle var aktive der, et av parene slettet bare arrangementet isteden for å svare ja eller nei. Når vi ringte for å høre hva det betydde fikk vi beskjed om at nei de likte ikke sushi så derfor slettet de det bare.. Kan være enig i at Facebook kanskje ikke er den mest personlige og beste måten å invitere på, men når jeg sendte invitasjonen med hyggelig tekst hvor det fremgår tydelig at akkurat du var spesielt invitert så hadde det vært koselig med en liten hyggelig tilbakemelding også, det koster jo så lite. Får kanskje gjøre det på annet vis neste gang men opplever ellers også at mange er trege med å svare eller vegrer seg for forpliktelse.
 
Jeg synes man svarer enten man kan eller ei. Og innen rimelig tid etter mottatt invitasjon
 
Plutselig sykdom eller lignende har alle forståelse for. Men i en gruppe på f.eks 20pers skulle ikke det nødvendigvis gjelde så mange.

Synes det er kjedelig når man er ute i god tid og inviterer og så har kun en brøkdel svart når fristen går ut og så må man ta kontakt med den enkelte for å vite om det er ja eller nei.

Vet man tidlig at man ikke kan så kan man gi beskjed tidlig og ikke tenke at det kan jeg gjøre senere for det er så lang svarfrist.
 
Det der er en skikkelig uting som irriterer meg noe vanvittig. Er selvsagt noe annet om sykdom eller andre uplanlagte ting skjer og folk må avlyse, det har jeg all forståelse for, og er bare happy for at de ikke kommer og evt smitter oss.
Men har en del familiemedlemmer som aldri klarer å svare, selv om man purrer både en og to ganger. Og om de til slutt bekrefter at de kommer, så er de gjerne 1 eller 3 timer forsinka. [emoji23] samme folka hver eneste gang. Jeg blir helt matt.
 
Har visst blitt en trend det der, en skikkelig ufin en! Vi inviterte til et julebord og sendte ut meldinger, etter tre dager kom første tilbakemelding. Og det var noen som ikke svarte før selve dagen, og ikke kunne. Syns det er dårlig gjort altså! I det minste være høflig nok til å takke for invitasjonen og si at man pga jobb/barnevakt/sykdom/whatever ikke kan gi et sikkert svar før nærmere.
 
Vi har blitt invitert til 70 årsdag i dag, og midt i flyttingen, mistet tvillinger og cytotec i går, samt en liten en på straks 16 mnd som ikke er helt frisk, så har vi glemt av det.. har man glemt det, så har man glemt det. Ufint eller ei, men enkelte ganger kan man ikke noe for det. Som regel svarer man om man kan eller ikke, men nå etter vi fikk sønnen vår, så kan vi faktisk ikke si om det passer eller ei før dagen kommer heller. Synd folk ikke har så stor forståelse for slikt. Skjønner problemstillingen din, og vet at enkelte er late og ubesluttsomme. Det er irriterende.
[emoji307] Sende deg en stor klem.Så trust og høre at dere mistet .
 
Har visst blitt en trend det der, en skikkelig ufin en! Vi inviterte til et julebord og sendte ut meldinger, etter tre dager kom første tilbakemelding. Og det var noen som ikke svarte før selve dagen, og ikke kunne. Syns det er dårlig gjort altså! I det minste være høflig nok til å takke for invitasjonen og si at man pga jobb/barnevakt/sykdom/whatever ikke kan gi et sikkert svar før nærmere.
Dette!
Og jeg ser det mer og mer. Trist.
 
Dette irriterer meg og. Om jeg får en invitasjon er det første jeg gjør å undersøke om vi har mulighet, deretter svarer jeg. Trodde det var det alle gjorde, helt til vi inviterte til dåp. Da var det flere vi måtte ringe mange uker etter svarfristen hadde gått ut, fordi vi ikke hadde hørt noe. Synes det er utrolig uhøflig at ikke folk tenker på hvor vanskelig det er å planlegge store selskaper når man ikke vet hvor mange man kan forvente.
 
Jeg svarer så fort jeg blir invitert. Som regel må jeg si at det ikke passer, men at jeg kan gi beskjed et par dager i forveien hvis noe endrer seg, nettopp fordi jeg ikke vil at folk skal regne med at vi dukker opp når vi mest sannsynlig ikke gjør det.

Familieselskap rydder vi alltid plass til, men jeg svarer aldri på at vi kommer. I vår familie er det gitt at alle kommer, så sier vi heller fra om vi ikke kommer. Men det er sånn vår familie funker.

Og så er det forskjell på invitasjoner også. Er det formell invitasjon på papir (bryllup/dåp/konfirmasjon etc) svarer jeg alltid. Får jeg muntlig beskjed uten direkte spørsmål om vi kommer, er det sjelden jeg oppfatter det som en invitasjon, så da kommer vi ikke.
 
Vi svarer alltid.
 
Back
Topp