Svare på invitasjon

Boblefrua

Forumet er livet
Nå tenker jeg ikke bare på barnebursdag, men familieselskap. Hvorfor skal det være så veldig vanskelig å skrive om det passer eller ikke .

Vi skal ha selskap i helgen, og syns det er greit å vite om vi blir 15 eller 30 til middag.

Er vi blitt så viktige at vi må vurdere om det passer, eller betyr det så lite?
Og si at man glemmer å svare, er jo bare ufint .
 
Vi har blitt invitert til 70 årsdag i dag, og midt i flyttingen, mistet tvillinger og cytotec i går, samt en liten en på straks 16 mnd som ikke er helt frisk, så har vi glemt av det.. har man glemt det, så har man glemt det. Ufint eller ei, men enkelte ganger kan man ikke noe for det. Som regel svarer man om man kan eller ikke, men nå etter vi fikk sønnen vår, så kan vi faktisk ikke si om det passer eller ei før dagen kommer heller. Synd folk ikke har så stor forståelse for slikt. Skjønner problemstillingen din, og vet at enkelte er late og ubesluttsomme. Det er irriterende.
 
Vi har blitt invitert til 70 årsdag i dag, og midt i flyttingen, mistet tvillinger og cytotec i går, samt en liten en på straks 16 mnd som ikke er helt frisk, så har vi glemt av det.. har man glemt det, så har man glemt det. Ufint eller ei, men enkelte ganger kan man ikke noe for det. Som regel svarer man om man kan eller ikke, men nå etter vi fikk sønnen vår, så kan vi faktisk ikke si om det passer eller ei før dagen kommer heller. Synd folk ikke har så stor forståelse for slikt. Skjønner problemstillingen din, og vet at enkelte er late og ubesluttsomme. Det er irriterende.

Ååh - sender deg en stor klem! Trist dere har mistet. :( Håper det går bra med flyttinga...
 
Mistet og flytting full forståelse for at den er heftig og at man kan glemme. Klem.

Men faktisk kan ikke svare på en invitasjon før samme dag fordi man har et barn? Jeg har barn på 8, 6 og 1 og kan fint svare på invitasjon til min bestemors 90 års dag neste måned. Vi kommer. Skulle jeg ikke kunne vite det før samme dag fordi jeg har barn??
 
Nå tenker jeg ikke bare på barnebursdag, men familieselskap. Hvorfor skal det være så veldig vanskelig å skrive om det passer eller ikke .

Vi skal ha selskap i helgen, og syns det er greit å vite om vi blir 15 eller 30 til middag.

Er vi blitt så viktige at vi må vurdere om det passer, eller betyr det så lite?
Og si at man glemmer å svare, er jo bare ufint .

Spesielt etter at telefonen gjorde sitt inntog for fullt, så er folk mye mer nonchelante mtp. på avtaler, og det er en forbaska uting! :shifty: Respektløst ovenfor vertskapet. Vi skulle på telt-/campingtur i fjor, ble invitert av et vennepar. De hadde kjøpt inn mye mat (type dyre råvarer), skulle lage flerretters med drikke til hver rett. Vi skulle være fire par, endte med å bare bli tre, for det siste paret avlyste kvelden før, for den ene måtte plutselig jobbe. (Har ikke en sånn type jobb at vedkommende MÅ på jobb). Syntes det var supersurt og skjemtes på deres vegne ovenfor de som arrangerte turen. Ble sittende med et overflod av mat...

Håper dere får et trivelig selskap! :)
 
Mistet og flytting full forståelse for at den er heftig og at man kan glemme. Klem.

Men faktisk kan ikke svare på en invitasjon før samme dag fordi man har et barn? Jeg har barn på 8, 6 og 1 og kan fint svare på invitasjon til min bestemors 90 års dag neste måned. Vi kommer. Skulle jeg ikke kunne vite det før samme dag fordi jeg har barn??
Er en litt spesiell situasjon med sykdom å gjøre. Det kunne jeg presisert.
 
Vi har blitt invitert til 70 årsdag i dag, og midt i flyttingen, mistet tvillinger og cytotec i går, samt en liten en på straks 16 mnd som ikke er helt frisk, så har vi glemt av det.. har man glemt det, så har man glemt det. Ufint eller ei, men enkelte ganger kan man ikke noe for det. Som regel svarer man om man kan eller ikke, men nå etter vi fikk sønnen vår, så kan vi faktisk ikke si om det passer eller ei før dagen kommer heller. Synd folk ikke har så stor forståelse for slikt. Skjønner problemstillingen din, og vet at enkelte er late og ubesluttsomme. Det er irriterende.
Så trist at dere har mistet ❤

Jeg har to barn og det er ikke hinderer for å måtte vente på å gi svar. Verken da dem var nyfødte eller nå.
 
Ja, sånt er irriterende. Enig i at man får svare i god tid og det burde ikke være noe problem. Selvfølgelig kan det skje den beste at noe gjør at det går i glemmeboka ved en anledning, men det kan jo ikke gjelde så mange og så ofte? Har et inntrykk av at enkelte småbarnsforeldre tenker at de ikke kan planlegge ting fordi barnet kanskje blir sykt eller liknende, det synes jeg er merkelig. Hvis vi får en hyggelig invitasjon og kan komme takker vi selvfølgelig ja, skulle jeg, mannen eller barnet bli sykt når dagen kommer så må vi kanskje gjøre noen endringer. Sånn er det jo bare, det gjelder jo alle uansett alder, og det tror jeg de fleste har forståelse for. Kanskje vi er blitt så bortskjemte i dag at vi må vurdere alle tilbudene før vi bestemmer oss, for å være sikre på at vi velger det beste? Det er i så fall utrolig trist..
 
Spesielt etter at telefonen gjorde sitt inntog for fullt, så er folk mye mer nonchelante mtp. på avtaler, og det er en forbaska uting! :shifty: Respektløst ovenfor vertskapet. Vi skulle på telt-/campingtur i fjor, ble invitert av et vennepar. De hadde kjøpt inn mye mat (type dyre råvarer), skulle lage flerretters med drikke til hver rett. Vi skulle være fire par, endte med å bare bli tre, for det siste paret avlyste kvelden før, for den ene måtte plutselig jobbe. (Har ikke en sånn type jobb at vedkommende MÅ på jobb). Syntes det var supersurt og skjemtes på deres vegne ovenfor de som arrangerte turen. Ble sittende med et overflod av mat...

Håper dere får et trivelig selskap! :)
Hyggelig blir det uansett :) Men syns folk er så utrolig dårlig til å svare. I barnebursdagen hadde vi svarfrist, 8 av 20 klarte ikke å svare.
 
Kanskje vi er blitt så bortskjemte i dag at vi må vurdere alle tilbudene før vi bestemmer oss, for å være sikre på at vi velger det beste? Det er i så fall utrolig trist..

Jeg tror dette til tider. Ser det spesielt på invitasjoner på Facebook.
 
Spesielt etter at telefonen gjorde sitt inntog for fullt, så er folk mye mer nonchelante mtp. på avtaler, og det er en forbaska uting! :shifty: Respektløst ovenfor vertskapet. Vi skulle på telt-/campingtur i fjor, ble invitert av et vennepar. De hadde kjøpt inn mye mat (type dyre råvarer), skulle lage flerretters med drikke til hver rett. Vi skulle være fire par, endte med å bare bli tre, for det siste paret avlyste kvelden før, for den ene måtte plutselig jobbe. (Har ikke en sånn type jobb at vedkommende MÅ på jobb). Syntes det var supersurt og skjemtes på deres vegne ovenfor de som arrangerte turen. Ble sittende med et overflod av mat...

Håper dere får et trivelig selskap! :)
Det var dårlig gjort! Skjønner at du skjemtes, hadde jeg gjort også.
 
Selv med barn så klarer man å gi beskjed.
Man kan jo svare ja, med forbehold at det ikke skjer noe uventet. F.eks sykdom(som man ikke kan bestemme over), eller noe annet.
Også er det greit å gi beskjed når man vet nærmere.
Jeg har en sykdom som ikke kan bestemmes over. Jeg kan våkne samme dagen som en festlighet skal være og være syk. Da skjemmes jeg hvis jeg må avlyse, men sender da mann og barn avgårde selv om jeg må være hjemme.
 
Altså, søndag var vi invitert til kaffi klokken 17, 1645 kom jeg inn døra med de to yngste. Her er kaka jeg skulle ha med, vi må snu. Kan vi låne ei bøtte? Eldstemann står ute i oppkjørselen og kaster opp.

Vi mistenker at det var et migreneanfall, men tok ham ikke inn for å potensielt smitte hele gjengen om det var omgangssyke (senere ganske sikker på at det var det ikke)

Sånt skjer jo.

Jeg kan ikke garantere at vi er fulltallig i den 90 års dagen heller men vi tar som utgangpunkt at vi er det. Anser dagen som booket i kalenderen og legger ikke inn noe annet. At alle skal bli syke skal godt gjøres og trolig kommer alle fem.

At noen med spesielle omstendigheter og sykdom ikke kan vite før samme dag mener jeg likevel man kan svare med forbehold. Og evt dra den som kan
 
Mistet og flytting full forståelse for at den er heftig og at man kan glemme. Klem.

Men faktisk kan ikke svare på en invitasjon før samme dag fordi man har et barn? Jeg har barn på 8, 6 og 1 og kan fint svare på invitasjon til min bestemors 90 års dag neste måned. Vi kommer. Skulle jeg ikke kunne vite det før samme dag fordi jeg har barn??
Samme her
 
Syns det er en selvfølge å gi ett svar, uavhengig av om man kommer eller ikke. Men selvsagt finnes det unntak. Om noe skjer og det rett og slett går i glemmeboken pga det.
 
Ja jeg syns enkelte er frekke altså. Jeg er oppvokst med at å svare på en invitasjon er vanlig høflighet. Blir helt paff når folk ikke svarer og man må sende påminnelse..
 
Synes man kan gi beskjed med en gang. Så får man heller gi beskjed igjen om noe skulle skjære seg.
 
Back
Topp