Svar på foreldrepenger?

Mummy

Blir kjent med forumet
Har dere fått svar på søknaden om foreldrepenger?
Har flere arbeidsgivere så dette har vært veldig komplisert.
 
Næh. Sendte inn 21 juni, inntektsskjema ble ettersendt og registrert 27 juni, NAV sa de trodde det tok rundt en uke å behandle saken etter det. Men om NAV er på Skeidartid betyr det uti september engang.
 
Jeg har ikke fått søkt enda:eek:
Fikk bekreftet termin først igår hos fastlege, siden jeg jordmor var syk når forrige kontroll skulle ha vært.
Dessuten vil det ta tid før arbeidsgiveren min får somlet seg til å sendt inn inntektsopplysninger. NAV opplyser om at man bare har 14 dager på seg å få sendt inn inntektsopplysninger, så jeg tør ikke å sende inn søknaden før jeg vet at arbeidsgiver får sendt inn dokumentene. Håpløst.
Det er tydeligvis 6 ukers behandlingstid i Østfold, så forventer at jeg ikke får svar før etter babyen er her dessverre.
 
Ikke fått svar, søkte 29.05 og det er i utgangspunktet 12 uker behandlingstid her. Nav etterspurte inntektsopplysninger fra min arbeidsgiver den 04.06 så den 14-dagersregelen er nok ikke absolutt, men kan være fordi jeg har statlig arbeidsgiver og de vet at det vil komme inn før eller siden uansett... Har også utbetaling fra arbeidsgiver og vet de ofte vil prioritere de som skal ha utbetaling direkte fra Nav så jeg stresser ikke. [emoji846]
 
Jeg søkte 29.05 men jeg har 4 arbeidsgivere så alt tar ekstra lang tid. 14 dagersregelen gjelder nok ikke, saken min er fortsatt under behandling. Gleder meg til dette er ferdig.
 
Jeg søkte 29.05 men jeg har 4 arbeidsgivere så alt tar ekstra lang tid. 14 dagersregelen gjelder nok ikke, saken min er fortsatt under behandling. Gleder meg til dette er ferdig.

Oi, med 4 arbeidsgivere kan det nok bli litt krøll.:nailbiting: Men så lenge de sender inn inntektsopplysninger så må det vel gå greit.
 
Søkte forrige uke, har ikke sendt med inntekts og opplysningsskjema. Jobben skulle sende det til nav. Håper det blir gjort
 
Oi, med 4 arbeidsgivere kan det nok bli litt krøll.:nailbiting: Men så lenge de sender inn inntektsopplysninger så må det vel gå greit.


Ja Det har vært skikkelig stress, de har fylt ut skjema feil flere ganger så det har blitt sendt i retur.
Så fort de 2 siste arbeidsgivere får sendt inn riktig info så bør alt være på plass.
 
Jeg sendte inn søknad 2. juli, fikk innvilget 9. juli [emoji4] veldig fornøyd med rask saksbehandling hos nav [emoji4]
 
Jeg sendte inn søknad 2. juli, fikk innvilget 9. juli [emoji4] veldig fornøyd med rask saksbehandling hos nav [emoji4]

Oi det var ekstremt, det er kjempe bra.
Skulle ønske jeg var like heldig.
Bor du i Oslo?
Er det slik at nav utbetaler første utbetaling mnd etter barnet er født?
 
Oi det var ekstremt, det er kjempe bra.
Skulle ønske jeg var like heldig.
Bor du i Oslo?
Er det slik at nav utbetaler første utbetaling mnd etter barnet er født?
Første utbetaling kommer ann på når søknaden er ferdigbehandlet... Hvis permisjonen starter i august så er utbetalingsdatoen 23.8 (utbetalingen gjelder da fom første permisjonsdag tom 31.8) hvis søknaden er behandlet til da. Hvis ikke blir det utbetalt så fort søknaden er behandlet. Utbetalingen i september gjelder hele september.
0be5c16687604b232ec05eccda2b3e60.jpg
 
Ikke jeg heller. Står på lista over hva jeg må gjøre denne uka...
Ja. Har vært hos både lege og jordmor de siste 2 ukene, og likevel har jeg glemt å få med terminbelreftelse. Så det står vel først på lista mi:p
 
Har søkt, men ikke hørt noe fra hverken arbeidsgiver eller NAV, men det kommer nok etterhvert:)
 
Hos meg står det bare at «Nav har mottatt din søknad om foreldrepenger». Det vil vel kanskje si at de ikke har begynt å behandle den enda? Sendte inn i midten av juni..
 
Hos meg står det bare at «Nav har mottatt din søknad om foreldrepenger». Det vil vel kanskje si at de ikke har begynt å behandle den enda? Sendte inn i midten av juni..
De bruker ikke mange uker på din søknad, behandlingstiden er pga køen av saker [emoji846] når den er påbegynt så blir den tatt den dagen som regel (med mindre det er veldig komplisert eller sånn så de bruker litt lenger tid da...)
 
Back
Topp