Svangerskapspenger

ønsker så inderlig en liten sp

Gift med forumet
Assistert-jentene
Oktoberskatter 2014
Himmelbarn
Julikulene 2020
Noen som husker å tidlig i svangerskapet man kan evt søke?
Huske ikke fra sist....
 
Det er vel ingen tidligste frist på det... Legen eller jordmor søker i samråd med arbeidsplassen dersom det ikke er trygt for barnet i magen at du er på jobb i svangerskapet.
 
Du må ha terminbekreftelse med søknaden, denne kan vel ikke være datert før uke 26 eller 27 :)
 
Å! Tenkte du på foreldrepenger? Da er det uke 26 som Poppi skriver [emoji5] Og du må da sende inn bekreftelse fra lege eller jordmor.
Men det er lurt å vente til uke 27, for jeg søkte 26+2 og det gikk ikke gjennom hos nav selvom det egentlig skulle det... [emoji849] så måtte få ny bekreftelse fra legen uken etter.
 
Nei tenkte svangerskappenger :)
Hadde d sist men huske ikke når jeg søkte..
Risikosvangerskap og med min fortid så tør jeg ikke jobbe....tar ingen sjanser..
 
Nei tenkte svangerskappenger :)
Hadde d sist men huske ikke når jeg søkte..
Risikosvangerskap og med min fortid så tør jeg ikke jobbe....tar ingen sjanser..

Da tror jeg som sagt ikke det er noen spesiell tidspunkt for å søke [emoji5]
Her er hva som står på nav sine sider:
"Du må ha vært i arbeid i minst fire uker for at du skal ha rett til svangerskapspenger. Inntekten din må på årsbasis utgjøre minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp. Du kan få svangerskapspenger fra det tidspunktet du må avbryte arbeidet, og fram til tre uker før du har termin."

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/svangerskapspenger
 
Da tror jeg som sagt ikke det er noen spesiell tidspunkt for å søke [emoji5]
Her er hva som står på nav sine sider:
"Du må ha vært i arbeid i minst fire uker for at du skal ha rett til svangerskapspenger. Inntekten din må på årsbasis utgjøre minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp. Du kan få svangerskapspenger fra det tidspunktet du må avbryte arbeidet, og fram til tre uker før du har termin."

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter du barn/svangerskapspenger

Jeg har operert hånda mi så har vært sykemeldt lenge nå...før jeg ble gravid...uff...ikke bare bare...
 
Jeg har operert hånda mi så har vært sykemeldt lenge nå...før jeg ble gravid...uff...ikke bare bare...

Uff... høres ikke godt ut. Du får høre med legen din hva hun/han sier. Eventuelt ta kontakt med nav og hør om du oppfyller kriteriene for å søke. De har en fin chat på sida si der man kan spørre om enkelte ting.
 
Uff... høres ikke godt ut. Du får høre med legen din hva hun/han sier. Eventuelt ta kontakt med nav og hør om du oppfyller kriteriene for å søke. De har en fin chat på sida si der man kan spørre om enkelte ting.
Var tidlig enda..så ble sykemeldt en måned..så får vi bare krysse fingrene for at vi får beholde babyen vår denne gangen...
 
Var tidlig enda..så ble sykemeldt en måned..så får vi bare krysse fingrene for at vi får beholde babyen vår denne gangen...

For tidlig? Høres rart ut hvis arbeidsplassen gjør det farlig for barnet.... men uansett bra med sykemelding da, så blir det jo på en måte den samme roen for deg og lille.
Barnet skal bli der helt til termin vennen [emoji5][emoji176] Men vet hvor skummelt det er de første ukene. Du får prøve å tenke på litt andre ting også, og kose deg med kino eller treffe venninner. Dagene kan bli lange og tunge om man skal gå hjemme å bekymre seg hver eneste dag. I know... I've been there... klem!!
 
Du må ha lege attest fra uke 26 eller senere og kan søke fra uke 26 :)
Du tenker nok på noe annet :)
Svangerskapspenger er istedenfor vanlig sykemelding
 
Back
Topp