svangerskapskvalme og jobb??

minlille

Forelsket i forumet
Hei:) Er det noen her som vet hva man har rett til i dag??Jeg er 6 uker på vei og har fått kjenne nå at kvalmen tar kraftig overhånd, dette gjør sånn at jeg ikke greier å få i meg mat før langt utpå dagen.
I tillegg er jeg fryktelig trøtt og sliten hele tiden.
jobber 100 % hver dag, men i dag måtte jeg gå fra jobb på grunn av dette.
sjefen ringte noen timer senere og lurte på om jeg kom på jobb i morgen, og sa at visst jeg kom kunne jeg heller ikke gå hjem (PERSONALMANGEL)...
Jeg fortalte  sjefen før jeg gikk hjem hva som var grunnen(tenkte at det kansje kunne være litt forståelse så de ikke trudde jeg gikk hjem bare for å gå hjem ....)
hadde i mitt første svangerskap kraftig hyperemesis(svangerskapskvalme), men kvier meg likevel nå for å ta kontakt med lege.. er redd han skal tro at jeg bare overdriver....for hvordan forteller man en lege at man er plaget med noe uten at de tror man bare er ute etter sykemelding for å få være hjemme??
jeg sa til sjefen at jeg kommer i morgen, men gruer meg fordi jeg nå vet at jeg ikke kan si hvordan min neste dag blir....
 
Jeg ble sykmeldt fra jobben pga svangerskapskvalme! Fra 3 mnd.. Kom på jobben og måtte løpe fram og tilbake for å kaste opp! Tillegg jobba jeg med mat, så jeg gikk konstant kvalm. Men hvis du har svangerskapskvalme så har du det, gå til legen og spør etter sykmelding [:)] Han må jo bare tro på deg! Eller be om aktiv sykmelding så du kan komme å gå som du vil.. Vet hvor forferdelig det er å være på jobb og gå å brekke seg hele tiden! [:D] Du kan jo også be om sånne tabletter som tar bort kvalmen, de hjalp hos meg en liten stund men kom opp igjen flere ganger gitt [;)]
 
du kan jo hørra me legen din om du kan ¨bli aktiv sjukemeldt, da komme du på jobb når du føle du klare d, å går i gjen vis du ikke klare å ver der lenger....
 
men prøv  me ingefør for kvalmen d hjalp meg=)
 
reis til lgen å få dg en sykmelding ikke meningen en skal slite sg ut heller..jg var oxo mye kvalm di 3 første mnd gikk til lege å fikk sykmelding ikke problem i hele tatt[:D]
 
Det er ganske vanlig og bli sykemeldt pga av svangerskapskvalme. Jeg har ikke hatt det di 3 første mnd men har fått det kraftig nå og har vert sykemeldt. Ta en uke om gangen!
 
Back
Topp