Svangerskapskontrollstråd - diskusjon av resultater osv

14. vil alltid være en del av henne uansett. Og ja, syns det er en grei dato selv. Rett før skolestart, pluss at 14 er et lykketall. Ser dog dårlig ut, forsatt NUUUUULLL tegn her. [emoji23] Har du vært på ot-kontroll nå? Hva sa de?

Jaa det er et lykketall :) Det skjer ikke noen verdens ting her heller :/ whops, jeg har visst blingset litt (eller vært for optimistisk), men den kontrollen er altså i morgen! :p Da er jeg 41+0 uker på vei. Hadde aldri trodd jeg skulle komme så langt på vei, så for meg fødsel før termin!
 
Jaa det er et lykketall :) Det skjer ikke noen verdens ting her heller :/ whops, jeg har visst blingset litt (eller vært for optimistisk), men den kontrollen er altså i morgen! [emoji14] Da er jeg 41+0 uker på vei. Hadde aldri trodd jeg skulle komme så langt på vei, så for meg fødsel før termin!

Blingset? I graviditeten? Uhørt, har jo stålkontroll på alt hele tiden. [emoji849][emoji23]

Så også for meg fødsel lenge før termin. Både kroppen min og genetikken lå an til fødsel for ukesvis siden, men så var termindato "plutselig" her. Får time til ot-kontroll i morgen. Håper det er mandag eller tirsdag neste uke, men får se hva legen mener.

Satser på gode nyheter til os begge i morgen. [emoji6]
 
Blingset? I graviditeten? Uhørt, har jo stålkontroll på alt hele tiden. [emoji849][emoji23]

Så også for meg fødsel lenge før termin. Både kroppen min og genetikken lå an til fødsel for ukesvis siden, men så var termindato "plutselig" her. Får time til ot-kontroll i morgen. Håper det er mandag eller tirsdag neste uke, men får se hva legen mener.

Satser på gode nyheter til os begge i morgen. [emoji6]

Hehehe ja det kan du si ;)

Ja, altså. Alle i slekta mi, inkludert mamma(!) har fått før termin. Jm sa på onsdag at hun tvilte på at jeg kom til å trenge den kontrollen hun satte meg opp på (som jo er i morgen). Hun strevde med å fonn ehodet til ungen, fordi det lå så langt nede i bekkenet. Men her er jeg altså! Klar for ot-kontroll i morgen
 
Ja, det skjønner jeg godt. Alle sier "det skjer når som helst", men det kjennes jaggu ikke slik ut for meg heller. Krysser fingrene for at det er akkurat dét som skjer med deg!
Krysser fingrene for begge!

(Her føles det litt bortkastet når jordmor mente at det var "typisk oppførsel av tredjemann". Jeg trodde ærlig talt at det der bare var en myte.)
 
Krysser fingrene for begge!

(Her føles det litt bortkastet når jordmor mente at det var "typisk oppførsel av tredjemann". Jeg trodde ærlig talt at det der bare var en myte.)

Jeg hadde faktisk aldri trodd du skulle passere termin slik som du holdt på en periode ... :p
 
Noen som vet?
Har alltid stått NEG på urin på helsekortet, men idag stod det K+. Hva vil det si?:confused004 Så det ikke før jeg kom hjem, så fikk ikke spurt legen...
 
Maks 4 dager, men det føles som 4 år når man ikke har fungert på så lang tid. :(
Mistet litt forhåpninger om at det skal skje av seg selv, også, når det er såpass lite klart.

Aner ikke når de regnes som rier, jeg. Så bare at ctg telte til 30, og så kalte jordmor de kynnere.
Jeg hadde ingen tegn til snarlig fødsel på noen av mine overtidskontroller, men begge kom innen 3 dager fra kontrollen.
 
Jeg hadde ingen tegn til snarlig fødsel på noen av mine overtidskontroller, men begge kom innen 3 dager fra kontrollen.
Satser på at det samme skjer her! Selv om det er et ganske harmløst forløp de har planlagt håper jeg at det skjer av seg selv. Men har i løpet av dagen forsonet meg med tanken på å kanskje gå til maks.
 
Satser på at det samme skjer her! Selv om det er et ganske harmløst forløp de har planlagt håper jeg at det skjer av seg selv. Men har i løpet av dagen forsonet meg med tanken på å kanskje gå til maks.
Jeg begynner _nesten_ å forsone meg med tanken på at jeg kanskje ikke går til maks:D
 
Så bra, takk for svar:)
Ketoner brukes som en indikator på at moren kanskje får i seg for lite mat, men viser egentlig bare at fettforbrenningsprosessen er i gang. Kroppen tar karbohydratene først. Så om man spiser mye fett og lite karbohydrater vil man ha ketoner i blodet også uten at man tærer på egne fettreserver.
 
Står ikke noe om pigmentflekker på helsekortet mitt, det hengte legen seg opp i at jeg hadde på forrige kontroll :signs017
 
Siste kontroll hos legen idag

Uke: 40+3
Vekt: opp nesten 15 kg :wtf:
Bt: 109/78
Urin: neg
Ødem: 0
Leie: hf
Fosterlyd: 154
Sf-mål: 35, men han juksa det litt høyere enn det var for å passe kurven :p
Ellers: mye vonde kynnere, nedpress og kjenner lite liv

Kan gå en dag og to uten at jeg kjenner noe særlig liv i magen, så begynner å bli veldig klar for å få henne ut da jeg bare blir mer og mer stressa over det. Legen var ikke bekymret da. Han mente jeg ikke kom til å gå helt til overtidskontrollen, men så mente han og at jeg aldri kom til å gå til termin... Eneste han kan basere det på er vel at statistisk føder de fleste uka etter termin.
 
Stakk innom helsestasjonen for en doppler-test siden jeg hadde kjent lite liv det siste døgnet. Alt var fint, men jordmor sa babyen nå svømmer i fostervann og at bevegelsene derfor er mer skvulp enn slag. [emoji23]

Så skulle hun ta sf-mål. Fastlege målte 36-38 cm for 5 dager siden. I dag målte jm 43 cm! (Vi snakker utenfor skjemaet nå, altså.) Jeg fikk helt sjokk. Jeg vet at alle måler ulikt, men det får da være grenser! Heldigvis satt opp til kontroll hos fastlege på onsdag, så får høre hva han sier da. Har prøvd å lese meg opp på hva for mye fostervann har å si, men det var så nedslående lesning at jeg ga opp og utsetter å tenke på det til etter kontroll.

Men nå kan jeg snart ikke gå hjemme lenger. Blir jo helt tullete av å ikke kjenne henne mer enn et par dult i døgnet. Hvordan i all verden skal jeg oppdage "mindre bevegelse" og potensielt farlige situasjoner når det er pent umulig å kjenne noe i utgangspunktet?? [emoji21]

Håper det gikk bra hos fastlegen i dag og at du fikk se lille på UL!
 
Back
Topp