Svangerskapskontrollstråd - diskusjon av resultater osv

Ugh, jeg blir fysisk dårlig av legen din... :cussing
De på labben gjør jobben sin da, så urinprøver og blodprøver er det orden på. Og blodtrykket måles automatisk og hjerterytmen er også bare et tall som leses av. Begrensa hvor galt det kan få blitt:) Han hadde ikke peiling på hvilket leie Doser’n befinner seg i, men det får jeg vel vite på vektestimeringen:D Han spurte meg hvordan det gikk med sukkersyken. Ba ikke om å få se talla:)
 
De på labben gjør jobben sin da, så urinprøver og blodprøver er det orden på. Og blodtrykket måles automatisk og hjerterytmen er også bare et tall som leses av. Begrensa hvor galt det kan få blitt:) Han hadde ikke peiling på hvilket leie Doser’n befinner seg i, men det får jeg vel vite på vektestimeringen:D Han spurte meg hvordan det gikk med sukkersyken. Ba ikke om å få se talla:)
Jeg hadde blitt gal. :hilarious:
 
Jeg hadde blitt gal. :hilarious:
Vikaren som var før han her ble ansatt var i motsatt ende av skalaen. Alt etter boka til punkt og prikke. Jeg ville blitt mer gal av det. Synes han her er litt kul, men jeg må jo innrømme at jeg passer på litt ekstra selv...
 
Vikaren som var før han her ble ansatt var i motsatt ende av skalaen. Alt etter boka til punkt og prikke. Jeg ville blitt mer gal av det. Synes han her er litt kul, men jeg må jo innrømme at jeg passer på litt ekstra selv...
Både personligheten og yrket mitt krever stor nøyaktighet, så jeg er nok litt mer nøye enn gjennomsnittsmennesket. :)
Jeg likte godt min forrige fastlege, men samboeren ble helt gal av henne! Hun var snill, flink, empatisk og hadde god tid. Men hun var også distré, glemsom og for seint ute til alt. Litt som meg. :p Jeg måtte passe på ting hun skulle sende inn osv, men det plaget meg ikke så mye siden jeg visste det ble gjort riktig iallfall. Morsomt at samboeren min ble gal av henne, mens jeg blir gal av din, mens du igjen hadde blitt gal av noe annet. :)
 
Både personligheten og yrket mitt krever stor nøyaktighet, så jeg er nok litt mer nøye enn gjennomsnittsmennesket. :)
Jeg likte godt min forrige fastlege, men samboeren ble helt gal av henne! Hun var snill, flink, empatisk og hadde god tid. Men hun var også distré, glemsom og for seint ute til alt. Litt som meg. :p Jeg måtte passe på ting hun skulle sende inn osv, men det plaget meg ikke så mye siden jeg visste det ble gjort riktig iallfall. Morsomt at samboeren min ble gal av henne, mens jeg blir gal av din, mens du igjen hadde blitt gal av noe annet. :)
Jeg er godt over snittet nøyaktig jeg også. Skikkelig pirkete. Man trenger ikke to som pirker på det samme :)
 
Jeg er godt over snittet nøyaktig jeg også. Skikkelig pirkete. Man trenger ikke to som pirker på det samme :)

Jeg er veldig sånn at jeg legger fram og viser selv jeg [emoji85] Alltid beredt [emoji85]
 
Jeg er veldig sånn at jeg legger fram og viser selv jeg [emoji85] Alltid beredt [emoji85]
Jeg hadde utskrift av blodsukkerverdiene mine liggende lett tilgjengelig i veska, men når han ikke ba om å få se, så lot jeg være å vise fram:) Jeg vet jo at talla er helt innafor, så det bekymrer meg ikke.
 
Jeg tenkte bare vise hvor nøye min lege er med SF-målene. Jeg har blitt målt 23+6, 27+6 og 31+6. De to siste gangene krysset han på feil uke først, og klusset dem ut etter at jeg påpekte det. Det mest interessante er at målene økte visst litt straks de skulle plasseres 2 uker senere... Det ble ikke gjort ny måling. Alle kryss ser ut til om målet er gjort med tanke på å treffe den røde streken, i stedet for å bli målt først og så plassert på rett uke. Som dere kan se er første måling også plassert på feil uke, men da ba jeg ikke om å få det rettet:) Er du imponert, krølle...? :D Disse målene er 0 verdt! Blodflekken er min skyld...Vis vedlegget 263549

Jeg er helt skrekksjokket!! Hvis man fører målene på riktig sted, har du jo krysset mange persentiler nedover i sf-mål... Du må seriøst vurdere å sende en klage på den oppfølgingen du har fått. Han burde skjemmes!
 
Jeg er helt skrekksjokket!! Hvis man fører målene på riktig sted, har du jo krysset mange persentiler nedover i sf-mål... Du må seriøst vurdere å sende en klage på den oppfølgingen du har fått. Han burde skjemmes!

Heldigvis er ikke målene riktige på noen måter.... Og Doser’n blir sterkere for hver uke. Uke 38-kontrollen blir hos en av kollegaene. Da har han ferie.
 
Jordmor målte 33 cm i dag, så da vi jeg si de er ganske jevne, 32,5 mot 33 er innafor ganske nøyaktig måling. Godt over streken mao.
 
Legen din, Marithe ....:bag:o_O
 
Heldigvis er ikke målene riktige på noen måter.... Og Doser’n blir sterkere for hver uke. Uke 38-kontrollen blir hos en av kollegaene. Da har han ferie.

Uke 38-kontrollen?? Skal du ikke på kontroll før det???
 
Uke 38-kontrollen?? Skal du ikke på kontroll før det???
Joda. Får 35-uker også, men det er hos samme typen. Også blir det vekstestimering noen dager etter, så da finner jeg ut hvilken vei Doser’n ligger. Vil ikke ta det legen min eventuelt gjetter på av leie for god fisk:D
 
Han virker jo helt svimmel.

Her er faktisk hodet laaangt nedi bekkenet og er nesten festet nå. Ikke rart det hikker nedi der og symfysen er blitt vondere.
 
Han virker jo helt svimmel.

Her er faktisk hodet laaangt nedi bekkenet og er nesten festet nå. Ikke rart det hikker nedi der og symfysen er blitt vondere.
Jeg aner ikke hvilken vei Doser’n ligger. Jeg tror han svømmer rundt fra sted til sted fremdeles. Hadde legen min sagt han lå med hodet ned hadde jeg tenkt han sa det fordi at det er et behagelig svar. Han var ærlig å sa han ikke klarte å kjenne hvilken vei han lå.
 
Jeg har ikke peiling ifht fysio, han sa bare at han skrev henvisning knytter opp mot svangerskapet, men hva det innebærer vites ikke. Er forberedt på egenandel.
 
Kontroll 32+1
Vekt: + 3kg
Ødem: O
BT: 109/76
Urin: Alt fint fortsatt
Fosterlyd: 141
SF: 31
Leie: hode

Ny time om når jg er 36+6 (da er fastlegen tilbake fra ferie) ... Men som vi begge var enige om og jeg siterer; "ser deg om en måned da.. Kanskje" ... Vi mistenker nemlig at denne ungen er lik mammaen og vil ut før termin.. Som han sa, kan hende vi blir overraska, men han trodde ikke jeg kom til å gå noe over termin iallefall..

Sendte i tillegg henvisning videre for vekstestimering osv, i og med at babyen ble målt til å være litt over på ul i uke 27, og jeg er 184 og dermed veldig lang i overkroppen, så han ville at det skulle bli gjort en mer nøyaktig måling for å bedømme str på babyen.. Helt i orden for meg, gjør meg virkelig ingenting med ekstra kontroller osv, føles trygt ut:)
 
32+4

Ødem: 0
BT: 94/61
Urin: ingen utslag
Fosterlyd: 140
SF: 32
Leie: hode (men kjente ikke om det var festet eller ikke).
Liv: masse liv før, under og etter undersøkelsen, elsker når han sparker på de [emoji23]

Hun så gjennom fødebrevet mitt og synes det var informativt og fint. Da fikk vi gått gjennom tanker, forventninger og ønsker i samme slengen.
Hun mente det var litt lenge til neste kontroll og at jeg burde prøve å få en kontroll i Sogn når vi er på ferie der.

Edit: fått ordnet meg kontroll i Sogn, superhyggelig jordmor [emoji7]
 
Last edited:
30+5

BT 103/67
Hb 11,1 (spist mer kjøtt siden sist, da vqr det 10)
Urin +1P (?)
Fosterlyd 146

Jernlager viste seg å være på 7, så nå tar jeg Floradix og håper det hjelper.

I dag våknet jeg utrolig svimmel og dårlig balanse. Tippet nesten over på siden da jeg gikk opp trappa, og når jeg endrer stilling duve hele rommet fremfor meg. Håper det bare kommer av jernlageret !?
 
Back
Topp