Svangerskapskontrollstråd - diskusjon av resultater osv

Hmm, ja, er det noen grunn til at drt skulle fungere bedre?
Legen trodde kanskje at det kunne oppleves mildere for kroppen? Litt usikker, faktisk, men får vel gi det et forsøk.
 
Jeg har også hørt at flytende jern er mer konsentrert, men samtidig lettere fordøyelig. Lykke tiø!
 
Får håpe du slipper, har hatt litt økning på blodtrykk og 1+ på protein, men inntil videre har det også vært falsk alarm og gått tilbake til normalen. Hadde veldig grei igangsatt fødsel sist da, så tar gjerne en sånn fødsel engang til (om jeg er på sykehuset, da det ellers gikk så fort at det kanskje blir fødsel hjemme eller på veien)

Hvordan ble du satt igang? Når hun nevnte igangsetting i går, kjente jeg at jeg ble småstresset.
 
Hvordan ble du satt igang? Når hun nevnte igangsetting i går, kjente jeg at jeg ble småstresset.

Fikk ballong i uke 37, fikk den i 17-tiden. Den falt ut rundt kl 24. Hadde litt murringer og trodde det var kynnere. Sett i etterkant var det nok kanskje rier. Ringte vel på jordmor kl05 og ungen var ute 0620, uten mer behov for modningdpiller eller smertelindring...

Tar gjerne tilsvarende fødsel engang til...
 
32+2

Opp 9,5 kg ca
Blodtrykk 110/74
Urin Negativ
Ødem 0
Fosterlyd 140

Symfyse/fundus ser ut til å følge egen kurve. Ca 31 cm.
 
31+6
Blodtrykk 124/62
Hb 10,9
Protein 1+
Ødem 0-1
Hjertefrekvens 140
SF 28,5cm (tror som vanlig ikke på den)
20% sykemeldt de siste 4 uker
 
Last edited:
33+2

Urin: Negativ
Blodtrykk: 130/80 (!!!)
Ødem: 0-1
Fosterlyd: 135
SF-mål: 32,5 cm

Henvist fysio pga ryggplagene, svangerskapsrelatert så jeg slipper egenandel sa han, og 100 % sykemeldt frem til permisjon. Legen sa det så fint når jeg selv ikke kjenner min egen begrensning helt; «Jeg sykemelder deg, du har vært skikkelig god, du har hatt det jævlig tøft, nå kan staten betale». :hilarious:

Nå skal jeg videre til jordmor og er litt spent på forskjellen i SF-mål, om de måler veldig ulikt eller ikke.
 
Last edited:
33+2

Urin: Negativ
Blodtrykk: 130/80 (!!!)
Ødem: 0-1
Fosterlyd: 135
SF-mål:

Henvist fysio pga ryggplagene, svangerskapsrelatert så jeg slipper egenandel sa han, og 100 % sykemeldt frem til permisjon. Legen sa det så fint når jeg selv ikke kjenner min egen begrensning helt; «Jeg sykemelder deg, du har vært skikkelig god, du har hatt det jævlig tøft, nå kan staten betale». :hilarious:

Nå skal jeg videre til jordmor og er litt spent på forskjellen i SF-mål, om de måler veldig ulikt eller ikke.

Tror jeg liker legen din :)
 
Tror jeg liker legen din :)

Liker han ganske godt jeg også altså. Vært fastlegen min halve livet mitt nå, og i en alder av 60 har han tatt doktorgrad. Han kommer til å jobbe til hjertet slutter å slå eller hjernen slutter å virke. Han er så engasjert!
 
33+2

Urin: Negativ
Blodtrykk: 130/80 (!!!)
Ødem: 0-1
Fosterlyd: 135
SF-mål: 32,5 cm

Henvist fysio pga ryggplagene, svangerskapsrelatert så jeg slipper egenandel sa han, og 100 % sykemeldt frem til permisjon. Legen sa det så fint når jeg selv ikke kjenner min egen begrensning helt; «Jeg sykemelder deg, du har vært skikkelig god, du har hatt det jævlig tøft, nå kan staten betale». :hilarious:

Nå skal jeg videre til jordmor og er litt spent på forskjellen i SF-mål, om de måler veldig ulikt eller ikke.
Jeg ble henvist til fysio i mars. Venter enda på time:-(
 
Det er jo helt villt! Jeg ringte fysioterapeuter selv og fikk time 5 dager etter. Måtte betale egenandel frem til frikortet tok over, men likevel.
Jeg henvendte meg bare til ett kontor i første omgang. Det var 23.mars. Altså snart 13 uker siden. Sted 2 har jeg stått på venteliste siden 03.04. Imens har jeg gått til privatpraktiserende og betalt 530kr/gang. Har fått halvparten dekket av jobben.
 
Jeg tenkte bare vise hvor nøye min lege er med SF-målene. Jeg har blitt målt 23+6, 27+6 og 31+6. De to siste gangene krysset han på feil uke først, og klusset dem ut etter at jeg påpekte det. Det mest interessante er at målene økte visst litt straks de skulle plasseres 2 uker senere... Det ble ikke gjort ny måling. Alle kryss ser ut til om målet er gjort med tanke på å treffe den røde streken, i stedet for å bli målt først og så plassert på rett uke. Som dere kan se er første måling også plassert på feil uke, men da ba jeg ikke om å få det rettet:) Er du imponert, krølle...? :D Disse målene er 0 verdt! Blodflekken er min skyld...4439C896-A6D4-4A72-8F88-F4E8A27AB302.jpeg
 
Jeg tenkte bare vise hvor nøye min lege er med SF-målene. Jeg har blitt målt 23+6, 27+6 og 31+6. De to siste gangene krysset han på feil uke først, og klusset dem ut etter at jeg påpekte det. Det mest interessante er at målene økte visst litt straks de skulle plasseres 2 uker senere... Det ble ikke gjort ny måling. Alle kryss ser ut til om målet er gjort med tanke på å treffe den røde streken, i stedet for å bli målt først og så plassert på rett uke. Som dere kan se er første måling også plassert på feil uke, men da ba jeg ikke om å få det rettet:) Er du imponert, krølle...? :D Disse målene er 0 verdt! Blodflekken er min skyld...Vis vedlegget 263549
Ugh, jeg blir fysisk dårlig av legen din... :cussing
 
Jeg tenkte bare vise hvor nøye min lege er med SF-målene. Jeg har blitt målt 23+6, 27+6 og 31+6. De to siste gangene krysset han på feil uke først, og klusset dem ut etter at jeg påpekte det. Det mest interessante er at målene økte visst litt straks de skulle plasseres 2 uker senere... Det ble ikke gjort ny måling. Alle kryss ser ut til om målet er gjort med tanke på å treffe den røde streken, i stedet for å bli målt først og så plassert på rett uke. Som dere kan se er første måling også plassert på feil uke, men da ba jeg ikke om å få det rettet:) Er du imponert, krølle...? :D Disse målene er 0 verdt! Blodflekken er min skyld...Vis vedlegget 263549
Jeg målte meg selv og fikk 29cm for 4 uker siden og 32cm i dag. Mine egenmålinger er sikkert enda større bom enn hans, men det viktigste er vel at de øker ca jevnt.
 
Back
Topp