Svangerskapskontrollstråd - diskusjon av resultater osv

Trur ikke det finnes :) men bra initiativ [emoji4][emoji1319][emoji1319]
 
Var på kontroll hos jordmor i dag. Var litt rart da vi målte blodtrykket, for hun fikk 80 over 60 to ganger, som hun ikke helt trodde kunne stemme og tredje forsøk ble 90 over 60, som hun da skreiv inn. Lurer på hva det betyr hvis man har lavt blodtrykk. Svangerskapsforgiftning har jeg iallfall ikke! :happy:

Ellers var Hb nå kun 9,7, men det var forventet etter påvist lavt jernlager for noen uker siden.

Hadde 2+ i leukocytter mot 1+ sist, så mulig uvi på vei.

Pulsen tilbabyen 138 mot 152 sist.

Symfyse ca 26,5 cm, så litt over den røde streken.

Og så var den dårlige nyheten at jordmora slutter om én måned. :bored: Kommunen har bare henne i 50 % stilling, hun hadde prøvd å be dem om å justere den opp til full stilling men de vil ikke være med på den. I god tråd med innsparing i helsesektor ellers. :sour:
 
Var på kontroll hos jordmor i dag. Var litt rart da vi målte blodtrykket, for hun fikk 80 over 60 to ganger, som hun ikke helt trodde kunne stemme og tredje forsøk ble 90 over 60, som hun da skreiv inn. Lurer på hva det betyr hvis man har lavt blodtrykk. Svangerskapsforgiftning har jeg iallfall ikke! :happy:

Ellers var Hb nå kun 9,7, men det var forventet etter påvist lavt jernlager for noen uker siden.

Hadde 2+ i leukocytter mot 1+ sist, så mulig uvi på vei.

Pulsen tilbabyen 138 mot 152 sist.

Symfyse ca 26,5 cm, så litt over den røde streken.

Og så var den dårlige nyheten at jordmora slutter om én måned. :bored: Kommunen har bare henne i 50 % stilling, hun hadde prøvd å be dem om å justere den opp til full stilling men de vil ikke være med på den. I god tråd med innsparing i helsesektor ellers. :sour:
Så dumt hun slutter pga stillingsprosent. Det hadde helt sikkert vært bruk for 100%. Tror ikke de innser kostnadene ved å få utrygge gravide som ikke får god nok oppfølging.
 
Så greit å ha en slik tråd :) :) er mye man skal lure på ETTER en kontroll :p
Ja, jeg tenkte egentlig å bare nevne blodtrykket i skravletråden, men så kom jeg på fire andre ting. Greit å få diskutert alle små detaljer ved alt det rare som skjer med oss for tida. :joyful:
 
Så greit å ha en slik tråd :) :) er mye man skal lure på ETTER en kontroll :p
Forrige kontroll hadde jeg en liste med 4 punkter jeg ga til legen i begynnelsen av timen. Greit å ikke glemme, og så ble det lett for ham å disponere tiden.
 
Kontroll på sykehuset idag. Alt var fint med de små der inne heldigvis❤. Alle 3 veier mellom 1000g og 1200 så det er fin vekst for dem.

Livmorhalsen har ikke endret seg, 3,8cm mot 4,47 cm 2 uker siden, men det viste seg at hun målte det korteste lengden. Når hun målte det lengste var den 4,47 som det var akkurat 2 siden, så jeg regner med at det ble målt lengste lengden forrige gang også.

Urinprøven var fin og blodtrykket var også fin 110 over 70.

Er uke 28+1 idag , planen var at jeg skulle legges inn til avlastning fra uke 28, men jeg slipper det foreløpig siden de har det bra og jeg er i form
 
Kontroll på sykehuset idag. Alt var fint med de små der inne heldigvis❤. Alle 3 veier mellom 1000g og 1200 så det er fin vekst for dem.

Livmorhalsen har ikke endret seg, 3,8cm mot 4,47 cm 2 uker siden, men det viste seg at hun målte det korteste lengden. Når hun målte det lengste var den 4,47 som det var akkurat 2 siden, så jeg regner med at det ble målt lengste lengden forrige gang også.

Urinprøven var fin og blodtrykket var også fin 110 over 70.

Er uke 28+1 idag , planen var at jeg skulle legges inn til avlastning fra uke 28, men jeg slipper det foreløpig siden de har det bra og jeg er i form
Helt fantastisk !!! Det kunne jo ikke vært bedre :D ❤ så deilig
 
Kontroll på sykehuset idag. Alt var fint med de små der inne heldigvis❤. Alle 3 veier mellom 1000g og 1200 så det er fin vekst for dem.

Livmorhalsen har ikke endret seg, 3,8cm mot 4,47 cm 2 uker siden, men det viste seg at hun målte det korteste lengden. Når hun målte det lengste var den 4,47 som det var akkurat 2 siden, så jeg regner med at det ble målt lengste lengden forrige gang også.

Urinprøven var fin og blodtrykket var også fin 110 over 70.

Er uke 28+1 idag , planen var at jeg skulle legges inn til avlastning fra uke 28, men jeg slipper det foreløpig siden de har det bra og jeg er i form
Wow! Må si at jeg er litt imponert, du må jo ha en kropp som virkelig er skapt for svangerskap!
Godt å høre at alt er bra med de søte små (som ikke er så små). :)
 
Jeg er litt spent på morgendagens kontroll. Er blodtrykk fortsatt friskmeldt, eller får man seg en overraskelse? :nailbiting:
Det er nesten slik at jeg ikke tør nevne disse rare murringene hver kveld av frykt for å bli sendt til sykehuset igjen for "ingenting"..
 
Kontroll på sykehuset idag. Alt var fint med de små der inne heldigvis[emoji173]. Alle 3 veier mellom 1000g og 1200 så det er fin vekst for dem.

Livmorhalsen har ikke endret seg, 3,8cm mot 4,47 cm 2 uker siden, men det viste seg at hun målte det korteste lengden. Når hun målte det lengste var den 4,47 som det var akkurat 2 siden, så jeg regner med at det ble målt lengste lengden forrige gang også.

Urinprøven var fin og blodtrykket var også fin 110 over 70.

Er uke 28+1 idag , planen var at jeg skulle legges inn til avlastning fra uke 28, men jeg slipper det foreløpig siden de har det bra og jeg er i form

Du imponerer stadig! Tre stykker på over en kilo, og fortsatt oppegående!! Går litt i skammekroken for at jeg ikke klarte én over kiloet en gang. Og nå som han er kastet ut, forsyner jeg meg selv med all verdens godsaker [emoji56][emoji41]
 
Kontroll på sykehuset idag. Alt var fint med de små der inne heldigvis❤. Alle 3 veier mellom 1000g og 1200 så det er fin vekst for dem.

Livmorhalsen har ikke endret seg, 3,8cm mot 4,47 cm 2 uker siden, men det viste seg at hun målte det korteste lengden. Når hun målte det lengste var den 4,47 som det var akkurat 2 siden, så jeg regner med at det ble målt lengste lengden forrige gang også.

Urinprøven var fin og blodtrykket var også fin 110 over 70.

Er uke 28+1 idag , planen var at jeg skulle legges inn til avlastning fra uke 28, men jeg slipper det foreløpig siden de har det bra og jeg er i form
Så bra! Hvor lenge er det til neste kontroll?
 
Back
Topp