Svangerskapskilo

Marslykke<3

Glad i forumet
Marsboerne2017
Hvor langt er dere på vei, og hvor mye har dere gått opp hittil i svangerskapet? For min del har jeg gått opp 9 kilo allerede :eek: er 23+5. Men jeg tenker også at det må være helt ok da, lillemor og jeg vokser tenker jeg :) men hvis det fortsetter i dette tempoet blir jeg jo dødssvær :hilarious:
 
24+0 idag, rundt 4 kg :)
 
24+0 idag, rundt 4 kg :)
 
23 uker på torsdag og opp 1,5 kg.
Kiloene kommer vel rasende på nå fremover :wtf:
 
Åhh, så smått dere har gått opp da. Er jeg helt unormal? Er det ikke bra å gå opp så mye som meg? :(
 
Åhh, så smått dere har gått opp da. Er jeg helt unormal? Er det ikke bra å gå opp så mye som meg? :(
Forrige svangerskap hadde jeg gått opp syv kilo mer enn nå på tilsvarende uke, og så ganske lik ut. Så jeg tror det er veldig tilfeldig. Føler jeg spiser ganske likt, men er i mindre aktivitet dette svangerskapet. Vektøkning er nok veldig individuelt, og veldig normalt :)
 
Åhh, så smått dere har gått opp da. Er jeg helt unormal? Er det ikke bra å gå opp så mye som meg? :(

21 uker og +9kg fra uke 6 her ;) førstegangs og stresser ikke! Mer økning siden før-gravidvekta, og jeg er tung...
 
Åhh, så smått dere har gått opp da. Er jeg helt unormal? Er det ikke bra å gå opp så mye som meg? :(
Jeg er 22+4 og har gått opp 7 kg, så det høres ikke unormalt mye ut nei :) Hvor stor vektoppgang som er anbefalt kommer jo også an på utgangspunktet ditt - dersom du var undervektig før svangerskapet, for eksempel, bør du jo legge mer på deg enn om du var overvektig før du ble gravid.
 
Så "godt" å høre det ikke er bare meg :) det er sikkert ganske normalt :)

Damene i min familie har alltid blitt tunge i svangerskapet, men mesteparten har forsvunnet fort etter fødsel, jeg håper det gjelder meg også ;) Håper å holde meg under +20kg nå, selv om drømmen min før "start" var maks +10kg :)
 
25+1,har gått opp 10 kg! Tar det ikke så tungt, da jeg gikk opp mest i begynnelsen sist også. Gikk ned 20 kg etter fødsel pga amming, så jeg får satse på det denne gangen også)
 
20+1, er 0.5 kg over "startvekta". Gikk ned 4 kg i starten, så har gått opp 4.5 til sammen :)
 
21 uker, opp 6,5kg. Var normalvektig fra før, spiser omtrent som før svangerskapet nå etter noen uker med myyye oppkast! Man lager jo et nytt liv, så er ikke redd for svangerskapskiloene :)
 
Back
Topp