Surklete

DreamsComeTrue

Forelsket i forumet
Lille er så surklet i brystet, hun har ikke feber og spiser godt men jeg syns hun surkler altfor mye. Hun er ikke så tett i nesen, men har sprutet morsmelk og fått ut litt snørr. Ringte på legevakten men de mente det er normalt med surkling så lenge allmentilstanden er fin og ikke feber skulle jeg ikke bekymre meg. Noen tips til å gjøre det bedre for henne? Er det normalt at de surkler og er litt tette?
 
Ja det er normalt at de surkler og er tette :) luftveiene er trangere hos spedbarn og gjør at de fort høres veldig tungpustet og surklete ut. Så får de lett slim i halsen av melken, men det er ikke farlig så lenge de ikke har feber, da kan det være tegn på sykdom. :) fortsett som du gjør med å fjerne snørret :) alternativt til å dryppe morsmelk er å skaffe saltvannsdråper da dette kan åpne mer opp :) pass også på å holde det støvfritt rundt lille, da de er mer ømfintlig iforhold til sånt enn hva vi er!
 
Har det likt her. Drypper med saltvannsdråper ved behov, og så bruker vi en sånn "ballong" for å rense nesen. Har bygget opp senga til lille i hodeenden, det skal vist også hjelpe. Passer også på å ha det litt kjølig på rommet :)
 
Surklete her også. Og mye snørr som vi må hjelpe til med å få ut.. Han høres av og til ut som en voksen som snorker:p
 
Her også:) vi spruter med morsmelk i nesen også har vi bygget opp hodeenden i senga:) hun frøkna her likte ikke godt å ligge helt rett i senga, så dette hjalp en del:)
 
Her også, men sliter med å få ut snørr!! Bruker først saltvannsdråper også forsøker jeg med NUK nesesuger/ballong. Synes det bare blir sånn vakuum en av fem ganger, så han blir jo litt utålmodig når jeg prøver så ofte. Fått ut litt snørr med den, men det er fortsatt mer igjen.

Men har dere noen andre tips? Forklar gjerne detaljert. :p
 
Hvilken type saltvannsdråper bruker dere da? Jeg syns det virker som hun bare blir tettere, skal prøve å løfte hodeenden på senga i natt. Hun har jo ikke feber og spiser godt så det er nok normalt som dere sier.
 
Vesla her har surklet siden dag 1, og først nå synes jeg det begynner å bli bedre.. (3 måneder den 1.november).
Har vært til lege med henne og de lyttet ordentlig, og ingenting var galt. De sa at det var normalt, og jeg kunne gi saltvannsdråper i nesen :)
 
Hvilken type saltvannsdråper bruker dere da? Jeg syns det virker som hun bare blir tettere, skal prøve å løfte hodeenden på senga i natt. Hun har jo ikke feber og spiser godt så det er nok normalt som dere sier.
Jeg bruker de fra Otribaby. En pakke med mange sånne "ampuller" oppi.
 
Her også, men sliter med å få ut snørr!! Bruker først saltvannsdråper også forsøker jeg med NUK nesesuger/ballong. Synes det bare blir sånn vakuum en av fem ganger, så han blir jo litt utålmodig når jeg prøver så ofte. Fått ut litt snørr med den, men det er fortsatt mer igjen.

Men har dere noen andre tips? Forklar gjerne detaljert. :p

Vi har en slik nesesuger som man faktisk suger selv i enden av en slange. De på apoteket anbefalte den foran de med ballong. Kanskje det kan fungere bedre for dere?
 
Vi har en slik nesesuger som man faktisk suger selv i enden av en slange. De på apoteket anbefalte den foran de med ballong. Kanskje det kan fungere bedre for dere?
Det siste døgnet har jeg fått ut enda mer, tror ikke jeg har stukket den langt nok inn i nesa før. Men likevel er det jo alltid mer snørr inni der når jeg gir meg.

Er den du har lett å bruke?
 
Det siste døgnet har jeg fått ut enda mer, tror ikke jeg har stukket den langt nok inn i nesa før. Men likevel er det jo alltid mer snørr inni der når jeg gir meg.

Er den du har lett å bruke?

Jeg også bruker en sånn som du suger selv, føler det meste kommer ut
Kjøpte en sånn i dag. Venter bare på at ungen skal våkne så jeg får testet! :D haha

Synes den er enkel å bruke ja, selv om det føltes veldig rart de første gangene :p og han blir mye bedre etter jeg har brukt den. Bruker saltvannsdråper først om jeg ikke får ut alt med kun sugeren.

Lykke til, håper det funker. Må få høre hva du syntes :)
 
Synes den er enkel å bruke ja, selv om det føltes veldig rart de første gangene :p og han blir mye bedre etter jeg har brukt den. Bruker saltvannsdråper først om jeg ikke får ut alt med kun sugeren.

Lykke til, håper det funker. Må få høre hva du syntes :)
Prøvde i ste og synes den fungerte mye bedre enn den forrige jeg hadde. Men tok meg i synes det var ekkelt og kvalmende fordi det føltes som jeg skulle inhalere snørret hans! :D Hadde i noen dråper først. Fortsatt surklete etterpå da, men får ta noen flere runder utover dagen så blir det bra! :D
 
Prøvde i ste og synes den fungerte mye bedre enn den forrige jeg hadde. Men tok meg i synes det var ekkelt og kvalmende fordi det føltes som jeg skulle inhalere snørret hans! :D Hadde i noen dråper først. Fortsatt surklete etterpå da, men får ta noen flere runder utover dagen så blir det bra! :D

Haha, det var et hinder som måtte overkommes her også :D

Bra om det funker bedre da :)
 
Back
Topp