Sure oppstøt

Babylykke nr. 3

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
er det noen som har tips til hvordan jeg kan bedre sure oppstøt? Jeg spiser ikke noe særlig med fet mat og drikker mye vann. Hva mere kan jeg gjøre? Det føles som om jeg går med noe i halsen hele tiden :wtf:
 
Jeg må ta gaviscon flytende etter hvert måltid :wtf: ellers ikke spise tomat (+saus), mat som inneholder løk/purreløk/ hvitløk etc. Null thai mat/ sterk mat. Veldig gøy :yuck:
 
Anbefaler love hearts, det hjelper faktisk mot halsbrann og sure oppstøt [emoji1360]

Jeg synes også det har hjulpet før, mulig det bare er placeboeffekt, men...

Ellers er det vel lurt å ikke spise så mye de siste par timene før man legger seg, unngå ting som kaffe, te og kullsyre.

Jeg har vært mye plaget i svangerskap tidligere, men her har det ikke kommet enda i hvert fall - heldigvis.
 
Anbefaler love hearts, det hjelper faktisk mot halsbrann og sure oppstøt [emoji1360]

De og titralac har samme innhold, så bruker love hearts på dagen, og titralac på natten her.
(Titralac er lova hearts uten sukker)
 
De og titralac har samme innhold, så bruker love hearts på dagen, og titralac på natten her.
(Titralac er lova hearts uten sukker)

Interessant! Jeg kjøpte lovehearts i går, og om det er placebo eller ei så kjenner jeg faktisk en forskjell :) Men sukkeret burde man jo kutte ned på...
 
Jeg må ta gaviscon flytende etter hvert måltid :wtf: ellers ikke spise tomat (+saus), mat som inneholder løk/purreløk/ hvitløk etc. Null thai mat/ sterk mat. Veldig gøy :yuck:
Er det forskjell på den flytende og de i tabelettform?[emoji4]
 
Hadde mye sure oppstøt sist graviditet, men ikke noe enda. Håper jeg slipper! Men det som reddet meg var natron. Jeg tok en tskje med natron og skylte ned med vann. Funket med en gang.
 
Love hearts funker for meg også [emoji108]
 
Her er det ingen oppstøt men enormt med halsbrann. Sleit med det sist også, utrolig hvor vondt det gjør! Bruker tyggetabletter som legger seg som Skum over magesekkinnholdet. Hjelper faktisk veldig bra.
 
Her er det ingen oppstøt men enormt med halsbrann. Sleit med det sist også, utrolig hvor vondt det gjør! Bruker tyggetabletter som legger seg som Skum over magesekkinnholdet. Hjelper faktisk veldig bra.

Hva slags tyggetabletter bruker du? Har ekstrem halsbrann selv
 
Har ekstrem halsbrann hvor det føles som jeg må kaste opp i tillegg til det «brenner»nedover spiserøret..tar gaviscon tygge tbl opp til flere ganger hver natt og ligger på venstre side:p
 
Back
Topp