Sure oppstøt/syreproblemer så tidlig?

Hasa

Blir kjent med forumet
Heisann,
Mitt første innlegg her inne. :)
Er i 19+4 nå, og har vært veldig forkjøla siste uka. Har aldri hatt så vondt i halsen før, den gløder, og under ei skikkelig hostekule isted så kjente jeg tendens til syreoppstøt. Jeg er jo klar over at dette kan bli et problem senere når "bolla" er blitt stor og dytter magesekken oppover. Men allerede nå? Eller er det bare en kombinasjon av veldig mye hosting og litt trangere forhold som gjør det? Begynner ihvertfall å mistenke at dette er medvirkende til at halsvondten varer så lenge. Er det noen flere som har merket tendenser til sure oppstøt så tidlig?
 
Jeg har, begynte for en knapp uke siden :( merker det daglig, men ikke så ille at jeg må ty til gaviscon enda. Hadde det mye sist graviditet også, gikk med mye gaviscon... grøss
 
Hmh, har fått tips om Gaviscon når "den tid kommer", trodde det skulle bli leenge til.. Jeg får anskaffe (hvor forresten? Apotek? Helsekost?). Foreløpig ble dette en glimrende unnskyldning til en stor kopp varm melk med brunfarvet tilsetningsstoff (host, kremt), som jeg innbiller meg at hjalp. ;)
 
Jeg begynte med lett halsbrann da jeg var rundt 12 uker.. Senere ble det sterkere å med sure oppstøt.. Hadde dette kun i forbindelse med da jeg var på nattevakt, noe jeg sluttet med for litt over en uke siden å ikke hatt noe særlig antydning til halsbrann etterpå.. Heldigvis :) Er nå 19+3 :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hmh, har fått tips om Gaviscon når "den tid kommer", trodde det skulle bli leenge til.. Jeg får anskaffe (hvor forresten? Apotek? Helsekost?). Foreløpig ble dette en glimrende unnskyldning til en stor kopp varm melk med brunfarvet tilsetningsstoff (host, kremt), som jeg innbiller meg at hjalp. ;)

Kjøper det på apotek, gaviscon og novaluzid kan begge brukes ifm graviditet :)
 
Jeg har brukt gaviscon mot halsbrann og sure oppstøt en god stund alt jeg nå, fikk det allerede i uke 10 ;)
 
Takk for svar alle sammen, det var oppklarende. Trodde man var i sånn 6-7.måned før man merka slikt jeg.. Men da tror jeg helt klart jeg har funnet den medvirkende årsaken til at halsen er så betent og sår så lenge ved denne forkjølelsen.. Apotek here I come..
 
Jeg har ekstrem halsbrann , hva hjelper sånn og drikke og spise og hva bør ungås ?

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app
 
Jeg er 17+3 og bruker Gaviscon innimellom (spesielt etter sterk mat, f.eks indisk...)
Har hørt at hormonstatusen i kroppen (høy progesteron) gjør at tarmer beveger seg lite (gir forstoppelse) og at magesekken tømmer seg sjeldnere og gir halsbrann.
 
De første tre månedene sa jo fordøyelsen min omtrent stopp, og jeg hadde vondt i magen hele tiden. Men ikke halsbrann. Nå fungerer fordøyelsen, men ved intense hostekuler kommer syra litt opp i halsen - så for min del virker det som om det like mye er at det er litt trangere kår for magesekken og at det dyttes litt mer opp nå enn i starten. Men vi har vel alle forskjellige anlegg for halsbrann uansett, så alle de forskjellige faktorene bidrar.
 

Kaffe og sjokolade måtte selvfølgelig være på ikke-lista. Haha! :)
 
Drakk brus og spiste sjokolade, det forklarer halsbrannen:p da blir det kutta ned på:)
 
Rå potet! Æsj, da tar jeg heller Gaviscon, eller vaniljeis :)
 
Rå potet! Æsj, da tar jeg heller Gaviscon, eller vaniljeis :)

haha, ser for meg meg zombie ned trappa til kjøkkenet for å skrelle meg en potet sånn midt på natta.. Think not, think not.. :)
 
Ble anbefalt av legen Link, da den var best ved kvalme og halsbrann. Men nå er kvalmen bedre, så da blir det nok Gaviscon når halsbrannen kommer for fult. Kvalmen har holdt sjokolade, kaffe, te, brus og sterk mat laaaaaaangt borte fra min munn, men begynner å fyse litt...hi hi.
 
Har inntrykk av at Link i større grad blander seg og nøytraliserer i magen/nedover halsen, mens gaviscon hevder at det legger seg som et lokk over "suppa". Vet ikke om det stemmer. Men hvordan oppfører gaviscon seg etterhvert for fordøyelsen da mon tro?

Jeg har heldigvis sluttet å hoste så mye at jeg får det opp i halsen nå, men prøvde Gaviscon med hell før leggetid en av de verre dagene - og har nok bruk for det senere også..
 
Da har jeg sikret meg for det som måtte komme ;)

ImageUploadedByBV Forum1382106918.581887.jpg
 
Jeg er I uke 17. 16+1. Føler sure oppstøt når jeg raper. Tett i halsen. Våkner jeg veldig tørr i halsen. :dead:

Hvordan gikk med dere?
 
Back
Topp