Sunn og aktiv hverdag

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Assistert-jentene
Hei jenter!

Det finnes jo en slankekrig-gruppe her i bv som noen av oss kunne tenkt seg å være med i. Men siden vi er i forsøk skal man jo helst ikke slanke seg eller drive med for mye tung fysisk aktivitet.

Så nå lager vi vår egen "slankekrigen-light" gruppe her på assistert [emoji6][emoji92]

Da skal vi prøve å beholde vekta vi er på eller gå ned bittelitte gran. Det er ikke alltid så lett på hormonmedisiner (I know!)

Foreløpig er det ingen regler eller konkurranse altså, men her inne kan vi skryte av oss selv, klappe hverandre på skuldrene og gi hverandre motivasjon til å være aktive i hverdagen, spise sunt og ikke minst prøve å holde seg unna godteri og brus! [emoji85]

Hvem er med? [emoji3]

db8941ab208daced334ece8e9be3cc69.jpg
 
Jeg for min del prøver å gå en tur på minst 30 minutter hver dag uansett vær. Jeg tenker at det burde jeg da uansett klare, og ofte er det så deilig at jeg går enda lenger.
Jeg prøver også å spise sunt og holde meg unna godteri på hverdager. På lørdager får jeg lov av meg selv å drikke en colaboks til tacoen [emoji6]

MEN, jeg er ikke helt nazi heller for dette er en livsstilsendring og jeg vil jo ikke ha det fælt. Så om det blir satt frem kake på jobb eller vi er i bursdag spiser jeg selvsagt kake, men da med måte [emoji6]

Har gått ned fra 82kg (4 januar) til 76,3 i dag.

Startet med gonal-f i går så tror nok ikke jeg går så veldig mye ned i vekt de neste ukene, men håper jeg holder det stabilt og forhåpentligvis går jeg heller OPP etter innsett [emoji6]
 
Jeg for min del prøver å gå en tur på minst 30 minutter hver dag uansett vær. Jeg tenker at det burde jeg da uansett klare, og ofte er det så deilig at jeg går enda lenger.
Jeg prøver også å spise sunt og holde meg unna godteri på hverdager. På lørdager får jeg lov av meg selv å drikke en colaboks til tacoen [emoji6]

MEN, jeg er ikke helt nazi heller for dette er en livsstilsendring og jeg vil jo ikke ha det fælt. Så om det blir satt frem kake på jobb eller vi er i bursdag spiser jeg selvsagt kake, men da med måte [emoji6]

Har gått ned fra 82kg (4 januar) til 76,3 i dag.

Startet med gonal-f i går så tror nok ikke jeg går så veldig mye ned i vekt de neste ukene, men håper jeg holder det stabilt og forhåpentligvis går jeg heller OPP etter innsett [emoji6]
Herregud så flink du er! Det er jo en kjempenedgang i vekt på kort tid! [emoji1]

Jeg blir veldig gjerne med på å forsøke å leve sunnere og få en gladere kropp.
Selv går jeg mye tur, da vi har en hund som krever sitt.
Skal bli godt med lysere tider nå og bedre vær, så mye enklere å komme seg ut på skikkelig langtur da [emoji16]

Jeg aner ikke hva jeg veier, men tipper ett sted mellom 70-75kg. Gikk opp ganske mye etter jeg startet på sprøytene og ble gravid. Er egentlig ikke så veldig opptatt av vekten, men vil ha tilbake kondisjonen.
Første skritt på veien er å kutte ned på søtsaker. Absolutt der jeg synder mest.

I dag skal jeg prøve å få til en tur med hunden i skog/ mark på 5 - 10km. Det blir alltid rask gange, da bikkja elsker å dra så regner med at jeg blir ganske svett [emoji28]

Hvilke planer har andre idag og evt i morgen?
 
Jeg er med :) Vil gå ned mer i vekt for jeg vil gjøre alt for at neste forsøk skal bli optimalt og tror hver en kg ned er bra for meg. Gikk ned 28 kg i 2015 og har holdt meg stabil siden på 75-76 kg. Gikk ned ved å spise vanlig sunn mat, telte kalorier og var mer aktiv. Drikker bare pepsi max og har fast en superchipspakke i helgen delt på fredag og lørdag og en liten eventyrsjokolade. Problemet er at i det siste har det vært litt mer en det :p
Fra i morgen skal jeg være flink igjen og vi har kjøpt oss tredemølle så ingen unnskyldning for å trene heller :p Første delmål er 30 kg ned, kom meg aldri dit og det er jo bare 2-3 kg til! Også vil jeg komme under 70 kg. Har ikke høyden på min side :p
 
Herregud så flink du er! Det er jo en kjempenedgang i vekt på kort tid! [emoji1]

Jeg blir veldig gjerne med på å forsøke å leve sunnere og få en gladere kropp.
Selv går jeg mye tur, da vi har en hund som krever sitt.
Skal bli godt med lysere tider nå og bedre vær, så mye enklere å komme seg ut på skikkelig langtur da [emoji16]

Jeg aner ikke hva jeg veier, men tipper ett sted mellom 70-75kg. Gikk opp ganske mye etter jeg startet på sprøytene og ble gravid. Er egentlig ikke så veldig opptatt av vekten, men vil ha tilbake kondisjonen.
Første skritt på veien er å kutte ned på søtsaker. Absolutt der jeg synder mest.

I dag skal jeg prøve å få til en tur med hunden i skog/ mark på 5 - 10km. Det blir alltid rask gange, da bikkja elsker å dra så regner med at jeg blir ganske svett [emoji28]

Hvilke planer har andre idag og evt i morgen?

Takk! [emoji847][emoji92] er virkelig stolt av meg selv!
Er fornøyd med ca 0,5kg nedgang i uka og det har liksom bare gått ca sånn etter planen. Har prøvd å gå ned mange ganger før uten å ha rikka ett gram på vekta, men plutselig gått opp isteden...

Kjekt at du har hund! Skulle ønske jeg hadde det selv, men er allergisk. Hund er bra motivasjon og en god venn vil jeg tro [emoji5]

Gjør dette mest pga kondisjonen for min del også, men vekta er blitt altfor høy de siste årene så det er en viktig bivirkning for meg. Og når vekta går ned får jeg mindre vondt i knærne og får mer glede av aktivitet [emoji1360]

Har gått en times tur i skogen i dag og er fornøyd med det [emoji5] fantastisk fint vær i dag også! Godt for sjela [emoji295]️[emoji41]
 
Jeg er med :) Vil gå ned mer i vekt for jeg vil gjøre alt for at neste forsøk skal bli optimalt og tror hver en kg ned er bra for meg. Gikk ned 28 kg i 2015 og har holdt meg stabil siden på 75-76 kg. Gikk ned ved å spise vanlig sunn mat, telte kalorier og var mer aktiv. Drikker bare pepsi max og har fast en superchipspakke i helgen delt på fredag og lørdag og en liten eventyrsjokolade. Problemet er at i det siste har det vært litt mer en det :p
Fra i morgen skal jeg være flink igjen og vi har kjøpt oss tredemølle så ingen unnskyldning for å trene heller :p Første delmål er 30 kg ned, kom meg aldri dit og det er jo bare 2-3 kg til! Også vil jeg komme under 70 kg. Har ikke høyden på min side :p

Herlighet!! [emoji3] 28 kilo er jo helt sinnsykt imponerende!! Jeg bøyer meg i støvet.

Jeg tenker også at det er bra for forsøket at jeg har en mer normal vekt for min høyde, så delmålet mitt er å nå en bmi på under 25, og det vil si 74 kilo, så har 2,3 kg igjen.

Det var veldig lurt å ha en fast godte-kvote til helga! Kanskje jeg også skal gjøre det. Nå får jeg lov å spise hva jeg vil på lørdager, men er så streng med meg selv at det blir svært svært lite. Man må jo være litt snill med seg selv også, så kanskje en eventyr-sjokolade er innafor [emoji6][emoji1360]

Lykke til med første delmål, det er jeg sikker på at du klarer lett hvis du bare er nøye med kalori-inntaket og kanskje begynner å trene litt [emoji3]
 
Herlighet!! [emoji3] 28 kilo er jo helt sinnsykt imponerende!! Jeg bøyer meg i støvet.

Jeg tenker også at det er bra for forsøket at jeg har en mer normal vekt for min høyde, så delmålet mitt er å nå en bmi på under 25, og det vil si 74 kilo, så har 2,3 kg igjen.

Det var veldig lurt å ha en fast godte-kvote til helga! Kanskje jeg også skal gjøre det. Nå får jeg lov å spise hva jeg vil på lørdager, men er så streng med meg selv at det blir svært svært lite. Man må jo være litt snill med seg selv også, så kanskje en eventyr-sjokolade er innafor [emoji6][emoji1360]

Lykke til med første delmål, det er jeg sikker på at du klarer lett hvis du bare er nøye med kalori-inntaket og kanskje begynner å trene litt [emoji3]
Tusen takk :) Det klarer du når du har vært så flink til nå :) Selv om jeg helst håper at du skal bli god og rund i vår nå da ;) Jeg har 15 kg igjen jeg skal jeg følge bmi :p
Man må unne seg litt og jeg koser meg med den lille sjokoladen jeg, deler den i 8 biter og nyter hver bit :p Og når jeg ikke har spist sjokolade på en hel uke så er den utrolig god :p
 
Tusen takk :) Det klarer du når du har vært så flink til nå :) Selv om jeg helst håper at du skal bli god og rund i vår nå da ;) Jeg har 15 kg igjen jeg skal jeg følge bmi :p
Man må unne seg litt og jeg koser meg med den lille sjokoladen jeg, deler den i 8 biter og nyter hver bit :p Og når jeg ikke har spist sjokolade på en hel uke så er den utrolig god :p

Kan tenke meg sjokoladen er god da ja! [emoji3] sambo spiste kvikklunsj istad og jeg takket nei..., skikkelig vanskelig ass... men blir nok litt sjokoladekos i kveld

15 kg høres så fryktingytende ut, men planen min tilslutt er å gå ned til 65kg og da var det snakk om 17 kg fra utgangspunktet. Når jeg hadde klart 5kg så er man (nesten) 1/3 på vei allerede og da føles det ikke så vanskelig lenger [emoji5] man må bare fortsette og holde ut

Håper jeg blir bollesjukk nå snart [emoji3] men skal prøve å gå tur hver dag likevel, bare for å holde formen hvertfall.
 
Kan tenke meg sjokoladen er god da ja! [emoji3] sambo spiste kvikklunsj istad og jeg takket nei..., skikkelig vanskelig ass... men blir nok litt sjokoladekos i kveld

15 kg høres så fryktingytende ut, men planen min tilslutt er å gå ned til 65kg og da var det snakk om 17 kg fra utgangspunktet. Når jeg hadde klart 5kg så er man (nesten) 1/3 på vei allerede og da føles det ikke så vanskelig lenger [emoji5] man må bare fortsette og holde ut

Håper jeg blir bollesjukk nå snart [emoji3] men skal prøve å gå tur hver dag likevel, bare for å holde formen hvertfall.
Kos deg meg sjokolade i kveld du :) Ja, men når jeg i utgangspunktet hadde 45 kg overvekt så føles det ikke så ille ut faktisk. Men viktig med delmål ja :) Viktig å holde seg aktiv uansett tenker jeg :)
 
Jeg er også med [emoji122] Men jeg har som mål å holde vekta stabil, da jeg allerede har gått ned 67 kg det siste året [emoji123]

Helt vanvittig imponerende!!! [emoji3]
Da er det bare å holde på den gode vekta med en aktiv hverdag og sunt kosthold [emoji6][emoji1360]
Herlig at du blir med her!
 
Herregud så mange flinke damer :D
*Applaus*

Jeg har meldt meg på Slankekrigen jeg da, men vil jo være med her og :happy:
Har gått ned 18 kg selv de siste to årene. Mottoet er slow and steady. Har gått ned mye og fort før men da alltid gått opp igjen. Denne gangen skal kiloene forbli borte :D

Er litt ekstra stolt denne uken da jeg for første gang på flere år nå er under 30 i BMI :joyful:

I dag ble det 2,5 timers skitur i godværet.
Falt stygt i en bakke dessverre og fikk flerret opp huden under øyet. Blir nok en blåveis på meg :blackeye:
En heftig strekk i skulderen også...:bored:
Håper bare jeg er i form til ny tur i morgen! ;)
 
Hurra der kom det en tråd [emoji1][emoji1][emoji1] Jeg er med, foreløpig sprayer jeg og kan derfor gjerne gå ned noen kg før sprøytestart [emoji4] Håper ihvertfall jeg ikke går opp[emoji28][emoji28]

Her er ikke formen på topp med nesespray men har et mål om å komme meg ut på en gåtur daglig [emoji4] Ellers så spiser jeg relativt lavkarbo da kroppen ikke reagerer spesielt bra på sukker og karbohydrater [emoji4]
 
Jeg for min del prøver å gå en tur på minst 30 minutter hver dag uansett vær. Jeg tenker at det burde jeg da uansett klare, og ofte er det så deilig at jeg går enda lenger.
Jeg prøver også å spise sunt og holde meg unna godteri på hverdager. På lørdager får jeg lov av meg selv å drikke en colaboks til tacoen [emoji6]

MEN, jeg er ikke helt nazi heller for dette er en livsstilsendring og jeg vil jo ikke ha det fælt. Så om det blir satt frem kake på jobb eller vi er i bursdag spiser jeg selvsagt kake, men da med måte [emoji6]

Har gått ned fra 82kg (4 januar) til 76,3 i dag.

Startet med gonal-f i går så tror nok ikke jeg går så veldig mye ned i vekt de neste ukene, men håper jeg holder det stabilt og forhåpentligvis går jeg heller OPP etter innsett [emoji6]
Flinka [emoji106][emoji106][emoji9] Å ja, opp i vekt skal du etterhvert etter innsett runden her[emoji1][emoji6]
 
Jeg er med :) Vil gå ned mer i vekt for jeg vil gjøre alt for at neste forsøk skal bli optimalt og tror hver en kg ned er bra for meg. Gikk ned 28 kg i 2015 og har holdt meg stabil siden på 75-76 kg. Gikk ned ved å spise vanlig sunn mat, telte kalorier og var mer aktiv. Drikker bare pepsi max og har fast en superchipspakke i helgen delt på fredag og lørdag og en liten eventyrsjokolade. Problemet er at i det siste har det vært litt mer en det [emoji14]
Fra i morgen skal jeg være flink igjen og vi har kjøpt oss tredemølle så ingen unnskyldning for å trene heller [emoji14] Første delmål er 30 kg ned, kom meg aldri dit og det er jo bare 2-3 kg til! Også vil jeg komme under 70 kg. Har ikke høyden på min side :p
Du har vært utrolig flink[emoji16] All ære til deg [emoji9][emoji122] 5 kg til i første omgang greier du nok greit ja, vi er med å heier på veien [emoji7]
 
Jeg er også med [emoji122] Men jeg har som mål å holde vekta stabil, da jeg allerede har gått ned 67 kg det siste året [emoji123]
Så flink du har vært [emoji1][emoji122][emoji122][emoji122] Så bra du blir med her [emoji4]
 
Herregud så mange flinke damer :D
*Applaus*

Jeg har meldt meg på Slankekrigen jeg da, men vil jo være med her og :happy:
Har gått ned 18 kg selv de siste to årene. Mottoet er slow and steady. Har gått ned mye og fort før men da alltid gått opp igjen. Denne gangen skal kiloene forbli borte :D

Er litt ekstra stolt denne uken da jeg for første gang på flere år nå er under 30 i BMI :joyful:

I dag ble det 2,5 timers skitur i godværet.
Falt stygt i en bakke dessverre og fikk flerret opp huden under øyet. Blir nok en blåveis på meg :blackeye:
En heftig strekk i skulderen også...:bored:
Håper bare jeg er i form til ny tur i morgen! ;)
Så koselig at du blir med her inne også da[emoji7][emoji8]

Det er lurt å la vekta gå sakte ned ja, blir så mye enklere å holde kg borte da[emoji169]
 
Litt stolt over meg selv i kveld, på tross av hodepine hele dagen kom jeg meg ut å fikk meg en liten gåtur [emoji169][emoji122] Ble en tur på 40 min, men er fornøyd med det så lenge formen er såpass redusert [emoji4]
 
Back
Topp