Sukkerfritt svangerskap

Thea5632

Andre møte med forumet
Noen andre som har vurdert å kutte helt ut sukker og brus under svangerskapet?

Merker jeg er veldig snopesyk, og når jeg først begynner å spise, spiser jeg mye. Jeg tror jeg må liksom velge enten eller.

Noen som enten har hatt et sukkerfritt svangerskap tidligere eller vurderer det?

:)
 
Jeg har vurdert det, men er litt skeptisk til mye kunstig søting, så da må det være mer naturlige alternativer som søte bær/ smoothie/ honning.
Jeg har også VELDIG lyst på søte ting, helst sjokolade. Jeg kjøper det i helga, men spiser ikke så store mengder som jeg egentlig vil. Ellers har det blitt litt is nå i ferien. Når hverdagen begynner, vil jeg unngå søtsaker og godteri i hverdagen og sikkert kose meg med litt sjokolade på fredag og lørdagskvelden :) har det mye bedre med et kosthold som ikke gir store blodsukkersvingninger, og merker det er enda viktigere som gravid.
 
Noen andre som har vurdert å kutte helt ut sukker og brus under svangerskapet?

Merker jeg er veldig snopesyk, og når jeg først begynner å spise, spiser jeg mye. Jeg tror jeg må liksom velge enten eller.

Noen som enten har hatt et sukkerfritt svangerskap tidligere eller vurderer det?

:)

Nei
 
Jeg kutta det helt da jeg fant ut jeg var gravid. Så ble jeg så kvalm at jeg bare spiste det jeg fikk ned. Kom aldri helt inn i det etterpå.
Blir nok ikke helt kutt resten av svangerskapet nå, men holder det til mindre mengder og (helst) kun i helgene:happy: beundrer de som klarer å kutte det helt, spesielt når man er gravid :nailbiting:
 
Hadde tenkt å kutte ned (ikke kutte helt ut) snop og sjokolade, men det ble det naturlig slutt på pga kvalmen. Men drikker brus og spiser chips og hveteboller når jeg ikke klarer å få i meg noe annet, og det er bedre å få i seg litt enn ingenting [emoji4]

Kommer til å kutte ut brusen og chipsen hvis kvalmen gir seg (er uansett ikke ting jeg pleier å spise/drikke). Og kunstig søtning er uaktuelt uansett om jeg er gravid eller ikke [emoji3]
 
Har tenkt det neste gang. Kutta tvert alt sukker da jeg fikk litt påvist svangerskapsdiabetes i første svangerskap. Neste vil jeg fokusere mye mer på sunn mat enn tidligere.
 
Jeg har hatt det ufrivillig (eller uten vilje da [emoji23]) frem til nå! Nå er cravingen surt godteri så da får magen litt! Aldri slitt med å spise store mengder fra før så det er ikke et problem! Tre biter og jeg er fornøyd! Brus drikker jeg sjelden uansett men har jeg lyst på unner jeg meg deg og!
 
Jeg har kuttet ut brus, snop og sjokolade. Spiste kun dette i helgene, i små mengder, så ikke så vanskelig å kutte det :)
 
Jeg drikker ikke brus ellers heller. Holder meg laaaangt unna kunstig søting og holder meg heller til ekte sukker en gang i blandt. Litt is, sjokolade og kake skal nok få innpass, men dekker mye av søtbehovet gjennom frukt og bær.
 
Nei, sukkerfri har jeg ikke vært. Det har blitt mindre godteri pga kvalmen, sjokolade har jeg spist to ganger siden jeg ble gravid. Jeg har drukket cola og ingefærøl, men ikke mange glass. Jeg spiser sunnere enn før i den forstand at jeg har måtte spist mye syrlig frukt for å prøve å tøyle kvalmen, men når jeg føler meg bedre regner jeg med at jeg kommer til å spise litt sjokolade og sånt. Gleder meg!
 
Jeg kuttet sukkeret med en gang jeg fikk positiv test, i frykt for svangerskapsdiabetes. Var veldig sukkeravhengig før svangerskapet, og trodde aldri i verden jeg skulle klare å kutte. Men med en liten i magen var det lett å finne motivasjon. Første 12 ukene var jeg mye kvalm og orket ikke tanken på verken søtt eller salt, så sukkerstopp gikk litt av seg selv. Nå er matlysta sånn smått tilbake og jeg spiser LiTT søtt om jeg får lyst, men det er sannelig ikke snakk om noe særlige mengder.
 
Jeg kuttet sjokolade, kaker, kjeks, brus, bakverk, samt fast food tvert når jeg fikk positiv test :) Holder meg langt unna kunstig søtning, faktisk så langt at jeg har kuttet tyggegummien, så jeg er vel på den litt ekstreme siden igjen :p Jeg har noen ting som jeg unner meg, som vaniljesaus på frukt og bær, chai te (maks en om dagen), pannekaker med jordbærsyltetøy og vaniljesaus, men prøver å holde det på ett fornuftig nivå, sånn at jeg ikke kompenserer sukkerkuttet med å spise 10 pannekaker med jordbærsyltetøy om dagen ;) Ellers så prøver jeg å holde meg til helsedirektoratets sine anbefalinger, men er veldig dårlig på å få i meg nok fisk for å si det sånn :p Med riktig motivasjon synes jeg det har gått veldig greit å kutte søtsaker, men har store planer om å bake en kake bare til meg når vesla plopper ut, og det skal være en skikkelig syndig daim-suksesskake :D
 
Jeg er mer eller mindre sukkerfri allerede... orker ikke kullsyre og ting blir fort FOR søtt. Spiser dog litt vel mye frukt, merker jeg.... :p
 
Jeg har litt trua på at den lille har godt av å bli utsatt for variert mat, men så klart innenfor helsedirektoratets anbefalinger.
Spiser sunnere nå enn jeg gjorde før jeg blir gravid. Men å unne seg en is på en varm sommerdag tror jeg er bare fint[emoji5] alt med måte!
 
Klarer ikke å blir sukkerfri. Men nå som ungene starter opp igjen i bhg og skole. Da skal det trappes MYE ned i hvert fall.
 
Nope ikke sukkerfritt her nei[emoji12] Spiser sundt i ukedagene og koser meg i helgene (kan også ta en is eller 3 når vi er på feri,et kakestykke på bursdag o.l) men så lenge jeg holder meg til normale mengder og holder meg sunn i ukedagene så tror jeg at litt sukker ikke spiller så mye rolle[emoji3] Variasjon tenker jeg er det beste for både mor og den lille[emoji64]
 
Back
Topp