Sugeforvirret - Tips?

Frk. HH

Flørter med forumet
Hei,

Vår jente har hatt et ekstremt sugebehov og vi ga dermed tutt på dag 3 da det var en lek å få til ammingen og melk var på plass. Nå har er vi dag på dag 9 og det virker som hun nå er sugeforvirret. Har hatt det perfekt frem til nå og gått veldig fint og mye opp i vekt. Nå er jeg fryktelig redd jeg har ødelagt alt! Hjelp, hva skal jeg gjøre for å få henne til å suge skikkelig på brystet igjen? Hun tar brystet, men teknikken kjenner jeg er annerledes og vi bruker mye mer tid på å få henne på da hu gaper generelt mye lavere en tidligere, ergo dårlig tak... håper noen har tips til hva jeg skal gjøre, eventuelt har vært med på dette før? Hvordan gikk det med dere??
 
Huffda :( Legg bort tutten helt. Vær mye hud mot hud og mage mot mage, tilbakelent stilling trigger nyfødtinstinktenr til baby og kan hjelpe henne å gape høyere. Tvillingstilling er det også mange som gaper høyere av. Amm i roligere omgivelser litt, gjerne i senga når hun er trøtt/sovende, mange tar brystet bedre sv refleks i søvne :)

Lykke til! Hun er så liten at det nok går fint å snu. Husk at på dag 3 skal de helst ha et ekstremt sugebehov, de første 4 ukene er da grunnlaget legges for hele å ha nok melk hele ammeperioden, så at de henger i puppen er normalt, så lenge du ikke er sår :)

Kontakt gjerne en ammehjelper, alle stillingene/teknikkene jeg nevner er godt. beskrevet på ammehjelpens sider, både med video, bilder og tekst, så les der :)
 
Ikke bruk smokk, kontakt helsestasjon/ammehjelper slik at de kan hjelpe barnet og få et godt sugetak
 
Hei,

Vår jente har hatt et ekstremt sugebehov og vi ga dermed tutt på dag 3 da det var en lek å få til ammingen og melk var på plass. Nå har er vi dag på dag 9 og det virker som hun nå er sugeforvirret. Har hatt det perfekt frem til nå og gått veldig fint og mye opp i vekt. Nå er jeg fryktelig redd jeg har ødelagt alt! Hjelp, hva skal jeg gjøre for å få henne til å suge skikkelig på brystet igjen? Hun tar brystet, men teknikken kjenner jeg er annerledes og vi bruker mye mer tid på å få henne på da hu gaper generelt mye lavere en tidligere, ergo dårlig tak... håper noen har tips til hva jeg skal gjøre, eventuelt har vært med på dette før? Hvordan gikk det med dere??

Jeg tror vi sliter med det samme! Etter 3 mndr er det fortsatt sårt på brystknoppen under amming. Har fått HS til å se på grepet og både hun og ammepol sier det ser bra ut. Vi har gitt henne flaske siden fødsel pga lite melk, og jeg begynner å lure på om lille er sugeforvirret da det er så vondt. Hvordan kjennes det ut når hun suger på puppen? Her virker det nesten som brystvorten slår i ganen, og den blir kjemperød..
 
Back
Topp