Styrtfødsel

englemamma18

Elsker forumet
Sååå - lang historie kort; sist svangerskap kjørte jeg til sykehuset tidlig på morgenen pga liten blødning 38+0. Ble sjekket, hadde 4 cm, ingen vonde rier før 1 time etterpå. 2 timer og 20 min etter sjekk og 4 cm, var mini ute. Jeg var ikke forberedt på å føde der og da, livredd, rakk ingen smertelindring og siste halvtimen hadde jeg rie på rie uten stopp. Jeg er så redd for at det skal gå enda fortere denne gangen, stresser så med det at jeg nesten ikke får sove om kvelden Er det noen her som har hatt styrtfødsel med nr. 1 som IKKE har hatt raskere fødsel med nr. 2? Trenger litt beroligende ord[emoji28]
 
Sååå - lang historie kort; sist svangerskap kjørte jeg til sykehuset tidlig på morgenen pga liten blødning 38+0. Ble sjekket, hadde 4 cm, ingen vonde rier før 1 time etterpå. 2 timer og 20 min etter sjekk og 4 cm, var mini ute. Jeg var ikke forberedt på å føde der og da, livredd, rakk ingen smertelindring og siste halvtimen hadde jeg rie på rie uten stopp. Jeg er så redd for at det skal gå enda fortere denne gangen, stresser så med det at jeg nesten ikke får sove om kvelden Er det noen her som har hatt styrtfødsel med nr. 1 som IKKE har hatt raskere fødsel med nr. 2? Trenger litt beroligende ord[emoji28]

Nå kan ikke jeg si at eg hadde styrtfødsel akkurat, men min første fødsel varte mye kortere enn fødsel nr.2 [emoji4] 7 timer på første, 36 timer på andre[emoji23]. Så trenger ikke nødvendigvis være sånn at nr. 2 går fortere[emoji4]
 
Nå kan ikke jeg si at eg hadde styrtfødsel akkurat, men min første fødsel varte mye kortere enn fødsel nr.2 [emoji4] 7 timer på første, 36 timer på andre[emoji23]. Så trenger ikke nødvendigvis være sånn at nr. 2 går fortere[emoji4]
Så godt å høre - selv om jeg faktisk nesten tror jeg foretrekker styrtfødsel framfor 36 timer[emoji28] Hvordan var det?
 
Så godt å høre - selv om jeg faktisk nesten tror jeg foretrekker styrtfødsel framfor 36 timer[emoji28] Hvordan var det?

Kan si at det ikke var spesielt gøy med så lang fødsel. Riene var jo ikke like hyppige hele tiden, men ganske vonde hele veien. Med 5-10 min mellomrom. Etter de endelig bestemte seg for å ta vannet mitt på 5-6 cm, så gikk det bare 1,5 time før han var ute[emoji28]. Blir ganske trøtt av å holde på så lenge, for noe søvn er ikke lett å få med rier. Men skal ikke si at det er verre enn styrtfødsel altså. Kan bare uttale meg om egne opplevelser[emoji4].
 
Nå kan ikke jeg si at eg hadde styrtfødsel akkurat, men min første fødsel varte mye kortere enn fødsel nr.2 [emoji4] 7 timer på første, 36 timer på andre[emoji23]. Så trenger ikke nødvendigvis være sånn at nr. 2 går fortere[emoji4]
Uff, håper ikke min andre blir lengre enn første! 38 timer sist, så satser hardt på under 30 timer denne gangen :p
 
Sååå - lang historie kort; sist svangerskap kjørte jeg til sykehuset tidlig på morgenen pga liten blødning 38+0. Ble sjekket, hadde 4 cm, ingen vonde rier før 1 time etterpå. 2 timer og 20 min etter sjekk og 4 cm, var mini ute. Jeg var ikke forberedt på å føde der og da, livredd, rakk ingen smertelindring og siste halvtimen hadde jeg rie på rie uten stopp. Jeg er så redd for at det skal gå enda fortere denne gangen, stresser så med det at jeg nesten ikke får sove om kvelden Er det noen her som har hatt styrtfødsel med nr. 1 som IKKE har hatt raskere fødsel med nr. 2? Trenger litt beroligende ord[emoji28]
Snek litt på august-forum i dag, og der var det ei som hadde styrtfødsel sist, mens denne tok lengre tid, så er nok mulig ja :)
 
Jeg får heldigvis tettere oppfølging mot slutten denne gangen, siden jeg fødte nesten 3 uker før termin og at alt gikk så fort. Nå bor jeg noe lenger unna sykehuset også, og har en på 2 år når denne babyen kommer, så ekstra trygghet å vite at jeg blir sjekket litt ekstra[emoji4] Og veldig lav terskel for at jeg får komme inn[emoji28]
 
Sniker fra mars 19. Hadde rask fødsel med nr 1 og styrtfødsel 3 uker før termin med nr 2. Er nå livredd for å ikke rekke sykehuset med nr 3. Med nr 2 kom jeg inn på sykehuset med 5 cm åpning (ca 1 time etter første rie) og 21 min senere var mini ute. Har hatt litt komplikasjoner ved hver fødsel, så min største frykt er å ikke rekke sykehuset.
Har ikke vært hos jm enda, men håper på ekstra oppfølging pga dette.
 
Back
Topp