Styrtfødsel

Status
Stengt for ytterligere svar.

Knøvlus

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Sensommerlykke 2017
Har hatt 2 styrtfødsler. Venter nå min tredje, og er veldig skeptisk til hvordan det skal gå denne gangen. Ønsker for alt i verden ikke å føde i ambulanse igjen. Vet du om det går an og evt. bli igangsatt for å slippe det problemet?
 
Siden du ikke har fått svar enda...
Har to venninner som har samme historie. De har 3 og 5 barn nå. Alle styrtfødsler. De fikk bare beskjed om å dra til sykehuset med en gang. Hun ene ønsket igangsetting, men fikk ikke. Men det kommer jo litt an på reisevei. Hvor lang reisevei har du? Kan hjemmefødsel være et alternativ?
 
Hei!

Dette er kommer ann på sykehuset du skal føde på, samt hvor lang reisevei du har. Jeg ville anbefalt deg å bli henvist til poliklinikken av din jordmor eller lege som er samtale om fødeplan. Ved noen tilfeller innvilger de igangsetting. Skal du føde på et annet sykehus enn de andre gangene, ta med deg partogram samt alle papirer fra sist fødsel.

Lykke til!
 
Siden du ikke har fått svar enda...
Har to venninner som har samme historie. De har 3 og 5 barn nå. Alle styrtfødsler. De fikk bare beskjed om å dra til sykehuset med en gang. Hun ene ønsket igangsetting, men fikk ikke. Men det kommer jo litt an på reisevei. Hvor lang reisevei har du? Kan hjemmefødsel være et alternativ?


Hei!

Dette er kommer ann på sykehuset du skal føde på, samt hvor lang reisevei du har. Jeg ville anbefalt deg å bli henvist til poliklinikken av din jordmor eller lege som er samtale om fødeplan. Ved noen tilfeller innvilger de igangsetting. Skal du føde på et annet sykehus enn de andre gangene, ta med deg partogram samt alle papirer fra sist fødsel.

Lykke til!


Tusen takk for svar :) Har to timer reisevei. Og det hadde jeg ikke rukket om jeg dro ved første tegn sist. Skal snakke med jordmor om det på neste samtale. Hjemmefødsel er muligens et alternativ, men det spørs litt. Er bare ei som tar Hjemmefødsler i kommunen, og hun skal ha ferie litt av den tiden jeg kan føde.. håper vi kan finne en løsning jeg kan slå meg til ro med. Merker at dette stresser meg litt.
 
Hei!

Jeg kjenner flere som har fått være på sykehuset den siste tiden frem til termin, fordi de har hatt flere styrtfødsler før.
De fikk bo på pasienthotellet, slik at de bare måtte bevege seg noen etasjer for å komme til føden, kontra flere km/mil. :)
Det er riktignok veldig små forhold der jeg bor, og stort sett stor kapasitet på sykehuset, men kanskje det kan være en mulighet hvis du har gått til termin tidligere?
 
Hei!

Jeg kjenner flere som har fått være på sykehuset den siste tiden frem til termin, fordi de har hatt flere styrtfødsler før.
De fikk bo på pasienthotellet, slik at de bare måtte bevege seg noen etasjer for å komme til føden, kontra flere km/mil. :)
Det er riktignok veldig små forhold der jeg bor, og stort sett stor kapasitet på sykehuset, men kanskje det kan være en mulighet hvis du har gått til termin tidligere?

Kanskje det :) Greit med flere forslag så jeg vet litt hva jeg kan spørre om :) Hørtes jo veldig kjekt ut å være like i nærheten da! Jeg har født i uke 37 og uke 38 tidligere. Hadde en del tegn dagene i forveien på at fødsel nærmet seg begge gangene. Iik.. Er enda nesten 3 mnd til termin, men stresser allerede :hilarious:
 
Jeg tror ikke de setter i gang så tidlig uansett, så en backup hadde vært greit hvis du har født så tidlig før
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp