Studere som alenemamma med liten baby

AnnaBelle

Snart mamma for første gang <3
Hei! :)

Jeg er interessert i å høre med dere alenemammaer hvordan dere klarer å studere med baby. Evt få tips.

Jeg har en sønn på 1 år. Han legger seg kl 19 og våkner kl 06. Etter jeg har lagt han, skal jeg gjerne lage litt mat og spise. Så rydder jeg og kanskje henger opp litt klesvask osv. Innen jeg er ferdig er kl 20-20.30. Da skal jeg sette meg ned å studere. Men jeg er så sliten og trøtt at jeg ikke klarer å konsentrere meg ordentlig. Kanskje er jeg super konsentrert og våken en times tid, men rundt kl 22-22.30 da sier hjernen min absolutt stopp. Kl 23 får gutten flaske og så er det natta på meg.

Jeg får ikke studert nok da jeg har dårlig tid. Har eksamner i mai. Skulle gjerne sittet oppe halve natta, men får det absolutt ikke til.

Hvordan får dere det til?
 
Hvis han begynner i bhg, så kan du jo lese når han er i bhg, vet ikke om du er i jobb, eller skal i jobb?
 
For min del var det et helvette. Mykje lesing ect på nattestid. Fyste året sov eg i gjennomsnitt 2-4 timer pr natt. Dei to siste åra tok eg meir hensyn til søvn (sov 4-6 t pr natt) men blei hengande mykje etter. Hadde aldri klart det uten familie rundt som stilte opp som barnevakt når det var krise med innleveringar ect. (Miste var 8mnd, eldste 2,5år når eg begynte på studie).

Tipset er vel å ha låg terskel før å spørre om hjelp! :)
 
Hei! :)

Jeg er interessert i å høre med dere alenemammaer hvordan dere klarer å studere med baby. Evt få tips.

Jeg har en sønn på 1 år. Han legger seg kl 19 og våkner kl 06. Etter jeg har lagt han, skal jeg gjerne lage litt mat og spise. Så rydder jeg og kanskje henger opp litt klesvask osv. Innen jeg er ferdig er kl 20-20.30. Da skal jeg sette meg ned å studere. Men jeg er så sliten og trøtt at jeg ikke klarer å konsentrere meg ordentlig. Kanskje er jeg super konsentrert og våken en times tid, men rundt kl 22-22.30 da sier hjernen min absolutt stopp. Kl 23 får gutten flaske og så er det natta på meg.

Jeg får ikke studert nok da jeg har dårlig tid. Har eksamner i mai. Skulle gjerne sittet oppe halve natta, men får det absolutt ikke til.

Hvordan får dere det til?
Jeg ville prøvd å skaffe barnevakt noen dager så du får tatt i ordentlig tak. Har du noen venner/familie som kan hjelpe til? Kjenner for øvrig til dette. Nå er ikke jeg alene, men å jobbe fulltid, ha to små barn og prøve å lese til førerkortet er ikke enkelt. Forstår godt at du er sliten rundt kl 22 :)
 
Back
Topp