Styx

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Hei!
Jeg har lagt merke til at vi er mange strikkere her inne. Tenkte at det kunne være litt gøy å samles på en tråd. Del gjerne hva du har på pinnene, vis frem, spør om tips osv.
Selv skal jeg strikke videre på nøstebarn-selebuksa jeg holder på med. Men jeg sitter også og planlegger julegaver. Skal strikke tre baggyluer fra Klompelompe. To til store jenter, så de får voksenstørrelsen og en til en gutt på fem. Håper på at 3-6 år skal passe han. Noen som vet om de er store eller små i størrelsen?

Hva skal dere strikke til jul?
 
Sitter å strikker en julekjole til frøkna fra Rauma... Vi får håpe jeg blir ferdig i tide
 
Strikker ikke noe til jul.
Akkurat nå holder jeg på med en råtasshals til frøkna.
 
Jeg har fått dilla på sko/sokker til de små. Så strikker de i alle størrelser og farger[emoji94] er helt ny på strikking så tar de tingene som er lett hittil.
d2d88214c2d4b2dfb97be2a6c698f4c2.jpg
 
Jeg har fått dilla på sko/sokker til de små. Så strikker de i alle størrelser og farger[emoji94] er helt ny på strikking så tar de tingene som er lett hittil.
d2d88214c2d4b2dfb97be2a6c698f4c2.jpg
Så fine de er! Er de like når du vrenger? Tenker på om sømmen kanskje blir irriterende om den havner rett mot huden? Hvilken oppskrift bruker du?
 
Så fine de er! Er de like når du vrenger? Tenker på om sømmen kanskje blir irriterende om den havner rett mot huden? Hvilken oppskrift bruker du?

Man kan nok gjør så de kan brukes begge veier hvis man er litt flinkere enn meg, men jeg velger side før jeg syr sammen baksiden. Men dette var andre settet og blir nok bedre jo flere jeg lager.
Dette er oppskriften jeg bruker:
http://strikkogtoys.blogspot.no/2013/02/babysokk-trinn-for-trinn-illustrert.html?m=1
 
Jeg strikker ikke noe spesifikt til jul

På pinnene har jeg en kjekkasgenser til eldste og som bare venter på at jeg skal gidde å feste tråder er snøløvgenseren til mellomste.
 
Man kan nok gjør så de kan brukes begge veier hvis man er litt flinkere enn meg, men jeg velger side før jeg syr sammen baksiden. Men dette var andre settet og blir nok bedre jo flere jeg lager.
Dette er oppskriften jeg bruker:
http://strikkogtoys.blogspot.no/2013/02/babysokk-trinn-for-trinn-illustrert.html?m=1

Tenkte at dersom sømmen i baksiden blir vond å ha på, kan man vrenge (og ikke bry seg med at det ikke ser så pent ut).
Så stilige de er. Oppskriften var ganske så vanskelig! Har strikket en del babystrømper som er en god del enklere ;)
 
Tenkte at dersom sømmen i baksiden blir vond å ha på, kan man vrenge (og ikke bry seg med at det ikke ser så pent ut).
Så stilige de er. Oppskriften var ganske så vanskelig! Har strikket en del babystrømper som er en god del enklere ;)

Okay har aldri strikket strømper, men syntes oppskriften her er veldig lett og bra forklart. Prøvde på noen andre før disse som ikke gikk så bra[emoji23][emoji12] har du noen enkle og enkelt forklart sokkeoppskrifter og eller andre enkle ting så tar jeg gjerne i mot og prøver[emoji1305][emoji4]
 
Okay har aldri strikket strømper, men syntes oppskriften her er veldig lett og bra forklart. Prøvde på noen andre før disse som ikke gikk så bra[emoji23][emoji12] har du noen enkle og enkelt forklart sokkeoppskrifter og eller andre enkle ting så tar jeg gjerne i mot og prøver[emoji1305][emoji4]

Ja, men de er i bøker eller du må kjøpe. Har strikket noen par av strømpene/tøflene til Pickles Maltes vintersett og Melkers hentesett. Mosters babystrømper fra Nøstebarn er også er også superenkle og veldig gode i bruk. Skal også sys sammen.
 
Jeg tror jeg hadde jobbet med å lære en bedre søm-teknikk så det ikke blir en sånn vond en. Den så ikke god ut

(hele sokken hadde forblitt på mine barn i ca tre sekunder og deretter blitt lagt i en skuff, men der er en annen sak, søte er de og jeg ser andre barn bruker sånt)
 
Jeg er helt amatør.. Men holder på med bris sommerbabyteppe :)
 
Jeg strikker på en dress med fletter på bærestykket til den lille i magen :) Strikker ikke julegaver i år. Har ved tidligere år strikket ullgensre, selbuvotter og ullsokker i julegaver.
 
Jeg holder på med skjerf fra Klompelompe, rillevotter og en Mariusgenser [emoji108] Håper jeg blir ferdig til jul! Vottehaugen vokser hvertfall[emoji4]
 
Strikkedamer jag elskar allt som strikkes vill gjerne se bilder
 
Akkurat nå driver jeg med luer til barna. Får ikke helt til maskeantall så krangler litt. Akkurat ferdig med Marius genser til meg og sønnen min og tunika til datteren min
 
Jeg holder på med skjerf fra Klompelompe, rillevotter og en Mariusgenser [emoji108] Håper jeg blir ferdig til jul! Vottehaugen vokser hvertfall[emoji4]
Har så lyst til å greie å strikke en Mariusgenser. Må vel prøve en gang [emoji1305][emoji173]️
 
Back
Topp