Strikketråden

Haha [emoji16]Få se bilde da [emoji4]

bb76ed18db98ea627e15cc026855376a.jpg


Armene mangler og kant rundt beina :)
 
5c5e4393567c0b471c46604fcf2e628b.jpg
Tenker på og strikke denne,men lurer på hvilken farger jeg skal velge [emoji38] [emoji4] [emoji5]
 
Jeg er helt sikker på at du får det til :D

Siden du strikker denne drakten, kanskje du kan forklare meg hva jeg gjør feil? [emoji51]
Jeg måtte strikke to omganger med rett/vrang før jeg satt sammen arbeidet, for å få splitten stor nok i halsen. Og når jeg da satt sammen arbeidet å strikke rundt og rundt, så skulle jeg strikke to rett mens jeg økte og da ble alt feil. Fordi da kom vrangsiden ut og rettsiden inn[emoji57]
Så jeg tenker jeg gjør noe feil når jeg skal begynne å strikke rundt og ikke frem og tilbake. Men jeg har jo strikket glattstrikk på rundpinne før uten problemer.. Skjønner ikke[emoji23][emoji4]men når du skal begynne å strikke rundt, så hvordan gjør du det da? Gjør du det på samme måte som da du begynner å strikke rundt fra første omgang?
 
Siden du strikker denne drakten, kanskje du kan forklare meg hva jeg gjør feil? [emoji51]
Jeg måtte strikke to omganger med rett/vrang før jeg satt sammen arbeidet, for å få splitten stor nok i halsen. Og når jeg da satt sammen arbeidet å strikke rundt og rundt, så skulle jeg strikke to rett mens jeg økte og da ble alt feil. Fordi da kom vrangsiden ut og rettsiden inn[emoji57]
Så jeg tenker jeg gjør noe feil når jeg skal begynne å strikke rundt og ikke frem og tilbake. Men jeg har jo strikket glattstrikk på rundpinne før uten problemer.. Skjønner ikke[emoji23][emoji4]men når du skal begynne å strikke rundt, så hvordan gjør du det da? Gjør du det på samme måte som da du begynner å strikke rundt fra første omgang?

Vil du legge ved bilde?
Det som kan ha skjedd er at du har vridd strikkinga da du har skulle sette sammen :/
 
Vil du legge ved bilde?
Det som kan ha skjedd er at du har vridd strikkinga da du har skulle sette sammen :/

Jeg rakk opp alt og begynte på nytt[emoji20]
Se om jeg får det til nå! Kjipt når man har brukt to dager på å komme så langt [emoji23]
Det var som jeg strikket feil vei egentlig [emoji849]
 
Jeg er helt ny på strikking og trenger litt hjelp! Holder på med en lue og det står i oppskriften at jeg skal bytte til en ny rundpinne. Hvordan gjør jeg det?
 
Jeg er helt ny på strikking og trenger litt hjelp! Holder på med en lue og det står i oppskriften at jeg skal bytte til en ny rundpinne. Hvordan gjør jeg det?

Du holder den nye pinnen i høyre hånd, og strikker maskene fra venstre hånd over på den :) som om at du skulle strikket vanlig, bare med en ny pinne i høyre hånd :)
 
Jeg rakk opp alt og begynte på nytt[emoji20]
Se om jeg får det til nå! Kjipt når man har brukt to dager på å komme så langt [emoji23]
Det var som jeg strikket feil vei egentlig [emoji849]

Du ifra om du ikke får til igjen, så skal jeg se om jeg klarer å hjelpe :)
 
Jeg må bare spørre om en ting til..
Det står i oppskriften:
Strikk 1 r, 1 vr i 4 cm. (Det har jeg gjort nå)
Bytt til pinne nr. 4.
Strikk 1 omg rett samtidig som du øker 11 m slik: *8 r, øk 1* ut omg.

Vil det si at jeg skal begynne å øke allerede mens jeg bytter til pinne nr. 4?
 
Jeg må bare spørre om en ting til..
Det står i oppskriften:
Strikk 1 r, 1 vr i 4 cm. (Det har jeg gjort nå)
Bytt til pinne nr. 4.
Strikk 1 omg rett samtidig som du øker 11 m slik: *8 r, øk 1* ut omg.

Vil det si at jeg skal begynne å øke allerede mens jeg bytter til pinne nr. 4?

Ja, egentlig på den omgangen hvor du bytter pinne, men er ikke noe krise med omgangen etter heller :)
 
Back
Topp