Strikker lue HJELP

Lille lys

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
Hei første gang jeg strikker lue og første gang jeg strikker på rundpinne.

Jeg har nå begynt å felle litt av slik at luen går mer og mer inn på toppen

Problemet::

Det går jo ikke an å strikke mer, altså det blir jo for få masker til å kunne strikke med om det gir mening.. såå hva gjør jeg?? Er jo fortsatt mye igjen av luen!
Image1529416500.038041.jpg
Image1529416518.275653.jpg
 
Jeg skjønner ikke, for få masker? Hva sier oppskriften
 
Du må bytte til strømpepinner. [emoji4]
 
Hehe ^^
Må le litt, for den der var ikke logisk for meg heller først ^^
Men ja, bytt til settpinner i samme størrelse som rundpinnen du bruker nå. Det er vanlig å ha masker på 4 pinner og så bruke den femte til å strikke med, men jeg pleier å ha maskene på 3 pinner og så bruke 1 til å strikke med. Får da en pinne til overs. Jeg synes det er lettere å strikke med settpinner slik :)
 
Hehe ^^
Må le litt, for den der var ikke logisk for meg heller først ^^
Men ja, bytt til settpinner i samme størrelse som rundpinnen du bruker nå. Det er vanlig å ha masker på 4 pinner og så bruke den femte til å strikke med, men jeg pleier å ha maskene på 3 pinner og så bruke 1 til å strikke med. Får da en pinne til overs. Jeg synes det er lettere å strikke med settpinner slik :)

Ja sorry Hahaha jeg vet ikke helt hva jeg driver med, så ikke så god til å forklare dette her [emoji23]
Men Ok tror jeg skjønte sånn halvveis.. tror jeg får ta turen i en strikkebutikk å få hjelp haha [emoji16][emoji1360] men tusen takk for svar[emoji178]
 
Ja sorry Hahaha jeg vet ikke helt hva jeg driver med, så ikke så god til å forklare dette her [emoji23]
Men Ok tror jeg skjønte sånn halvveis.. tror jeg får ta turen i en strikkebutikk å få hjelp haha [emoji16][emoji1360] men tusen takk for svar[emoji178]

Jeg er vant til å se mamma og min søster strikke, men det var ikke logisk likevel liksom ^^
Lurt å få hjelp av strikkebutikk ja, så kan de vise deg hvordan du får flyttet maskene over, og til å vise deg hordan du skal strikke videre. Du strikker på samme måte som før, men det er en helt annen følelse i starten når det stikker ut pinner i alle retninger :)
 
Back
Topp