Strikker du alltid etter oppskrift?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Strikking er i vinden som aldri før og det kommer stadig ut nye strikkebøker med fine oppskrifter, men følger du alltid oppskriften?
Er det noen ganger du strikker og tenker, "hvis jeg gjør sånn, så blir jo det finere"?

Har dere kanskje noen bilder av kreasjoner dere har hoppet ut av mønsteret på? :happy:
 
Jeg strikker noen ting helt etter oppskrift, og andre retter jeg på etter jeg har prøvd en gang og annet enkle ting tar jeg rett ut av fantasien. Men er ikke strikkedyktig så oppskrifter syntes jeg er ganske vanskelige å forstå uten å bruke YouTube[emoji12].
 
Vel, jeg tilpasser

Typisk til de to eldste strikker jeg en størrelse i omkrets og en annen i lengde. Genser str 8 år i antall masker men 10 år i lengde til guttungen ril høsten. Tynne unger.
 
Det hender at jeg tar utgangspunkt i en oppskrift og så gjør det på min måte. F. Eks endrer vrangborden, legger til en farge til eller lager mønster på en annen måte.
 
Når jeg tenker meg om er det egentlig lenge siden jeg faktisk har strikket noe helt sånn oppskriften sa.
 
Jeg strikker ofte uten oppskrift, eller blir inspirert av oppskriften, og så vil jeg ha det litt annerledes.
 
Oppskrift? Hva er det?

Joda, strikker etter oppskrit. Men ofte ser jeg for meg at jeg vil ha noe sånn og slik og sånn, så da må man til å sette sammen en oppskrift selv. Og det er i grunn ganske gøy det og.
 
Jeg bruker oppskrifter som veiledende [emoji23]

Så leser den, gjør sånn ca det som står og lar det stå til.

Men har et veldig slankt barn, så for at det skal sitte godt på, legger jeg opp et par str mindre enn alderen tilsier at jeg må, og strikker lengden en str over alderen.
Så nå strikker jeg en Osloanorakk, har lagt opp til str 1-2 år og strikker lengden 5-6 år.
 
Tilpasser litt, følger oppskrift mht masker/lengde
 
Back
Topp