Strikker du alltid etter oppskrift?

En tråd i 'Hobbyforum' startet av Moderator Camilla, 2 Mai 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Moderator Camilla Bli kjent med forumet Moderator Babyverden Stab

Strikking er i vinden som aldri før og det kommer stadig ut nye strikkebøker med fine oppskrifter, men følger du alltid oppskriften?
    Er det noen ganger du strikker og tenker, "hvis jeg gjør sånn, så blir jo det finere"?

Har dere kanskje noen bilder av kreasjoner dere har hoppet ut av mønsteret på? :happy:

2. Hjertemor❤️ Gift med forumet Himmelbarn Mailykke 2018 Sommerfuglene

Jeg strikker noen ting helt etter oppskrift, og andre retter jeg på etter jeg har prøvd en gang og annet enkle ting tar jeg rett ut av fantasien. Men er ikke strikkedyktig så oppskrifter syntes jeg er ganske vanskelige å forstå uten å bruke YouTube.

• Liker Liker x 1
  3. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Vel, jeg tilpasser

Typisk til de to eldste strikker jeg en størrelse i omkrets og en annen i lengde. Genser str 8 år i antall masker men 10 år i lengde til guttungen ril høsten. Tynne unger.

• Liker Liker x 1
  4. Sylvanas Forumet er livet Sommerfuglene 2017

Det hender at jeg tar utgangspunkt i en oppskrift og så gjør det på min måte. F. Eks endrer vrangborden, legger til en farge til eller lager mønster på en annen måte.

• Liker Liker x 1
  5. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Når jeg tenker meg om er det egentlig lenge siden jeg faktisk har strikket noe helt sånn oppskriften sa.

• Liker Liker x 1

Del denne siden