Strikkeklubben

Vis vedlegget 255172

Har strikket ett par strømper uten hæl. De bli gitt bort i barselgave, men skal strikke flere til babyn min. Syns de er helt fantastiske [emoji4]
Åh, de var fine! Og så så de helt overkommelig ut for mine strikkekunnskaper :D Hvor kan jeg finne oppskrift?
 
Åh, de var fine! Og så så de helt overkommelig ut for mine strikkekunnskaper :D Hvor kan jeg finne oppskrift?

Ja de er veldig lette å strikke. [emoji4]
Det finnes gratis oppskrift på garnstudio.no
 
Hva burde man begynne å strikke som HELT nybegynner DVS aldri strikket noe i mitt liv.. og ikke har jeg noen til å lære meg heller. Vil SÅ gjerne strikke noe til lille baby [emoji170]
 
Hva burde man begynne å strikke som HELT nybegynner DVS aldri strikket noe i mitt liv.. og ikke har jeg noen til å lære meg heller. Vil SÅ gjerne strikke noe til lille baby [emoji170]

Jeg tror jeg bare hadde strikket ett enkelt pledd i rillestrikk :) Helt basic men veldig koselig å ha :)
 
Hva burde man begynne å strikke som HELT nybegynner DVS aldri strikket noe i mitt liv.. og ikke har jeg noen til å lære meg heller. Vil SÅ gjerne strikke noe til lille baby [emoji170]

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=4924&cid=1

her er en oppskrift. Så har dem mange fine instruksjonsvideor på den siden. Så da er det bare se litt på de (kanskje lage en liten prøve lapp) å begynne :) Lykke til! :)
 
Hva burde man begynne å strikke som HELT nybegynner DVS aldri strikket noe i mitt liv.. og ikke har jeg noen til å lære meg heller. Vil SÅ gjerne strikke noe til lille baby [emoji170]

Koseteppe fra klompelompe er ikke så vanskelig, det er kun rett og vrang. Det ser vanskeligere ut enn hva det er. Du finner oppskriften i boka strikk til baby, barn og voksen.

Pickles har gode instruksjonsvideoer, samt garnstudio.com.
https://pickles.zendesk.com/hc/no/categories/201190809-Strikkehjelpen
https://www.garnstudio.com/video.php?action=search&lang=no

De ansatte i garnbutikker kan du også spørre om hjelp, de er som oftest veldig flinke strikkere:)
 
Halvveis på bie teppe nå [emoji7] ting tar tid [emoji28] håper på å få strikket noe sett også [emoji4]
 
Har begynt på hentesett til min søster sin lille som skal komme i juni.. men trenger tips til hvilken farge og typer knapper jeg kan bruke.... noen i farge, eller i tre? Knapper med former, eller helt runde? [emoji51][emoji23]
186051ce6b14046b9eeeef7f8db0d78b.jpg
 
Har begynt på hentesett til min søster sin lille som skal komme i juni.. men trenger tips til hvilken farge og typer knapper jeg kan bruke.... noen i farge, eller i tre? Knapper med former, eller helt runde? [emoji51][emoji23]
186051ce6b14046b9eeeef7f8db0d78b.jpg


Jeg trur jeg hadde valgt noen knapper i tre :) Kjempe fine ting du har strikket :)
 
Hva slags pinner strikker dere Mor Signes babyteppe med?

Jeg strikker på pinne nr 6, 80 cm rundpinne. Vurderte 5,5 først, men hadde kun den str. i bambus, og synes garnet hang seg så voldsomt fast i pinnene. (2 tråds merino fra Nøstebarn.) Så da skiftet jeg til aluminiumspinner og 6mm
 
Back
Topp