Strikkeklubben

Strikker lullaby tøflene til drops, de er så søte [emoji7] har mange venner som får jenter nå også lager jeg akkurat nå til jenta mi på 2 [emoji4]
 
Har ikke strikket den før, men har strikket veldig mye annet (inkl fletter, mønster, o.l)
Men tror den kan være litt vanskelig for nybegynnere :)

Men fletter er ikke så vanskelig som det ser ut :)
Den var superfin! Har lenge sett etter inspirasjon til å lære flettestrikk.
 
Jeg har så lyst å strikke denne når jeg får vite kjønn!
77D47BDC-DB37-455C-992A-383979013FA1.jpeg

Men siden det er en nivå 3 oppskrift tviler jeg på at jeg klarer det siden jeg er nybegynner! Har heldigvis noen jeg kan spørre om jeg ikke får det til :joyful:
 
Jeg kan ikke strikke, men skal hekle babyteppe når vi vet kjønn.

Mamma skal strikke hentesett og holder på med en «varmepose-nøste» som pittelille skal holde varmen i når hen blir født:)
 
Jeg strikker også kun når småen er i seng [emoji2][emoji4]
For tiden holder jeg på med genser til meg selv, men jeg er så innmari trøtt på kvelden at jeg strikker feil på feil på feil [emoji23] Så har lagt det fra meg i noen dager.. gleder meg til den blir ferdig [emoji7] Vis vedlegget 243100

[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] jeg ble ferdig med hele mønsteret... også oppdaget jeg at jeg skulle felle underveis i mønsteret, så jeg måtte rekke opp HELE mønsteret! Skulle ha felt 168 masker iløpet av mønsteret. Note to self; les oppskriften før du strikker [emoji28][emoji23]
 
Jeg har veldig lyst til å starte på en kosepose..
Noen som har forsøkt seg på en slik?
 
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] jeg ble ferdig med hele mønsteret... også oppdaget jeg at jeg skulle felle underveis i mønsteret, så jeg måtte rekke opp HELE mønsteret! Skulle ha felt 168 masker iløpet av mønsteret. Note to self; les oppskriften før du strikker [emoji28][emoji23]
Uff, så kjipt! Å rekke opp er noe av det verste eg veit! [emoji85]
 
9_1521399804214.jpeg

Jeg har strikket veeeldig lite så langt i livet, men hvilken anledning til å begynne er vel bedre enn det å skulle bli mamma? :D Gleder meg veldig til å begynne å handle inn, men er litt tidlig enda. Da er det gøy å kunne lage selv!

Skal prøve meg på dette babyteppet, tenker at et teppe må jeg vel klare! Må få litt hjelp til å begynne på mønsteret i teppet, men tror jeg skal klare det hvis jeg bare kommer i gang.
Mamma har strikket som en gal siden hun fikk nyheten for tre uker siden, så tror ikke babyen kommer til å mangle noe på den fronten :p
 
Her strikkes det som bare det! Mesteparten av dette er strikket etter at jeg tok positiv test Det meste er nøytralt med tanke på kjønn, har planer om treknapper til gutt og søtere knapper til jente. Blir greit å få vite kjønn i midten av mai. Søstra mi skal ha baby ca en måned før meg, så satser på at vi får forskjellig kjønn hvis jeg ikke trenger noen kjole
 

Vedlegg

  • Screenshot_2018-03-26-11-16-56.png
    Screenshot_2018-03-26-11-16-56.png
    908,1 KB · Visninger: 93
Her strikkes det som bare det! Mesteparten av dette er strikket etter at jeg tok positiv test Det meste er nøytralt med tanke på kjønn, har planer om treknapper til gutt og søtere knapper til jente. Blir greit å få vite kjønn i midten av mai. Søstra mi skal ha baby ca en måned før meg, så satser på at vi får forskjellig kjønn hvis jeg ikke trenger noen kjole
Oii hjelpes så produktiv du har vært[emoji122][emoji122] Jeg gleder meg til å begynne jeg også, men venter nok med det meste til vi vet kjønn [emoji51]
 
Back
Topp