Strikkede klær

M

Moderator Wilma

Guest
Strikker dere til babyene selv eller har dere kanskje noen rundt dere som elsker å strikke små, søte klær? :)
 
Begge :) har noen ting jeg vil strikke selv, som pickles Maltes vintersett. Men jeg har også en farmor og en god venninne som strikker. Det er jo januarbarn! En perfekt unnskyldning for å strikke veldig mye bittesmått :)
 
Lenge siden jeg har prøvd å strikke noe som helst, men har klart å lære meg å hekle litt no, så har blitt litt vognpynt [emoji4]

Noen som har tips til en bra nybegynner strikkeoppskrift? [emoji4]
 
Jeg bestilte et hentesett fra min stemor, så har mamma fått en venninne av seg til å strikke et sett + et babyteppe. Tror tanten min strikker på noe også, å så har jeg selv strikket et helseteppe [emoji4] blir godt med varmt hjemmestrikket tøy til å ha på i vogna eller bilstolen [emoji4]
 
Lenge siden jeg har prøvd å strikke noe som helst, men har klart å lære meg å hekle litt no, så har blitt litt vognpynt [emoji4]

Noen som har tips til en bra nybegynner strikkeoppskrift? [emoji4]

Jeg er nybegynner- strikket først et veldig "rett frem" babyteppe, så kastet jeg meg faktisk på et helseteppe fra "Pickles". Oppskriften heter "på vei helseteppe". Måtte rekke opp litt i starten, men kom fort inn i det- og teppet ble kjempefint. Jeg strikket bare med 3 ulike farger, men det kan man jo velge helt selv :)
 
Jeg er nybegynner- strikket først et veldig "rett frem" babyteppe, så kastet jeg meg faktisk på et helseteppe fra "Pickles". Oppskriften heter "på vei helseteppe". Måtte rekke opp litt i starten, men kom fort inn i det- og teppet ble kjempefint. Jeg strikket bare med 3 ulike farger, men det kan man jo velge helt selv :)

Takk for tips, det skal jeg sjekke ut [emoji4]
 
Lenge siden jeg har prøvd å strikke noe som helst, men har klart å lære meg å hekle litt no, så har blitt litt vognpynt [emoji4]

Noen som har tips til en bra nybegynner strikkeoppskrift? [emoji4]

Anbefaler garnpakkene fra Pickles. De er sortert etter nivå og strikkes fort med tykke pinner. Selv begynte jeg med nøstebarn. Det tar mer tid. Pinnene er små og garnet tynt. Men det blir fint, da :)
 
Strikker noe selv, pluss at jeg har både mor og stemor, pluss et par venninner, som strikker en del, så regner med det blir en del strikketøy på veslejenta [emoji4]

Kommer ikke til å starte med noen store prosjekter selv, kun luer, votter og pledd, tenker jeg.
 
Har fått en søt kjole, to tepper, to dresser, bukse, body og to luer :) Kommer nok mer når vesla er født :) Kan ikke strikke selv, så veldig glad for å ha noen i familien som strikker litt :)
 
Har strikket bukse, jakke, teppe, bukse med føtter, lue... og mer blir det nok.
 
Mamma ville strikke hentesett til lillebollen, og ein romper. Eks svigermor strikker sokker og labber (som forøvrig er verdens beste dame)
Ellers har vi ingen som strikker.

Eg har sendt mamma et ønske om ein lun kosepose som det ofte dukker opp reklame om, men tviler. Har eit tantebarn som får det meste og enda litt til, mine og min brors får akkurat "det dei treng"... :meh:
 
Kan dessverre ikke strikke, og det kan ikke mamma heller:) Hun strikket et eneste sett til meg når jeg var liten, og dette sagnomsuste Settet har jeg hørt mye om, hehe. Ser ut til at jeg må kjøpe eller satse på å få strikkede plagg. Har pleid å kjøpe de små dressene fra Lille lam i gave til venninner som har fått, og vet de har blitt godt brukt så får satse på noe av det ihvertfall..
 
Kan dessverre ikke strikke, og det kan ikke mamma heller:) Hun strikket et eneste sett til meg når jeg var liten, og dette sagnomsuste Settet har jeg hørt mye om, hehe. Ser ut til at jeg må kjøpe eller satse på å få strikkede plagg. Har pleid å kjøpe de små dressene fra Lille lam i gave til venninner som har fått, og vet de har blitt godt brukt så får satse på noe av det ihvertfall..

Er jo mye fint å få kjøpt også. Ta en tur på Bogerud, for eksempel. Mye bra som ikke er rådyrt.

Om du vil strikke selv er det mange enkle oppskrifter og you-tube-videoer som hjelper en på vei :)
 
Tanta til min mann strikker som bare det. Alt vi kan tenke oss. Hu er super flink:D Det samme gjelder min svigermor. Hu holder på å strikke hentesett nå :happy:
Jeg har nettopp begynt å lære meg å strikke, så jeg strikket ullteppe til babyen og har strikket klompelompe tøfler.
MmsCamera_2017-09-26-22-30-58.jpg
 
Har kanskje strikket litt for mye :rolleyes: Kunne ikke strikke noe særlig da de eldste jentene var så små, lærte meg det da yngste var rundt 3 år. Så jeg er vant med å strikke i litt større størrelser, og da går det ganske fort unna med disse småplaggene :) Jeg har strikket både jakker, rompere, sokker, luer, shortser og body i str 0-6 mnd. Holder på med et Nøstebarnteppe (dette var det eneste jeg strikket da yngstejenta lå i magen og det ble så mye brukt at det ble utslitt).
 
Her strikker både jeg og min mor!:) blir nok myw strikkeklær på bøllefrøet!
 
Del gjerne bilder av det dere strikker!
6a246b1facfaf17ee469b618a9edd5f3.jpg
her er det jeg har strikket til denne babyen. Har jo en del fra storebror. Men her er et skjerf i nøstebarn-garn og babystrømper i kidmohair fra telespinn. Oppskriftene er fra Nøstebarn.
 
Skal ta bilde når jeg kommer hjem i kveld :) Holder på med en vinterkongle-jakke fra Klompelompe, en dress fra Drops og en Nancy-kofte :p
 
Oj, så mye flott! Så mange fine farger :)
 
Back
Topp