Stort barn

Noela2016

Betatt av forumet
Fick första barnet år 2016 , en jente som vägde 4708gram og var 54 cm lång , som till slut fick födas me vakum, på gränsen me akutkejsarsnitt. De visste ikke att barnet var stort , er idag i uke 33 +4 dagar , har termin 22 Augusti , var på Ultraljud i måndags og bebisen var allerede 2.3kg , vilket var stort barn den här gången også , satte opp mig på återkontroll den 16 alltså om 2 uker , nå er jag skikkelig redd att föda ett stort barn igen och jag vill inte föda me kejsarsnitt , er de möjligt tro o få starta födseln tidigare ? sorry för ett rörligt inlägg [emoji173]
 
Har AKKURAT samme problemet. Blir satt i gang mellom uke 37 og 38 for jeg ville heller ikke ha KS. Snakk med de på fødestedet ditt så går det nok I orden. Det gjorde det for meg [emoji108][emoji5]️ men de ønsker helst ikke å sette i gang en prematur fødsel, så blir nok ikke noe før uke 37. Lykke til [emoji173]️[emoji5]️
 
Har AKKURAT samme problemet. Blir satt i gang mellom uke 37 og 38 for jeg ville heller ikke ha KS. Snakk med de på fødestedet ditt så går det nok I orden. Det gjorde det for meg [emoji108][emoji5]️ men de ønsker helst ikke å sette i gang en prematur fødsel, så blir nok ikke noe før uke 37. Lykke til [emoji173]️[emoji5]️
Fick du de bekreftet alltså höll jordmor med dig att starta tidigare , el fick du mase litt
 
Jeg har ikke vært borti samme problemstilling, men jeg hadde helt klart snakket med jordmor og sykehuset om erfaringen din og sterkt ønske om å unngå keisersnitt, slik at du ønsker indusert fødsel så snart man ser det forsvarlig, som vi være fra uke 37+0. Masse lykke til!
 
Eg er nok også i klassen stort barn (4,5 kg, 55 cm), lillebror i magen følger omtrent samme kurve. Men sidan fødsel nr.1 gjekk utan komplikasjonar, har eg fått beskjed om at eg "taklar" eit like stort barn (og evt større) denne gangen..o_O
 
Fick du de bekreftet alltså höll jordmor med dig att starta tidigare , el fick du mase litt
Behøvde ikke mase I det heletatt. Jeg bare fortalte sykehuset (ahus) om bekymringen min siden 1. Barn satt fast og at det var en traumatisk fødsel med haste KS.. Og at jeg virkelig ikke ønsket en slik fødsel igjen, og at jeg virkelig ikke ønsket KS. Fikk det innfridd med en gang etter den samtalen.. Eller dvs.. Det var sykehuset som foreslo det [emoji28] jeg er ei ganske lita jente, så de mente de ikke kunne se noen hensikt med at jeg skulle gå for langt og kanskje ikke klare å føde barnet. Spesielt når dette har vært tilfellet tidligere.

Fortell dem om bekymringene, tankene og ønskene dine så kommer det nok til å gå kjempe fint [emoji108][emoji5]️
 
Back
Topp