Storopprydding med "KonMari" metoden

Babytanker

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
Er det flere enn meg som har blitt litt ekstra ivrig på å ta en storopprydding i alle husets kriker og kroker? :)

Jeg gikk til innkjøp av Marie Kondo's "magisk opprydding" og er godt i gang med oppryddingen... noen vil påstå at det er bedre å komme i gang med ryddingen enn å bruke tid på å lese. Men for meg ble dette en kickstart!!
 
Har ikke lest nok, men bare hørt og jeg er extra motivert til å rydde :hilarious:
 
Last edited:
Har ikke lest nok, men bare hørt og jeg er extra illegale til å rydde :hilarious:

Jeg er jo vanligvis stadig i gang med et ryddeprosjekt, men målet nå er at en grundig storopprydding etter hennes metode vil gjøre det enklere å holde konstant orden. Slik at man kan rydde ordentlig en gang i løpet av året.. og at det da bare tar et par timer :)
 
Har planer om å starte en slik opprydding i helgen, kan du gi noen tips da? :D
 
Vi elsker ideen her hjemme, men har ikke tid i hverdagen, så det får bli i sommerferien evt. :p
Man skal jo egentlig sette av rundt 6 mnd, men da blir det aldri gjort noe her. :p
 
Se linkene til artiklene/ bloggen som jeg har postet lenger oppe nå :)
Tusen takk! Dette er en mer gjennomført metode av måten jeg allerede rydder, på og spesielt den siste linken der skal nok hjelpe meg til å få det gjennomført helt nå! Nå har jeg muligheten til å begynne i helgen, men det som har stoppet meg tidligere er jo at bekkenløsningen sørger for at jeg er ferdig lenge før jeg er ferdig :p Nå er jeg alene i en uke, så da trenger jeg ikke å avslutte selv om jeg ikke blir ferdig med en kategori, da kan jeg heller bare ta pause :D Jeg gleder meg :p
 
Er det flere enn meg som har blitt litt ekstra ivrig på å ta en storopprydding i alle husets kriker og kroker? :)

Jeg gikk til innkjøp av Marie Kondo's "magisk opprydding" og er godt i gang med oppryddingen... noen vil påstå at det er bedre å komme i gang med ryddingen enn å bruke tid på å lese. Men for meg ble dette en kickstart!!


Jeg bruker Konmari metoden siden Oct i fjor og jeg elsker det! Er ikke ferdig å lese boken men har begynt med opprydding..
Fungerer godt og føler meg liksom avslappet etter opprydding. Siden har jeg kastet mye klær og ting vi egentlig ikke bruker. Selv mannen passer på at klærne hans er brettet opp "konmari way" hahaha
 
Jeg bruker Konmari metoden siden Oct i fjor og jeg elsker det! Er ikke ferdig å lese boken men har begynt med opprydding..
Fungerer godt og føler meg liksom avslappet etter opprydding. Siden har jeg kastet mye klær og ting vi egentlig ikke bruker. Selv mannen passer på at klærne hans er brettet opp "konmari way" hahaha

Jeg leste boken på 3 dager, før/etter arbeidstid. Og er nå godt i gang med oppryddingen. Det er veldig deilig og gøy! :) Har brukt avspaseringstimer på jobben for å komme meg tidligere hjem for å rydde :-D
 
Jeg leste boken på 3 dager, før/etter arbeidstid. Og er nå godt i gang med oppryddingen. Det er veldig deilig og gøy! :) Har brukt avspaseringstimer på jobben for å komme meg tidligere hjem for å rydde :-D

Det er faktisk avslappende.. jeg har prøvd mange ganger å finne en måte å rydde ting men dette er den beste synes jeg og kan godt anbefales.
Kos deg med oppryddingen! xsmile5
 
Det er faktisk avslappende.. jeg har prøvd mange ganger å finne en måte å rydde ting men dette er den beste synes jeg og kan godt anbefales.
Kos deg med oppryddingen! xsmile5

Takker for det :) blir i rykk og napp når jeg har overskudd.
 
Jeg elsker opprydding! Så god følelse etterpå
 
Back
Topp