Storesøster syk, trenger råd

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Sist storesøster var litt forkjøla havnet vi med ambulanse på sykehuset med vesla. Det var pustestopp og tungpust. Den gangen hadde vi gjort flere ting for å forhindre smitte uten hell.

Nå er storesøster forkjøla på nytt med feber.
Og jeg kjenner på frykten for gjentakelse.
Tar imot råd og tips for å hindre smitte.

Storesøster er straks 9 år.
 
Usj kjenner til bekymringen. Vi hadde samme problem intill nylig. Det vi gjorde var å være nazi med håndvask. Her fikk ikke storesøster være for nerme, hadde gjerne lillebror på ett annet rom når han sov (noe han gjorde mye siden han var baby) vi spritet hender hver gang vi gikk inn på kjøkkenet eller skulle plukke opp lillebror... egentlig de samme rutinene som på sykehuset.
 
Fornuften sier jo at lillesøster og storesøster kanskje ikke bør dele hus mens det holder på, men samtidig får jeg vondt av å skrive det når det betyr at én av de ikke vil ha mammaen eller pappaen sin når de trenger det.

Vær nazi med vask, holde henne så mye som mulig unna lillesøster. Skift klær på alle ofte, ikke ha storesøster i nærheten av rommet deres (antar lillesøster sover der) eller på kjøkkenet.
 
Forsøk med samme hygiene og rutiner som på NFI. Sprit hender, sprit underlag etc. Vær nøye. Eventuelt hvis storesøster vil, kanskje være hos besteforeldre eller liknende? Vanskelig situasjon.. Og krysser fingrene for at lille har rukket å bli litt mer robust siden sist ❤
 
Å ha storesøster i et annet hus er uaktuelt. Foreløpig holder vi de adskilt. Håndhygiene og avstand. Har også delt oss slik at jeg tar meg av vesla og pappa tar seg av storesøster.
Vurderer å kjøpe inn munnbind. Vasker også alle overflater og holder storesøster unna kjøkkenet.
 
Å ha storesøster i et annet hus er uaktuelt. Foreløpig holder vi de adskilt. Håndhygiene og avstand. Har også delt oss slik at jeg tar meg av vesla og pappa tar seg av storesøster.
Vurderer å kjøpe inn munnbind. Vasker også alle overflater og holder storesøster unna kjøkkenet.
Høres ut som dere har kontroll :) Krysser fingrene for at vesla ikke blir smittet. Er storesøster bedre?
 
Høres ut som dere har kontroll :) Krysser fingrene for at vesla ikke blir smittet. Er storesøster bedre?
Ja hun er bedre, feber er nesten borte. Våknet uten feber, lett forhøyet når hun la seg.
 
Godt å høre [emoji173] Bra for henne også. Har minste klart seg gjennom? :)
Foreløpig har vesla klart seg, men inkubasjonstiden kan være opp til 4 dager.
Men nå har storesøster holdt seg på rommet sitt. Og lillesøster har vært ute i vogn når storesøster var i stua, så de har ikke vært i samme rom. Og jeg har holdt avstand til storesøster siden jeg ammer. Satser på at det går bra
 
Foreløpig har vesla klart seg, men inkubasjonstiden kan være opp til 4 dager.
Men nå har storesøster holdt seg på rommet sitt. Og lillesøster har vært ute i vogn når storesøster var i stua, så de har ikke vært i samme rom. Og jeg har holdt avstand til storesøster siden jeg ammer. Satser på at det går bra
Vil anta det, selvom man aldri kan vite. Selv nå som mi er 16 måneder er hun veldig mottakelig. Men dere har jo vært ekstra uheldig med reaksjonen sist hos lille også.
 
Vil anta det, selvom man aldri kan vite. Selv nå som mi er 16 måneder er hun veldig mottakelig. Men dere har jo vært ekstra uheldig med reaksjonen sist hos lille også.
Ja, er det som er mest skremmende. Vanlig forkjølelse på minste skulle jeg da klart, men det er sykehusinnleggelse vi absolutt vil unngå.
 
Back
Topp