Store søsken ''på ekte''?

Masse lukke til på torsdag ja! Dere fortjener virkelig et knirkefritt svangerskap og uproblematisk fødsel nå! Håper alt går fint for dere <3
 
Masse lykke til!!
 
Har ringt sjefen i dag at eg tar egenmelding i morgen. Ho var forståelsesfull heldigvis :)
 
Lykke til idag!
 
Tenker masse på deg! Håper det gikk bra på undersøkelsen igår ❤
 
11+4 i dag.

I går reiste vi kl 7:00 ifra våres hjemmplass og snudde nesa mot Bergen. Vi hadde ikkje time før 13:30, så det ble en tur innom Ikea, Godteland og McDonalds først :D Eg hadde gruet meg masse å komme tilbake på Haukeland/KK etter i fjor, og det var ganske rart for oss begge 2. Vi var tidelig ute alikevel, men legen henta oss litt tidliger. Vi pratet litt om hvorfor eg skulle ta morkakeprøve, og eg måtte underskrive en papir om at eg er kjent med spontan abort risikoen etter prøven (1%). Da sa ho at prøvetaking skjer via skjeden. Da ble eg satt litt ut dat eg hadde forventa at det var via magen. Forklarte ho min siste erfaring med GU ved TUL og at det var svært ukomfortabelt. Men men, eg kledde av meg og låg meg på benken, og fekk å se en vakkert liten mini bebis som danset salsa i magen min. Vi fekk og å se en bitelite hånd, helt magisk! Ho såg ikkje mye på bebisen, tok 1 mål og eg såg det kom på 11+0 men det kan jo ikkje stemmer (da har eg til sammen blitt satt tilbake 6 dager, umulig) men ho sa ikkje noko om det heller. Eg ble vasket meg kalde greier, og ho hadde en instrument som skulle bite en liten bit av morkaka. Meget spesielt å se, og det var ikkje vondt i det hele tatt. Alt til sammen tok kanskje 15 minutt og da kunne eg reise meg opp. Fekk en bind for i tilfelle der skulle komme noko dråper med blod, og det skulle være pga prøvetakingen, ikkje fordi det skulle være noko gale.

Eg måtte spør om sjukmeldingen selv, forklarer hva slags jobb eg ha etc, og da vi satt i bilen fant eg ut ho hadde feil dato så eg må ta ut en egenmelding i tilleg, men men.

Etter prøvetakingen hadde eg en intervju med en master student som jobber på genetisk medisink lab. For å kartlegge korleis kvinner opplever perioden rundt prøvetakingen etc. Mannen fekk ikkje å være med, så han hadde satt seg ved kiosken, var litt spesielt for han og. Men kanskje det var bra for bearbeidingen å være tilbake på KK. Mannen hadde også lagt merke til at eg var mye meir avslappet på KK en på lokalsjukehuset vårt, så vi skal søke om OUL på KK og.

Nå skal eg sende epost til med. gen. lege for å høre når eg kan forventa svar, bare for å vite det (kontrolfreak).
 
12+0 i dag! Milepæl! Og akkurat nå måtte eg oppleve en misfarget utflod.. Skal ringe legen med det samme dei er åpent. Vil ha en sjekk/bekreftelse at alt er bra. Kjente murringer og men tarmene er ikkje helt happy heller i dag.
 
12+1

Legen fant ikkje hjertelyden så han sendte meg til sjukehuset. Fekk en GU og ultralyd og alt ser bare helt fantastisk ut der inne i magehus. Så lettet! Nå er det "bare" å vente på prøvesvar..
dd2b7c937382e78207f9e5054dab125e
 
12+4 i dag.

I går fekk vi å høre at mini er frisk, må bare kopiere eposten fra legen :)

Hei!


Det er et GODT svar på analyse med tanke på ARPKD, fosteret har IKKE arvet tilstanden. PKHD1-genfeilene er ikke påvist.


Svar på DNA-basert trisomitest (mtp trisomi 21/Down syndrom, trisomi 13 og trisomi 18) er ikke klart ennå, men det svaret har vi nok i morgen.


Jeg sender deg en ny e-post da.


Beste hilsen

Da kom der noko tårer, mens mannen sa: eg visste jo det! Haha, morsomt. Han var lettet han og. Hadde sagt til han at han måtte fortelle ungene når dei begge 2 var komt heim. Vel, det var helt fantastisk. Dei ble glad med en gang, og da sa gutten: eg håper at denne babyen er frisk. Så da satt eg meg ned og forklarte på en måte slik at dei forstår det, at denne babyen er helt frisk, at eg har vore på sjukehuset etc. og DA ble det jubelstemning på begge to, dei hoppet av glede og kom med 10000 spørsmål om alt mulig. Glemmer aldri den følelse meir eg.

I dag får vi svar på DNA baster trisomi-testene og får vi vite kjønnet til mini! Ungene gleder seg til shopping ;)
 
Fantastisk herlig lesning! :)
 
13+3

Har vore hos jordmor i dag. Ho fant ikkje noko epikrise om meg i systemet og viste dermed ikkje endå om at vi venter en frisk jente! Så det var veldig kjekt. Vi fekk snakke om masse forskjellig. Ho fant hjertelyden og det var helt supert. Fekk tilbud om influensavaksine, tatt blodprøver og en skjema angående fødsel etc.
 
Vi var også inne og tok morkakeprøve nå, og de vil ikke fortelle oss kjønnet. Er det vanlig prosedyre da tro? Fikk dere vite det uten og måtte spør eller?
 
Back
Topp