Stord Fylkessjukehus - erfaringer?

[*Fio*]

Forumet er livet
VIP
Noen som har født/skal føde på Fylkessjukehuset på Stord?

Jeg har valgt å føde der, mamma har også født der, men det er 12 1/2år siden søstra mi ble født, og det har visst blitt drastiske endringer der siden den gang..

[8|]


Kan nevne for sikkerhetsskyld, at jeg har valgt dette sykehuset pga sykehusskrekk, så det kan være greit å slippe skrekkhistorier - de finnes vel overalt[8|]
 
Min svigerinne har akkurat født der, og de hadde gode erfaringer. De har t.o.m familierom der, så mannen også kan være noen dager.
 
Var det mange fødende inne samtidig? De har jo et gjennomsnitt på 600fødsler i året (kansje gammel statistikk?)
Så det skulle tyde på ca 2 fødsler til dagen.. (eller litt mindre)

Familierom, ja.. jeg fikk se et sånnet..
Er det mange av dem? Mange som "slåss" for å få dem?

Var innom på en rask omvisning med en veldig overivrig dame.. For meg med sykehusskrekk, (og lillesøster som blir bleik og stille bare noen nevner noe om blod eller sykehus) så var det en ganske slitsom opplevelse, men likevel følte jeg meg mye tryggere på Stord enn på KK i Bergen.. (ikke noen som har født der også, vel? og kan sammenligne.)
 
Har hørt positive ting om fødselsavdelingen der - er den ikke nyoppusset og fin, med mange muligheter for den fødende?
Men mener å ha hørt at det ikke er barnelege der - det syntes jeg hørtes litt skremmende ut om noe skulle skje... Men kan godt hende det bare var i en periode for et par år siden for alt jeg vet...

Du er nok i trygge hender i alle fall - lykke til! [;)]
 
barnelege bare på dagtid, har jeg hørt.. (ukedager)
 
Jeg vet ikke hva hun het som viste meg rundt, men det var tydelig at hun var veldig ivrig på å vise fram den flotte avdelingen sin[;)]

Mamma var med meg, hun sier at den dama som viste oss rundt var der da hun fødte også (for 12 år sia) men da var fødeavdelingen et helt annet sted i bygget, en helt annen fødeavdeling altså..
 
eg har født på stord begge gangene.. eg er kjempe fornøyd.. både under fødsel og etter på.. berre til å ringe i klokka om det er noko du vil..trur nok at du må spørre litt sjølv og..
når eg fekk amalie no so va da kjempe stilt der.. nesten for stille.. trur me var tre stykker der..
kjenner ei som fekk på kk i sommer og ho var ikkje fornøyd i da heila...
 
Herlighet!!
Jeg har valgt Stord pga Sykehusskrekk..
Trenger ikke å skremmes mer, altså![:(]

Greit med egne erfaringer, men rykter og historier om grusomme opplevelser er vel ikke akkurat det jeg ønska meg..
kansje jeg ikke gjorde det klart nok da jeg starta tråden![8|]
 
Takk for at du deler GODE erfaringer.. [:)]
 
Back
Topp