Stor sugebehov, men vil ikke ta smokk... Trenger råd!

Many75

Andre møte med forumet
Hei! Prinsessen min bruker meg som smokk. Har kjøpt det som er av smokker. Dette holder vi på med: avslutter ammingen når hun bare koser,jeg gir henne smokk, og hun blir drit sint. Prøver ålure henne med sukkervann i munnviken når hun har smokken i munn. Men vil ikke suge på den. I går fikk hun mm på flaske, gikk greit, men ikke i dag. Nekter helt når far prøver. Noen som har. Noen gode råd? Blir gal her. Når hun våkner etter en halv time så må hun ha pupp (for natten), sovner og igjen pupp. Hadde hun brukt smokk, kunne vi bare dyttet den inn. Kommer meg ikke noen steder uten at hun er med. Hjelp!
 
Vi har nøyaktig samme problem så nå håper jeg det kommer mange gode forslag! Mm på smokk lot han seg ikke lure av heller...:-)
 
Hvilke smokker har dere prøvd? Her har jeg prøvd det meste, men hun tok bare en sånn gammeldags rundt latexsmokk, den er favoritten :) Og jeg måtte bare prøve, prøve, prøve, prøve, prøve......... Plutselig en dag tok hun den
 


Babynov11 skrev:
Hvilke smokker har dere prøvd? Her har jeg prøvd det meste, men hun tok bare en sånn gammeldags rundt latexsmokk, den er favoritten :) Og jeg måtte bare prøve, prøve, prøve, prøve, prøve......... Plutselig en dag tok hun den



Så flott! Da er det vel fortsatt håp. Hvor fikk du tak i de smokkene. Har sett etter dem, men ikke funnet noe som likner.
 
Her er det også de gammeldagse smokkene med rund tupp som fungerte...kjøpte mine på apotek1...:)
 
Måten jeg fikk lillemann med å ta smokken her var (plagdes lenge): ga han lillefingeren min å sutte på, og når suttinga var ordentlig igang, skyndta jeg meg å bytte ut fingern med smokken! etter noen forsøk merka han ikke forskjell!
 
jeg trenger også råd om dette for lille frøkna her tar verken flaske eller smokk... idag kjøpte jeg to smokker og ei flaske fra startpakkene.no. Det er prematur smokker og easyfeed flaske... lille frøkna her brekker seg hele tiden så tenkte at dette kunne ratt hjelpe..håper det for jeg har prøvd det meste og mine pupper begynner å bli såre av å være smokk hele tiden! Det er for slitsomt! Håper vi får det til:)
 
jeg trenger også råd om dette for lille frøkna her tar verken flaske eller smokk... idag kjøpte jeg to smokker og ei flaske fra startpakkene.no. Det er prematur smokker og easyfeed flaske... lille frøkna her brekker seg hele tiden så tenkte at dette kunne ratt hjelpe..håper det for jeg har prøvd det meste og mine pupper begynner å bli såre av å være smokk hele tiden! Det er for slitsomt! Håper vi får det til:)
 


Many75 skrev:


Babynov11 skrev:
Hvilke smokker har dere prøvd? Her har jeg prøvd det meste, men hun tok bare en sånn gammeldags rundt latexsmokk, den er favoritten :) Og jeg måtte bare prøve, prøve, prøve, prøve, prøve......... Plutselig en dag tok hun den



Så flott! Da er det vel fortsatt håp. Hvor fikk du tak i de smokkene. Har sett etter dem, men ikke funnet noe som likner.



Kjøpte de på en babybutikk, men la dessverre ikke merke til merkenavnet. Husker at tutten ble kalt for cherrytop på pakken Redigert: NUBY heter merket :)
 
Takk for svar:-) jeg skal prøve å få ta i den smokken.
 
min ville heller ikke ta smokk, men eg ga meg ikke... hadde en kopp med sukkervann stående klar kvar dag som eg dyppet smokken oppi. etterhvert lot han seg lure med bare vann på og nå tar han smokken som bare det:)
 
min ville heller ikke ta smokk, men eg ga meg ikke... hadde en kopp med sukkervann stående klar kvar dag som eg dyppet smokken oppi. etterhvert lot han seg lure med bare vann på og nå tar han smokken som bare det:)
 
jeg var heldig å fikk rådet "ta med smokk på sykehuset!" hun elsker smokken..men i begynnelsen likte hun den best når det var skylt eller jeg dyppet den i litt mm..
har hørt om noen som begymte å amme med slike bryst skjold for at barnet skulle bli vant med silikonkonsistensen.. og derfor klarte å ta smokken.. men om dette vil funke på ditt barn, det aner jeg ikke.. :-P
 


Moreller skrev:
min ville heller ikke ta smokk, men eg ga meg ikke... hadde en kopp med sukkervann stående klar kvar dag som eg dyppet smokken oppi. etterhvert lot han seg lure med bare vann på og nå tar han smokken som bare det:)


Hvordan lager du dette sukkervannet?
Vi har snakket om å prøve oss på dette trikset, siden det er litt vanskelig å trøstepuppe når vi er ute på tur med vogna eller kjører bil osv... :)
 
koker opp vann: 1 dl vann blandes med 1ss sukker. ta det på ei sprøyte når du skal ut av huset :) blir litt kliss en periode men er verdt det ! eg blandet sukkervannet svakere etterhvert som han begynte å ta smokken.
 
Og hvor lang holdbarhet har det etter man har laget det til? Håper det funker...han prøver å suge på tommelen men får det ikke heeelt til enda og ikke virker det som han synes den smaker noe godt heller :p
 
2 døgn mener eg det stod i spedbarnsboken. husk å lunke d litt viss du oppbevarer det i kjøleskap:)
 
Back
Topp