Stokke trailz vs Britax smile 2

MammaTilAdrian

Blir kjent med forumet
Det står mellom disse to vognene for oss, og lurte på om noen har erfaringer dere vil dele?

Vi bor på landet, og trenger en vogn som er god å trille på grus og snø. Er også opptatt av at vognen ikke skal være altfor tung å trille.

Tips mottas med takk:)
 
Har ikke erfaring med noen av dem, men har prøvd begge i butikk, og må si at britaxen var mye enklere å trille, snu og håndtere enn stokke vogna. Vi fikk en "baby" på ca 7kg lagt oppi vogna, og stokke vognen er så høy at den faktisk blir topptung å trille når det ligger mye vekt i bagen. Jeg har alltid sett for meg stokke trailz, i flere år faktisk, men etter at jeg prøvde den i butikk har jeg forstått at denne vognen ikke er for oss dessverre.
 
Vi har stokke trailz! Jeg er veldig fornøyd med vogna! Vi bor på landet og jeg har brukt vogna mye:) stor god bag som kan brukes lenge. Lillegutten er veldig glad i sittedelen også!
 
Sittedelen til smile er jo mer "normal" da. Jeg var veldig fornøyd med den hvertfall:)
 
Jeg har langtidsprøvd både Trailz og (Brio) Smile.
Det er en klar forskjell i kvaliteten på de to vognene, der Trailz er overlegen. Trailz er også en mye mer stødig vogn, mens Smile veltet overende på en busstur vi tok en gang. (Uten babyen i, selvfølgelig!)
Trailz er en del tyngre enn Smile. Den er dog enklere å koble til både sitte- og bagdel.
Selv synes jeg sittedelen til Smile er mye mer praktisk enn Trailz. Trailz blir litt for "futuristisk" og åpen for min del. Føles ikke så beskyttende mot vær og vind.
Det er betraktelig enklere oppbevaring på Trailz da den både er større og har mer plass mellom seg og sete/bag.
Trailz hjul og lås er enklere og bedre enn Smile, i min mening. Fotbremsen til Smile har, ihvertfall vår, hatt en tendens til å ikke alltid låse seg.
Begge vognene er ålreite å trille på ulike terreng og i ulikt vær. Snø ingen hindring.
Sittedelen til Trailz gjør den nok ikke akkurat til den beste barnehagevognen. Smile er et bedre alternativ der.
Min anbefaling: Kjøp Trailz hvis du har råd til det. Kjøp så en billig/brukt ekstravogn til barnehage. :)
Håper det kan være til hjelp.:)
 
Har kun erfaring med Trailz, men jeg syns det var en fantastisk vogn. Gikk turer på grusstier i skogen hver dag uten problem, og den var veldig lett å trille. Masse plass til både baby og varer. Solgte den pga vi ville ha en billigere vogn stående i barnehagen, men savnet er stort. Hadde utvilsomt valgt den igjen om vi ikke måtte ha søskenvogn :)
 
Har ingen erfaring med noen. Skal kjøpe min første vogn på fredag (etter ultralyden).. Men er medlem i en gruppe på facebook der mange damer angrer på at de kjøpte stokke trailz :O jeg skal kjøpe Babyjogger city elite tror jeg!
 
Har ingen erfaring med noen. Skal kjøpe min første vogn på fredag (etter ultralyden).. Men er medlem i en gruppe på facebook der mange damer angrer på at de kjøpte stokke trailz :O jeg skal kjøpe Babyjogger city elite tror jeg!
Jeg har ikke facebook selv, men står det noe om hvordor de angrer på at de kjøpte Stokke trailz? :)
 
vi skal gå for Stokke Trailz:) Det er så mye positivt med den vogna:) <3
Det er en veldig fin vogn, derfor valget er så vannskelig [emoji14]

Opplevde at Stokke Trailz var tung å trille, så er litt skeptisk til at den kan bli for tung.. men det vet man liksom ikke før man har prøvd den en stund [emoji14]
 
Det er en veldig fin vogn, derfor valget er så vannskelig [emoji14]

Opplevde at Stokke Trailz var tung å trille, så er litt skeptisk til at den kan bli for tung.. men det vet man liksom ikke før man har prøvd den en stund [emoji14]

Vi har prøvd den inne, hvor prøvde du deg og med hva slags hjul da?
 
Back
Topp