Stive ryggmuskler

KH84

Elsker forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Begynt å få så stive ryggmuskler, spesielt mellom skulderbladene, der bh stroppen går. Fler? Og tips?
Uke 22
 
Hei!

Sniker fra august jeg :)

Jeg er også veldig støl i ryggen/skuldrene. Har "syndet" med en runde tigerbalsam, men det anbefales vel ikke for gravide.
Jeg har også fått "profersjonell" massasje! Veldig deilig :)
Og i går var jeg så støl, så da dro jeg og svømte noen runder i bassenget, det hjalp også på :)
 
Står i samråd med lege, så tipper det ikke er kjempefarlig ( uten å anbefale det) men de bruker å helgardere seg med gravide! Jeg tror mitt største problem er at jeg «slipper magen» og ikke aktiverer magemusklene, så ryggen må ta hele jobben! Og brystene blir jo stadig større og det hjelper ikke på[emoji85] så tror jeg må jobbe med holdning hele tiden og dra til meg magemusklene [emoji23]
 
Det er helt normalt å bli stiv. Når bekkenet begynner å løsne må det helt andre muskler til for å stabilisere. Dette kan gjøre at man får låsninger, oftest i setemuskulatur, men også muskulaturen i ryggen påvirkes. Når magen blir større år man også større krumning i ryggen, som påvirker muskulaturen. Kan være lurt å trene styrke i ryggen , google styrkeøvelser for gravide [emoji4]
 
Det er helt normalt å bli stiv. Når bekkenet begynner å løsne må det helt andre muskler til for å stabilisere. Dette kan gjøre at man får låsninger, oftest i setemuskulatur, men også muskulaturen i ryggen påvirkes. Når magen blir større år man også større krumning i ryggen, som påvirker muskulaturen. Kan være lurt å trene styrke i ryggen , google styrkeøvelser for gravide [emoji4]

Trener masse styrke og mannen er Fysioterapaut [emoji4] utrolig irriterende smerte altså. Prøver å varmelindre og, det er digg, men fjerner ikke problemet da! Men har blitt litt bedre etter jeg har begynt å aktivere magen mer!
 
Trene styrke på rygg og skuldre er viktig :) Ser du gjør det. Også trene de indre musklene som er det viktigste. Bare unngå å trene rette magemuskler direkte.
 
For min del er det viktig å strekke ut ordentlig og tar gjerne ett varmt bad/dusj for å myke opp musklene :)
 
Trene styrke på rygg og skuldre er viktig :) Ser du gjør det. Også trene de indre musklene som er det viktigste. Bare unngå å trene rette magemuskler direkte.

Tenker du da på magemusklene?[emoji4] synst ryggen faktisk er litt bedre! Sleit så utrolig med den forrige runde altså! Og begynte i uke 22-23 da! Håper å utsette det noen uker til. Er så hemmende med vond rygg.
 
Back
Topp