Stikninger i underlivet og sammentrekninger

Hvor kort er livmorhalsen din? :)
Jeg er nå 31+3, og fra uke 35 kan jeg føde på gjøvik sykehus *håpe håpe*
Legen her sa at han gjerne ville ha meg inn på gjøvik sykehus for å føde, han sa at dem ville prøve å få meg til å "knipe igjen" til uke 35, forstod det sånn at de fleste babyer klarer seg ganske fint på egenhånd fra den tid (?) eller?
Vil jo helst vente til februar, men vi tar hver dag som dem kommer <3 :)

Hmmm, ja du spør godt. Sist tall han snakket om ifh til cervix var 29mm men vet ikke om det var åpningen el lengden? Aner egentlig ikke hva han snakket om. ;)

De ønsker jo at babyene skal være inne til uke 37, før de regnes de vel som premature. Jeg fikk ikke komme på Voss å ta ks før uke 37 da de ikke har prematuravdeling der. (Var det som var den opprinnelige planen) ble Haukeland på meg, gikk veldig fint da. :)

Gyn og jordmor sier at de er ferdig mellom uke 33/34 men de mangler jo fettlag osv. Derfor skal de jo ideelt sett holde seg inne lenger. Krysser fingrene for at de bikker 35 uker. Det er helt perfekt! :)
 
Hvordan går det? :)

~MrsMeoh~
Termin 21 Februar
( App)
 
Korleis går det med deg?
 
Hmmm, ja du spør godt. Sist tall han snakket om ifh til cervix var 29mm men vet ikke om det var åpningen el lengden? Aner egentlig ikke hva han snakket om. ;)

De ønsker jo at babyene skal være inne til uke 37, før de regnes de vel som premature. Jeg fikk ikke komme på Voss å ta ks før uke 37 da de ikke har prematuravdeling der. (Var det som var den opprinnelige planen) ble Haukeland på meg, gikk veldig fint da. :)

Gyn og jordmor sier at de er ferdig mellom uke 33/34 men de mangler jo fettlag osv. Derfor skal de jo ideelt sett holde seg inne lenger. Krysser fingrene for at de bikker 35 uker. Det er helt perfekt! :)

29 mm er vel livmorhalsen regner jeg med, litt kortere enn min isåfall :)
Jeg får føde på gjøvik hvis jeg føder etter 14. januar (uke 35), men før da regnes hun som prematurt sa legen. Men det var visstnok ikke noe "problem" hvis dem kommer nå, de fleste klarte seg fint - og nå har vi iallefall kommet oss til 2014 *jippi* :D
Men ja, 35 uker hadde vært perfekt, da kan jeg senke skuldrene :)
 
Oppdatering fra oss
Siste kontroll for 3 dager siden, livmorhalsen er uforandret *hurra*
Føler at jeg har kontroll på sammentrekningene, kan fremdeles ikke gå særlig / stå oppreist i lang tid. Men alt i alt, alt har gått bra hittil *bank i bordet* ... Nå er vi i 2014, og jeg er 32+2, så dette ser ut til å gå veien :)
 
Kva bivirkningar har du fått av den Briconyl (?)?
 
29 mm er vel livmorhalsen regner jeg med, litt kortere enn min isåfall :)
Jeg får føde på gjøvik hvis jeg føder etter 14. januar (uke 35), men før da regnes hun som prematurt sa legen. Men det var visstnok ikke noe "problem" hvis dem kommer nå, de fleste klarte seg fint - og nå har vi iallefall kommet oss til 2014 *jippi* :D
Men ja, 35 uker hadde vært perfekt, da kan jeg senke skuldrene :)

Ja det er jo dette med at de skal klare å spise helt selv osv, pluss at de skal vokse på seg et større fettlag. Men alle organer og alt skal jo være ferdig, så går nok bra uansett! Krysser fingrene for 14 januar da. :) lykke til. :)

Skal selv til jordmor fredag, spent på om hun er festet osv. Jordmor tror hun kommer før men jeg har egentlig ingen følelse av det. Så akkurat nå bare blir jeg irritert når de hentyder at jeg snart er ferdig mens at jeg kan fort gå til slutten av februar. Hrmf! ;)
 
Back
Topp