Stikkende smerter nederst i magen

LSB

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Påskekyllingene 2020
Hei!

Når jeg er skikkelig tissetrengt, så kan det stikke litt nederst i magen. Kjennes ikke ut som om det er i blæren, men har inntrykk av at dette er omtrent der livmoren ligger. Er dette noe normalt? Er 13+0 i dag, og var på TUL for mindre enn en uke siden og fikk se et så langt friskt og sunt foster :) Av og til har jeg også litt smerter nederst i magen som kan minne om menssmerter - dette har avtatt litt nå de siste ukene - og lurer på hva dette er for noe?

I tillegg lurer jeg på når man kan forvente å kjenne spark ved førstegangs graviditet?
 
Hei!

Jeg ville anbefalt deg å kontrollere at du ikke har en urinveisinfeksjon, det oppleves veldig annerledes når du er gravid, det kan være årsaken til disse plagene. Det kan også komme av at livmoren din vokser og ligamenter strekkes.

Det er veldig variabelt når du kjenner liv første gang, det kommer også an på hvor morkaken din ligger, ligger den på fremrevegg kan det ta lengre tid. I uke 20 har de fleste kjent godt med liv, men som sagt dette er veldig individuelt:)

Gratulerer så mye:)
 
Back
Topp