Stesøsken/halvsøsken; hvordan kommer de overens?

M

Moderator Wilma

Guest
Gjør dere noe for å bidra til at det skal gå bra, eller finner de ut av det selv? :)
 
Mine er halvsøsken, dette er ikke noe vi har tenkt over og det er faktisk første gangen jeg omtaler de som halvsøsken. De er søsken, bror og søster som forguder hverandre og ekstremt avhengige av hverandre.
 
Min sønn har 2 eldre halvsøsken. Men for dem og oss så er de bare søsken. De forguder hverandre og har det bra sammen :)
 
Mine er halvsøsken, dette er ikke noe vi har tenkt over og det er faktisk første gangen jeg omtaler de som halvsøsken. De er søsken, bror og søster som forguder hverandre og ekstremt avhengige av hverandre.
Min sønn har 2 eldre halvsøsken. Men for dem og oss så er de bare søsken. De forguder hverandre og har det bra sammen :)
Ditto. Søsken er søsken!
 
Her har frøkna ingen halv/stesøsken men jeg vokste selv opp med to stebrødre! Grusomt var det, helt klart skille mellom oss og var veldig forskjellsbehandling! :( Er enda bitter over det den dag i dag faktisk..
 
Tsk. Nå har ikke mi jente noe halvsøsken enda, men.. jeg er vokst opp med masser av halv og stesøsken. Stesøsknene var det litt merkelig med i starten, da det plutselig kom noen som var like gammel/eldre enn meg - men har et søskenforhold den dag i dag. Halvsøsknene mine er bror og søstre. Utgjør ikke noe forskjell om de er "hel" eller "halvt" av "mitt blod". Det er mer Aldersforskjellen som spiller en rolle der :p
 
Jeg har 7 halvsøsken. De 4 hos mamma har jeg alltid hatt god kontakt med, de 3 hos pappa litt mindre siden jeg aldri bodde der. Men jeg ser på alle likt og alle er søsknene mine. Det har de alltid vært, uavhengig hvem som er far og mor.
 
Vi omtaler de bare som søsken, tror aldri de har tenkt over at de er halvsøsken :) selv om storesøster bor mest hos moren sin :)
 
Back
Topp