Sterilisering. Erfaringer?

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Pga komplikasjoner etter hastekeisersnitt er jeg frarådet flere svangerskap. Mange risikofaktorer ved et evt nytt svangerskap.

Jeg tør ikke ta sjansen og plutselig måtte ta abort. Ingen prevensjonsmidler er 100%. Tenker derfor i bane sterilisering.

Har lest litt om det, men er ute etter egne erfaringer. I forhold til inngrep, hvordan det opplevdes? Og tiden etter. Bivirkninger, fordeler og ulemper.

Håper noen vil og kan dele
 
Nå gjorde jeg det i forbindelse med KS så blir nok ikke helt det samme, men syns ikke tiden etterpå var annerledes enn etter den gangen jeg ikke gjorde det
 
Jeg steriliserte meg i forbindelse med sistemanns keisersnitt. Er veldig fornøyd, har overhodet ikke hatt noen bivirkninger eller plager. Veldig greitt å slippe å tenke prevensjon også.
 
Hadde jeg visst da hva jeg vet nå og hadde det ikke vært hastesnitt hadde jeg nok bedt de gjøre det samtidig med ks.
 
Det forstår jeg. Var leit å lese dette synes jeg. Følger deg på prematur forumet. Kan jeg spørre hvorfor?
Pga snuppa satt fast måtte de lage t-snitt som de måtte klippe større. Dette skaper veldig mye arrvev. Har i tillegg fjernet ene egglederen i fjor pga ex.u, som er enda et arr.

Kort fortalt er det blodtilstrømming til foster og risiko for at livmoren ikke tåler et svangerskap til og hvis det tåler vil det mest sannsynlig bli prematur mellom uke 26-28
 
Pga snuppa satt fast måtte de lage t-snitt som de måtte klippe større. Dette skaper veldig mye arrvev. Har i tillegg fjernet ene egglederen i fjor pga ex.u, som er enda et arr.

Kort fortalt er det blodtilstrømming til foster og risiko for at livmoren ikke tåler et svangerskap til og hvis det tåler vil det mest sannsynlig bli prematur mellom uke 26-28
Huffda. Har hørt T-snitt kan gi komplikasjoner ja. Godt det gikk bra med henne [emoji173] Men leit det ble slik da..
 
Nå gjorde jeg det i forbindelse med KS så blir nok ikke helt det samme, men syns ikke tiden etterpå var annerledes enn etter den gangen jeg ikke gjorde det

Hvordan fikk du innvilget det?

Ikke for å spore av her altså, men vil gjerne steriliseres etter lille som kommer i nov/des, hadde ks sist så blir ks nå også, men når jeg nevnte det for legen rista hu bare på hue[emoji51]
 
Nysgjerrig óg.

Ble anbefalt sterilisering da dette blir min tredje ks. Skrev under på et erklæring skjema hos legen.
 
Hvordan fikk du innvilget det?

Ikke for å spore av her altså, men vil gjerne steriliseres etter lille som kommer i nov/des, hadde ks sist så blir ks nå også, men når jeg nevnte det for legen rista hu bare på hue[emoji51]
Sa jeg ønsker KS.
Fikk samtale med en jordmor som prøvde å overtale meg til å prøve normal fødsel (hatt en komplisert fødsel og et akutt KS), jeg nekter.
Hadde samtale med fødselslege som ikke hadde noen problemer med å innvilge meg KS, jeg sa jeg ønsket sterilisering samtidig og hun kom med et papir jeg måtte signere på.
Vannet gikk en uke før dato for KS, jeg sa i fra og de så etter papiret i journalen min.
 
Sa jeg ønsker KS.
Fikk samtale med en jordmor som prøvde å overtale meg til å prøve normal fødsel (hatt en komplisert fødsel og et akutt KS), jeg nekter.
Hadde samtale med fødselslege som ikke hadde noen problemer med å innvilge meg KS, jeg sa jeg ønsket sterilisering samtidig og hun kom med et papir jeg måtte signere på.
Vannet gikk en uke før dato for KS, jeg sa i fra og de så etter papiret i journalen min.

Ks har jeg innvilget, tok "kampen" sist gang, etter en tøff fødsel uten fremgang med første, dette er nr 3 og vi er definitivt ferdige. Skal på ks samtale med lege på sykehuset, så da er vel kanskje det rette stedet å ta det opp?
 
Ks har jeg innvilget, tok "kampen" sist gang, etter en tøff fødsel uten fremgang med første, dette er nr 3 og vi er definitivt ferdige. Skal på ks samtale med lege på sykehuset, så da er vel kanskje det rette stedet å ta det opp?
Ja, det tenker jeg det er.
 
Ks har jeg innvilget, tok "kampen" sist gang, etter en tøff fødsel uten fremgang med første, dette er nr 3 og vi er definitivt ferdige. Skal på ks samtale med lege på sykehuset, så da er vel kanskje det rette stedet å ta det opp?
Det er det rette stedet ja.
Var der jeg også tok det.
Hun jeg snakket med hadde faktisk med seg det papiret slik at dersom jeg hadde tenkt det kunne jeg signere med det samme
 
Back
Topp