Sterilisering av flasker- hjelp!

Linus84

Flørter med forumet
Hei!
Ble mamma for første gang i desember. Pga såre brystvorter og ammeproblemer i begynnelsen pumper jeg brystmelk flere ganger daglig og en gang iblant får babyen mme. Dvs jeg har MANGE flasker og utstyr som må steriliseres - foreløpig koker jeg dem i en stor kjele. Men hva er det enkleste? Mikro? Eller sterilisator- og hvilken i så fall? Har både Medela, Avent og MAM sine flasker. Takk!
 
Dampsterilisatoren til Avent likte vi best. Den tar mange flasker på en gang, plass til smokker og annet også.
 
Jeg har kun brukt stor kjele men jeg delammet sitt men det er nok kanskje best med de andre nevner. I forrige gang brukte jeg kun avent sine produkter.


Tips for tilberedning av mme til deg og koke opp ferdig vann og la det avkjøles og legge i kjøleskapet en brukt flaske av brus eller lignende og da har du ferdig når du mme.(lag gjerne flere flasker for da har du for mange måltider) Da kan du kun blande riktig måte mengde vann og pulver, riste og varme opp.
 
Jeg styrte unna all koking av vann i barselperioden. Vet av erfaring at det er litt for lett å glemme en kjele på komfyren. Vi har Avent sterilisator og brukte den mye da jeg pumpet på jobb. Synes den fungerer bra.
 
Back
Topp