Stelleveske

MissFlite

Glad i forumet
Hva er egentlig en stelleveske? :bookworm: Jeg er visst ikke helt inni dette, for jeg trodde stelleveske var en veske med innebygd stellematte til å brette ut på farten, pluss en lomme til bleier og en til kluter/salve. Men når jeg har sett på noen stellevesker i babybutikk,
så er de liksom bare.. vesker? Hva skiller enn veske/sekk fra en stelleveske?

Finnes det sånn type veske som jeg trodde var stelleveske og hva heter det? Syntes det virker veldig greit å ha et stelleunderlag ihvertfall!

Hva burde man ellers ha i en stelleveske?

Førstegangs her ja :smiley-angelic002
 
Hva er egentlig en stelleveske? :bookworm: Jeg er visst ikke helt inni dette, for jeg trodde stelleveske var en veske med innebygd stellematte til å brette ut på farten, pluss en lomme til bleier og en til kluter/salve. Men når jeg har sett på noen stellevesker i babybutikk,
så er de liksom bare.. vesker? Hva skiller enn veske/sekk fra en stelleveske?

Finnes det sånn type veske som jeg trodde var stelleveske og hva heter det? Syntes det virker veldig greit å ha et stelleunderlag ihvertfall!

Hva burde man ellers ha i en stelleveske?

Førstegangs her ja :smiley-angelic002


Vet ikke hvor det evt finnes sånne du mener med sånn stelle matte i :) Men ja, dem ser jo like ut som en vanlig veske :joyful: Har ikke barn ennå så har ikke hele listen for hva man bør ha oppi, men kan prøve å lage en liste for det jeg tenker bør tas med så får andre legge til det som måtte være :hilarious::hilarious:

- bleier
- ekstra skift
- klær etter vær / temp
- mat / flaske
- våtservietter
- papir
- håndkrem / salve
- smokk
- teppe
- baby call

Det er vertfall det jeg kommer på akkurat her og nå :hilarious: er nok sikkert mer enn dette men.
 
Tror ikke jeg har sett "innebygd" stellematte, men at det er med en utbrettbar stellematte har jeg sett flere plasser [emoji4]
 
Vet aldri om du får opp noe når man søker på google / nettet [emoji28] er så mye rart [emoji28]
 
Tror ikke jeg har sett "innebygd" stellematte, men at det er med en utbrettbar stellematte har jeg sett flere plasser [emoji4]
Har du noen eksempler på noen sånne som er gode?

Fant disse ved Google søk:
https://www.rudo.no/nettbutikk-vogner-stellevesker/fillikid-reisestellematte
https://m.babyshop.no/mares-light-change-to-go/p/263897 (Lite bilder)
Noen med erfaringer eller andre produkter som ligner?

Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe stelleveske hvis det ikke er noen spesielle funksjoner de har, for jeg har mer enn nok av vesker og ryggsekker fra før jeg kan bruke! :p

Men en sånn uttbrettbar stellematte hadde vært praktisk å ha med!
 
Mente ikke veske som er sånn pop opp greie som blir et lite stelle bord da [emoji23][emoji23] he he

Mente å skrive med sånn som du skriv kan brette ut sånn matte lignende [emoji1]

Dette ble veldig dårlig forklart he he
 
De fleste stellevesker har slike stellematter som følger med. Hovedsaken for meg er at de kan henge på vogna, og at de er praktiske i utforming.

Vi har denne;

https://youtu.be/lDcbIaItbDY
 
De fleste stellevesker har slike stellematter som følger med. Hovedsaken for meg er at de kan henge på vogna, og at de er praktiske i utforming.

Vi har denne;

https://youtu.be/lDcbIaItbDY
Åh, har de? De jeg fant var bare vanlige vesker, fulgte ikke med noe matter! Tar gjerne i mot tips til hvor kjøpe noen praktiske med matte som du beskriver :)

Jeg er ikke opptatt av stil og merker, kun at det er praktisk. Syntes det virker veldig plagsomt å ha veske hengende på styret på vogna, så tenker bare bruke en ryggsekk eller slenge veske i kurven under vogna. :)
 
Har du noen eksempler på noen sånne som er gode?

Fant disse ved Google søk:
https://www.rudo.no/nettbutikk-vogner-stellevesker/fillikid-reisestellematte
https://m.babyshop.no/mares-light-change-to-go/p/263897 (Lite bilder)
Noen med erfaringer eller andre produkter som ligner?

Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe stelleveske hvis det ikke er noen spesielle funksjoner de har, for jeg har mer enn nok av vesker og ryggsekker fra før jeg kan bruke! [emoji14]

Men en sånn uttbrettbar stellematte hadde vært praktisk å ha med!
Screenshot_20180725-235905.png

Her er jo for eksempel en stelleveske med både kroker og stellematte.

Screenshot_20180725-235835.png

Hvis du heller vil bruke en av de veskene eller sekkene du har fra før kan du kjøpe en slik sammenleggbar matte [emoji4]
 
Jeg har kjøpt denne stellesekken fra Storksak:

https://m.babyshop.no/hero-backpack-navy/p/244784

Det følger stellematte med, og den har en isolert veske for mat og drikke som holder innholdet varmt eller kaldt i opptil fire timer (ikke testet dette ut enda). I tillegg har den et laminert, vanntett baserom inni sekken, som jeg tenker kan være praktisk. Jeg ønsket meg en stellesekk som både mannen og jeg kunne bruke også etter småbarnsperioden, og syntes denne tilfredsstilte alle kravene våre [emoji4]
 
Signerer denne.

Vi har Skip Hop Duo Signature :)
Jeg fant noe som het skip hop pronto changing station som ser ut som noe for meg! Men syntes den var litt dyr, så ser om jeg finner noe nett og fint rubdt omkring, ellers skal jeg ønske meg noe sånt. Bra at flere har gode erfaringer med merket i hvertfall :)


Jeg har kjøpt denne stellesekken fra Storksak:

https://m.babyshop.no/hero-backpack-navy/p/244784

Det følger stellematte med, og den har en isolert veske for mat og drikke som holder innholdet varmt eller kaldt i opptil fire timer (ikke testet dette ut enda). I tillegg har den et laminert, vanntett baserom inni sekken, som jeg tenker kan være praktisk. Jeg ønsket meg en stellesekk som både mannen og jeg kunne bruke også etter småbarnsperioden, og syntes denne tilfredsstilte alle kravene våre [emoji4]
Den så praktisk ut! Vi har så mye sekker fra før, så hvis jeg finner løs stellematte og evnt sånn flaskeveske hvis vi trenger det, kan jeg bruke en vi har :) lurt med sekk!
 
Har kjøpt sånn egen stellematte til å ta med og brukt i de ulike sekkene vi allerede har. Brukte det egentlig bare litt i starten, ikke hatt behov for noen dedikert stelleveske. Hatt ammebarn og ikke brukt vogn (bare bæresele), så behovet for å ta med mye pikkpakk har forsvunnet raskt. X antall bleier har stort sett holdt, i starten hadde vi litt ekstra klesskift pga gulping og bæsjplosjoner, etterhvert som han ble større ble de ekstra klesskiftene byttet ut med mat. Litt avhengig av hvor vi har gått da. Brukt mest en ordinær ryggsekk, en fjällraven totepack om vi har trengt kombinasjonen veske/sekk, og etterhvert som min var såpass stor at han satt mest på ryggen i bæresela ble det mest hoftesekk :)
 
Har kjøpt sånn egen stellematte til å ta med og brukt i de ulike sekkene vi allerede har. Brukte det egentlig bare litt i starten, ikke hatt behov for noen dedikert stelleveske. Hatt ammebarn og ikke brukt vogn (bare bæresele), så behovet for å ta med mye pikkpakk har forsvunnet raskt. X antall bleier har stort sett holdt, i starten hadde vi litt ekstra klesskift pga gulping og bæsjplosjoner, etterhvert som han ble større ble de ekstra klesskiftene byttet ut med mat. Litt avhengig av hvor vi har gått da. Brukt mest en ordinær ryggsekk, en fjällraven totepack om vi har trengt kombinasjonen veske/sekk, og etterhvert som min var såpass stor at han satt mest på ryggen i bæresela ble det mest hoftesekk :)
Supert, høres ut som mye av det vi har tenkt også :) vi tenker bruke vogn hvis baby tillater, men håper å bære en del også, og da er ryggsekk praktisk!
 
Forskjellen? Flere rom og smarte løsninger innvendig. Min ser ut som en vanlig veske.

Har foreløpig (3 mnd/nyfødt baby):
  • Flere skift
  • Bleier
  • Våtservietter
  • Kremer, Paracet, saltvann, nesesuger
  • Bleieposer
  • Underlag til stelling + til bagvognen
  • Gulpekluter
  • Skift til meg
  • Nøkler, bankkort og annet til meg
  • Helsekortet hennes
  • Smokk
  • Ekstra lue og sokker
 
Vi kjøpte stelleveska som matcher vogna (Emmaljunga), og der følger det med stellematte. Veldig praktisk :)
 
Finnes plenty stellematter å få kjøpt separat, både engangs (libero, dagligvare med litt utvalg) og vaskbare (sjekk f.eks lillegull bleier eller stoff og stil om du vil sy selv).
Har brukt stelleveske (mest den gratis fra kiwi) og vanlig ryggsekk om hverandre. Største fordelen med stellevesker er at de har mange store lommer i seg til å sortere ting i [emoji6]
 
Finnes plenty stellematter å få kjøpt separat, både engangs (libero, dagligvare med litt utvalg) og vaskbare (sjekk f.eks lillegull bleier eller stoff og stil om du vil sy selv).
Har brukt stelleveske (mest den gratis fra kiwi) og vanlig ryggsekk om hverandre. Største fordelen med stellevesker er at de har mange store lommer i seg til å sortere ting i [emoji6]
Vi vil gjerne ha en vaskbar, holdbar, bærbar og sammenleggbar stellematte, som har litt lommer og som får plass i en sekk :) Jeg er overhodet ikke handy nok til å sy, men litt for miljøvennlig til å bruke engangs :bag:

Foreløpig er det stellematta fra skip hop som ser mest praktisk ut!
 
Back
Topp