Stelleprodukter

Lykketroll91

Blir kjent med forumet
Hei
Jeg blir helt forvirret av alle merker det er av stelleprodukter (badekåpe, våtservietter, kremer osv)
Er første gang fødene å har ikke noe erfaring av noen av produktene.
Noen som har råd å tips å ikke mist et must vi må ha til prinsessen kommer? :)
 
Det eneste mustet, det eneste produktet man egentlig trenger, er tørre engangskluter :) de selges i kvadratiske papirpakker på apotek og mange dagligvarebutikker. Man væter den i vann (noen bruker olje) før bruk.

Våtservietter inneholder mye dritt og gir sår stump. Vi har kun brukt tørre kluter, og dattera vår har aldri hat sår stump eller bleieutslett :)

Engangsstellematter (Libero Mats) fås på mange dagligvarebutikker og er kjekt å ha oppå stellematte. Kast om det kommer bæsj på den.
 
Det eneste mustet, det eneste produktet man egentlig trenger, er tørre engangskluter :) de selges i kvadratiske papirpakker på apotek og mange dagligvarebutikker. Man væter den i vann (noen bruker olje) før bruk.

Våtservietter inneholder mye dritt og gir sår stump. Vi har kun brukt tørre kluter, og dattera vår har aldri hat sår stump eller bleieutslett :)

Engangsstellematter (Libero Mats) fås på mange dagligvarebutikker og er kjekt å ha oppå stellematte. Kast om det kommer bæsj på den.
Signerer! Du klutene bruker vi faktisk enda. Er gull til tett nese.

Den matta er full på natta da alt håp er ute eller på farta.

Babyer skal heller ikke ha olje i badevann/på kropp. For skulle dem bli syk å få feber eller være for varme er porene tette og dem får ikke ut overskuddet.

Bruker nesten ikke såpe er jo kun til noe skikkelig søl. Da bruker jeg kun allergivennlig for barn. F eks den angelmark eller hva det nå heter. Finnes mange forskjellige.

Og en salve til sår rumpe. Inotol eller noe sånt. Husker ikke helt. Husker ikke når vi begynte å bruke den. Kommer vel an på baby.

Purelan til puppa og amme innlegg (ull er også gull til vinteren Blir lite sår)

Og messenger når man nærmer seg sykdom og slike tider.
 
Vi hadde god nytte av inotyol, bepanthen, nesesuger og saltvannsdråper, samt tørre engangskluter. Jeg var avhengig av purelan og mam kompresser. Etterhvert brukte vi også weleda sinksalve og olje. Tror det var de produktene vi hadde fra starten av:)
 
Våtservietter
Rema sine og pamper mener jeg var best i test.

Baby olje til badekar, vi bruker natusan sin mener jeg.

Du får mye produkter med i de gratis babyboxene som du kan prøve
 
Signerer! Du klutene bruker vi faktisk enda. Er gull til tett nese.

Den matta er full på natta da alt håp er ute eller på farta.

Babyer skal heller ikke ha olje i badevann/på kropp. For skulle dem bli syk å få feber eller være for varme er porene tette og dem får ikke ut overskuddet.

Bruker nesten ikke såpe er jo kun til noe skikkelig søl. Da bruker jeg kun allergivennlig for barn. F eks den angelmark eller hva det nå heter. Finnes mange forskjellige.

Og en salve til sår rumpe. Inotol eller noe sånt. Husker ikke helt. Husker ikke når vi begynte å bruke den. Kommer vel an på baby.

Purelan til puppa og amme innlegg (ull er også gull til vinteren Blir lite sår)

Og messenger når man nærmer seg sykdom og slike tider.
Det med olje har jeg aldri hørt . Hørt motsatt. Var olje i vannet når de badet på barsel.
 
Det med olje har jeg aldri hørt . Hørt motsatt. Var olje i vannet når de badet på barsel.
Fikk beskjed på barsel om aldri finne på å bruke babyolje.

Hvis du googler litt så er babyolje mineralolje og det er ikke bra fordi det lager en hinne for å holde fuktighet og tetter porer.

Det er i mange kosmetiske produkter. Derfor man bli avhengig. Fordi det føles bra i nuet og man bruker det mer og mer.

Og babyer er rene og har god hud? Hvorfor bruke noe?
 
Fikk beskjed på barsel om aldri finne på å bruke babyolje.

Hvis du googler litt så er babyolje mineralolje og det er ikke bra fordi det lager en hinne for å holde fuktighet og tetter porer.

Det er i mange kosmetiske produkter. Derfor man bli avhengig. Fordi det føles bra i nuet og man bruker det mer og mer.

Og babyer er rene og har god hud? Hvorfor bruke noe?

Blant annet Libero sin er ikke mineralolje. Babyolje er ikke nødvendigvis babyolje. ;) Natusan sin er bare fæl, stinker kjemisk av den.

Vi har hatt god effekt av olje på klut ved sår stump, og for fjerne f.eks salverester og bæsj som sitter litt.
 
Vi bruker håndkle på stellematten for å beskytte den mot bæsj, hvorfor produsere mer søppel enn man må?

Av stelleprodukter har vi svært lite;

Babyolje. (ikke Natusan, eller andre mineraloljer) - eller bare rapsolje fra dagligvaren. Det er helt ufarlig, og tetter ikke porer. [emoji108]

Sinksalve. Jeg har best erfaring med den fra Dr. Greve. Bedre enn Inotyol og alt annet jeg har prøvd.

Tørre kluter. Kjøper som regel de på Kiwi eller Coop, det er hipp som happ.

Vi bruker sjelden mer enn dette.
 
Blant annet Libero sin er ikke mineralolje. Babyolje er ikke nødvendigvis babyolje. ;) Natusan sin er bare fæl, stinker kjemisk av den.

Vi har hatt god effekt av olje på klut ved sår stump, og for fjerne f.eks salverester og bæsj som sitter litt.
Jaja, jeg mener ikke at man ikke skal bruke det i det hele tatt. Mange lager egne våtservietter med olje og vann til rumpa.
 
Vi bruker håndkle på stellematten for å beskytte den mot bæsj, hvorfor produsere mer søppel enn man må?

Av stelleprodukter har vi svært lite;

Babyolje. (ikke Natusan, eller andre mineraloljer) - eller bare rapsolje fra dagligvaren. Det er helt ufarlig, og tetter ikke porer. [emoji108]

Sinksalve. Jeg har best erfaring med den fra Dr. Greve. Bedre enn Inotyol og alt annet jeg har prøvd.

Tørre kluter. Kjøper som regel de på Kiwi eller Coop, det er hipp som happ.

Vi bruker sjelden mer enn dette.
Hehe vi bruker håndkle eller sånn håndkle med strikk. Men den engangs var veldig grei noen netter da det bare kom mer og mer bæsj og vi var førstegangs og hadde null kontroll xD

Og ute på farten xD
 
Anbefaler som flere over her tørre engangskluter. Kjøper våre på kiwi eller apoteket (apoteket har ofte salg på disse). Men har de sikkert andre steder og. Bruker disse hver dag på 3 åringen ennå. Bare litt varmt vann så kan du vaske og kaste [emoji4]

Så ville jeg kjøpt inn en sinksalve. Vi har brukt burts’n bees sin. Ofte får man prøver på dette i babybokser så kan du finne ut hvem du liker.

Hadde også kjøpt en babyolje. Vi brukte det i badevann og ble anbefalt på barsel å bruke litt olje for å fjerne den første bæsjen. Den er ofte vanskelig å vaske bort.

Noen håndkler til stellematta og gulpekluter er lurt. Så finner du ut hvor mye du trenger etter hvert.

Ellers har jeg alltid saltvannsdråper eller spray liggende, og Paracet stikkpiller. Kjekt å ha [emoji4]

Og ikke minst purelan eller annen salve til såre brystvorter. Ammeinnlegg er også et must!
 
Anbefaler for øvrig Simplex øyesalve i stedet for Purelan til puppene. Mye letter å smøre på, og bedre effekt.
 
Som alle andre sier, de tørre stellekompressene/klutene er gull verdt. Myke og gode. Våtservietter har vi brukt når barna har blitt større, spesielt på farta, men man lager enkelt våtservietter selv ved å fukte de tørre og legge i en pose i stellevesken. Bare husk å ikke la dem ligge der for lenge og surne. Det blir litt mer ferskvare å lage egne våtserviettter kan man si.

Vi klarer oss ikke uten inotyol salve, den lindrer og fjerner rød og sår stump nesten umiddelbart. Enkelte ganger er stumpen fin ved neste bleieskift.

Ellers har vi brukt Balneum Hermal badeolje i badevannet. Men olje i badevannet er ikke et must, man klarer seg uten også. Men en gang i blant og hvis huden er tørr foretrekker jeg en dæsj balneum hermal i vannet.

Et annet produkt jeg liker å ha i hus er babypudder/talkum. Det kan være redningen når det oppstår rød og sår hud f. eks i halsgropa. Evt kan man bruke potetmel som gjør samme susen.
 
Jeg er også førstegangs, å denne tråden var en gullgruve av gode erfaringer!:happy:
Lett å bli blind av alt som er tilgjengelig til baby og mor...

Min egen mamma (som pumpet) brukte brystmelk som ikke ble brukt i badevannet til vanlig, og babyolje av og til med meg og søskene mine.. er det fortsatt ett godt tips eller er det utdatert som så mye annet?:angelic:
 
Back
Topp