Stelleprodukter

LilleK

Glad i forumet
Hei!
Sniker fra august 2017.
Dere som har hatt baby en liten stund nå, hva bruker dere av kremer, oljer osv?
Hva er gull og har dere prøvd noe dere ikke vil anbefale videre? :happy:
 
Løveapotekets barnesalve på stumpen, miniderm på tørr hud og babyolje i badevannet! [emoji4]
 
Her brukes det kun bepanthen hvis han e litt rød, og babyolje i badevannet :)
 
Babyolje i badevannet, NAF barnesalve i lysken hvis han blir irritert i huden der, og Bepanthen på litt irriterte hudområder.
 
Jeg har kjøpt Aderma Exomega mot tørre flekker i huden og Iniotyl om han er sår i lysken. Ellers bruker jeg talkum (hørt at potetmel funker vel så bra) og babyolje i badevannet. Andre ting som kan være nyttig første tiden er saltvannsdråper om han blir tett i nesa, men morsmelk fungerer vel så bra om du skal amme. :)
 
Babyolje til bad. Litt babywash skitne områder som hals, skritt , fingre . Bruker veldig lite produkter. Innimellom sinksalve. Men prøver å bruke tørre vaske servietter. Synes de er mer skånsom for huden.
 
Naf barnesalve, den er såå god på rompa! Smelter inn og lager ikke rester. God å smøre ellers på kroppen også, pleier å smøre litt i kinnene og i halsen og sånn, for å beskytte litt mot sikkel. Den inneholder lanolin nemlig :)

Ellers bruker vi egentlig ikke noen produkter, bare babyolje i vannet, og der kan jo hva som helst brukes så lenge det er parfymefritt. Og så bruker vi mye krem og sånt nå, siden han har eksem. Miniderm og sånt.
 
Naf barnesalve, den er såå god på rompa! Smelter inn og lager ikke rester. God å smøre ellers på kroppen også, pleier å smøre litt i kinnene og i halsen og sånn, for å beskytte litt mot sikkel. Den inneholder lanolin nemlig :)

Ellers bruker vi egentlig ikke noen produkter, bare babyolje i vannet, og der kan jo hva som helst brukes så lenge det er parfymefritt. Og så bruker vi mye krem og sånt nå, siden han har eksem. Miniderm og sånt.

Så bruker vi de engangsklutene som kjennes ut som stoff, når han har bæsjet. Ellers bare vanlige myke vaskekluter og vann :)
 
På vitus apotek får man 5 pakker for 100kr av de tørre engangsklutene/-serviettene om man er medlem i kundeklubb [emoji1360] Heter vidi.
 
Tørre engangskluter, pudder, olje og inotyol. Har vært plaget av veldig tørr hud og har da brukt A-derma hudkrem. Prøver å bruke minst mulig av stelleprodukter og mest mulig vann og klut. Plaget med bleieutslett og passer på å ha helt tørr hud før bleie tas på. Bruker da vanlig talkum.
 
Naf badeolje og inotyol :) Bruker enten tørre servietter hvis vi er i nærheten av vann, eller Vidi våtservietter :)
 
Jeg har kjøpt Aderma Exomega mot tørre flekker i huden og Iniotyl om han er sår i lysken. Ellers bruker jeg talkum (hørt at potetmel funker vel så bra) og babyolje i badevannet. Andre ting som kan være nyttig første tiden er saltvannsdråper om han blir tett i nesa, men morsmelk fungerer vel så bra om du skal amme. :)
Ja, saltvannsdråper er kjekt! Men vi brukte det til å skylle øyet med fordi han hadde endel puss pga tette tårekanaler. Mm i nesa funker bra. Kan være kjekt å ha en liten sprøyte å få det inn med (dersom du er like god til å sikte som meg [emoji23])
 
Bruker babyolje ved bad. Kan også brukes ved vask av stump hvis noe sitter fast. Ellers bare pudder/talkum/potetmel og zinksalve ved sår stump. Har også canesten liggende da jeg har putebarn. Varmen og det at vi ikke kan ha puten av for lenge for å lufttørke gjør at hun får ofte sopp.
 
Back
Topp