Stellemadrass/stellematte

Lillemy26

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Hei dere!

Har begynt å se litt på stellemadrass/stellematte til å ha på stellebordet :)
Men jeg ser at de fleste ikke er i "plast" lengre.. De fleste er i tekstil/et type stoff.. Hva har dere kjøpt/hva bruker dere?

Tenker at det fort tiltrekker seg ting og tang hvis det er i stoff...
 
Hei.

Vi har en mer "fancy" variant som har stoff utenpå, men plast under. Enkel å ta av og vaske. Den andre er fra IKEA - i plast, og trekket i stoff. Helt genial den siste, og billig er den også.
 
Hei dere!

Har begynt å se litt på stellemadrass/stellematte til å ha på stellebordet :)
Men jeg ser at de fleste ikke er i "plast" lengre.. De fleste er i tekstil/et type stoff.. Hva har dere kjøpt/hva bruker dere?

Tenker at det fort tiltrekker seg ting og tang hvis det er i stoff...
Jeg har ingen erfaring med noen, men lurer på om man kanskje er nødt til å ha ekstra trekk til en som er i stoff? Eller så må man alltid legge håndkle på - samme om madrassen er i stoff eller plast, og da vil jeg anta at det er klammere å ligge på plast og at stoff dermed er bedre.
Høres det logisk ut?
 
Jeg arvet en i skumgummi med trekk i stoff/voksduk materiale. Har akkurat sydd meg et ekstra trekk (i samme type stoff), sånn at jeg kan ta av og vaske med jevne mellomrom! Pluss at d nye stoffet har finere mønster enn d som var med :D
 
Lette også etter plast når vi skulle kjøpe inn til guttungen, men fant ingen steder.
Derfor kjøpte vi en med vanlig tekstil/stoff. Den har et beskyttende lag i stoffet, så den er lett å tørke av og enkel å ta av for å vaske.
Vi bruker alltid håndkle oppå, så aldri bydd på noen problemer
 
Har en med et slags plaststoff, det kan også tas av og vaskes. Aldri gjort det da, bare tørka av søl. Har brukt engangsunderlag på fra starten, mens han enda kunne levere løs bæsj når som helst. Nå bruker vi håndkle.
 
Hvilken størrelse liker dere? Jeg ser at mange er 60-64 cm lang, eller evt 78. Til vårt stellebord skulle vi gjerne hatt en mellomting; ca 70 cm langt..noen som vet om en i den størrelsen?
 
Vi har kjøpt i plast fra IKEA (ikke den oppblåsbare). Kjøpt uten trekk og legger bare håndkle over som enkelt kan legges til vask. Veldig greit å kunne antibace plasten etter bruk.
 
Back
Topp